2019’da İflas Eden Havayolları

Fransa’nın en büyük ikinci havayolu şirketi Aigle Azur, bu yıl havayolu endüstrisi için zor zamanlar yaşayan havayolları arasındaki yerini aldı.

Eylül ayının başında iflas başvurusunda bulunan Aigle Azur Havayolları, mahkeme kararıyla 27 Eylül Cuma günü iflas ettiği resmileşti. Paris Orly Havaalanı merkezli uçuşlar gerçekleştiren havayolu, buradan başta Cezayir ve Orta Doğu olmak üzere Avrupa ve Afrika’da 20’den fazla noktaya uçuyordu.

Geçen yıl 1,9 milyon yolcu taşıyarak rekor kıran havayolunun kaderi, Thomas Cook Airlines, Flybmi ve Wow gibi büyük şirketlerinkiyle benzeşti. 2019’da iflas ettiğini açıklayan 12’nci havayolu olan Aigle Azur’un 19 bin yolcusunun yurtdışında mahsur kaldığı sanılıyor.

Fransız hükümeti, Air France’ı Aigle Azur’un iflası nedeniyle işsiz kalan 1150 personelin bir kısmını işe almaya davet etti.

Ulaştırma ve Çevre Bakanı Elisabeth Borne “Air France’ın insanları işe alması gerekiyor, bu yüzden Aigle Azur’un pilotlarına ve uçuş ekibine teklif vereceklerinden şüphem yok” şeklinde bir açıklama yaparak milli havayolunu adeta göreve çağırdı.

SLOVENYA’NIN MİLLİ HAVAYOLU DA İFLAS ETTİ!

Slovenya’nın milli havayolu Adria Airways de Eylül ayının ikinci yarısında uçuşlarını önce iki günlüğüne durdurma kararı almıştı. Ancak bu karar mali sorunları çözmek için yeterli olmadı ve Alman yatırım şirketi 4K Invest’a ait olan Adria Havayolları da iflas eden havayolları kervanına katıldı.

Adria, endüstrideki aşırı kapasite ve buna bağlı olarak güçlü rekabet koşulları ve yüksek yakıt fiyatları nedeniyle uzun zamandır finansal sıkıntılar yaşıyordu. Şirket son bir hafta içinde 15.000’den fazla yolcuyu etkileyen 400’den fazla uçuşunu iptal etti.

Slovenya Ekonomi Bakanı Zdravko Pocivalsek, Adria’nın iflasının, Slovenya ekonomisi ve turizmine çok büyük zarar verdiğini, hükümetin ülkenin uluslararası bağlantılarını iyileştirmek için yeni bir havayolu şirketi kurmayı düşündüğünü açıkladı.

Slovenya hükümeti, 2016 yılında Adria’yı 4K Invest’e sattı. Yatırımcı şirket, o günden sonra tüm uçaklarını satışa çıkardı ve kiralanan uçaklarla birçok Avrupa destinasyonuna uçuş yapıyordu. Slovenya medyasına göre, Adria’nın yaklaşık 90 Milyon Euro borcu var. Hükümet yetkilileri, Avrupa Birliği’nin devlet yardımı kurallarının, hükümetin Adria’ya yardım etmesini engellediğini belirtiyor.

İFLASLARIN SAYISI REKORA KOŞUYOR!

Son yıllarda iflas eden havayollarının sayısı ciddi şekilde Arttı. 2007’den bu yana Dünya genelinde 284 havayolu battı. Son 5 yıl içinde de Flybmi, Monarch, Thomas Cook Airlines, Transaero, Air Berlin ve Primera gibi büyük havayollarının iflasına şahit olduk. Önümüzdeki süreçte bu listeye yenilerinin ekleneceğine kesin gözüyle bakılıyor. Havacılık analistlerine göre, bugün Avrupa’da pazarın büyüklüğü ile mevcut havayolu şirketinin sayısı dengesiz. Pazarda gereğinden fazla havayolu var. Hepsi de pazar paylarını koruyabilmek için çok ciddi çaba sarf ediyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde, beş ana havayolu pazarın yüzde 80’inden fazlasını domine ediyor. Önümüzdeki süreçte Avrupa pazarının da benzer bir şekle bürüneceği öngörülüyor.

İlgili Haber | Havayolları Neden İflas Yarışına Girdi?


Bir Bakışta | 2019’da İflas Eden Havayolları

  • Thomas Cook Airlines (İngiltere)
  • Adria Airways (Slovenya)
  • XL Airways (Fransa)
  • Aigle Azur (Fransa)
  • Avianc Brazil (Brezilya)
  • Wisdom Airways (Tayland)
  • Fly Jamaica (Jamaika)
  • Wow Air (İzlanda)
  • Insel Air (Hollanda Antilleri)
  • Flybmi (İngiltere)
  • Shaheen Airlines (Pakistan)
  • Germania (Almanya)
  • California Pacific Airlines (ABD)

Öte yandan geçen hafta başka bir Fransız havayolu şirketi olan XL Airways, bütün uçuşları askıya aldığını duyurup, iflas işlemlerine başladığını açıklamıştı.

İlgili Haber | Thomas Cook Neden Battı? 

adbanner