2021’de En Yoğun Uçuş Rotaları – Boarding Info

Written by 03:10 EN'LER - İLK'LER, Havacılık

2021’de En Yoğun Uçuş Rotaları

Devam eden koronavirüs salgınından, en çok etkilenen sektörlerin başında gelen ticari havacılıkta, geçen yıl bu zamanlara göre her şey çok farklı görünüyor. En yoğun uçuş rotaları için de aynı durum geçerli. Seyahat veri sağlayıcısı OAG, hangi uçuş güzergahlarının en yoğun olduğunu belirledi…

En yoğun rotalar, belirli bir zaman dilimi içinde en çok uçuşun gerçekleştirildiği güzergahlar olarak düşünülebilir. Bu mantık, çoğu zaman geçerliliğini kanıtlamış olsa da, bu güzergahlarda hizmet veren uçak kapasitelerindeki farklılıkları hesaba katmaz. Bu nedenle OAG, en yoğun rotaları belirlerken; o güzergahta hizmet veren tarifeli ticari uçuşlardaki mevcut koltuk sayısını baz alıyor. Başka bir deyişle, o rotadaki toplam kapasiteye bakarak yoğunluk sıralaması oluşturuyor. Böylece çok daha güvenilir ve sağlıklı bir rapor ortaya çıkıyor.

Asya İç Hat Pazarı Güçlü

OAG’nin bulguları, şu anda en yoğun on iç hat rotasından dokuzunun Asya-Pasifik pazarında olduğunu gösteriyor. Diğer tek rota ise Ortadoğu’da. Listenin 9. sırasındaki Cidde-Riyad rotası. Listenin zirvesinde yer alan iki rotada yapılan uçuşlarda, bu ay bir milyondan fazla koltuk kapasitesi sunuluyor. Birbirine çok yakın olan listenin zirvesindeki iki rota, sıralamanın devamındaki diğer rotaları ciddi şekilde sollamış durumda.

Çok uzun zamandır olduğu gibi listenin ilk sırasında Güney Kore’de Jeju Havalimanı ile Seul Gimpo Havalimanı arasındaki uçuşlar yer aldı. Salgından önce de dünyanın en yoğun rotası olan bu güzergahta, Ocak ayında yapılacak uçuşlarda 1.069.677 koltuk kapasitesi planlanmış durumda.

Bir milyon koltuk kapasitesini aşan diğer uçuş rotası ise Vietnam’da Hanoi ile Ho Chi Minh arasındaki güzergah oldu. Ocak ayındaki uçuşlarda 1.020.790 koltuk planlanan bu rota, ilk sıradaki Jeju-Seul rotasından sadece 45.000 koltuk uzakta.

İşte Ocak 2021 için dünyanın en işlek 10 iç hat rotası ve planlanan koltuk kapasiteleri

  1. Jeju – Seul Gimpo (Güney Kore): 1.069.677
  2. Hanoi – Ho Chi Minh City (Vietnam): 1.020.790
  3. Sapporo New Chitose – Tokyo Haneda (Japonya): 716.292
  4. Pekin – Şangay Hongqiao (Çin): 695.156
  5. Fukuoka – Tokyo Haneda (Japonya): 670.234
  6. Guangzhou – Şangay Hongqiao (Çin): 643.431
  7. Şangay Hongqiao – Shenzen (Çin): 630.500
  8. Cakarta – Denpasar-Bali (Endonezya): 566.375
  9. Cidde – Riyad (Suudi Arabistan): 548.226
  10. Tokyo Haneda – Osaka Itami (Japonya): 520.689

Uluslararası Kapasite Düşük

Dış hatlardaki kapasite, yurt içi emsallerine göre oldukça düşük durumda. Ocak ayı için yapılan uçuş planlamalarında, hiç bir rota 200.000 koltuk rakamına bile ulaşamadı. Sadece beş uçuş rotasında sunulan yolcu kapasitesi 125.000’in üzerine çıkabildi.

İşte Ocak 2021 için dünyanın en işlek 5 dış hat rotası ve planlanan koltuk kapasiteleri

  1. Dubai – Londra Heathrow: 190.365
  2. Kahire – Cidde: 154.337
  3. Orlando – San Juan: 151,916
  4. Paris Orly – Pointe-à-Pitre: 138.475
  5. Seul Incheon – Tokyo Narita: 127.170

Özellikle OAG’nin geçtiğimiz yıllarda hazırladığı raporlara göz atıldığında; bu rakamlar oldukça düşük görünüyor. Ancak bu durum pek şaşırtıcı değil. Zira IATA’nın uluslararası kapasitenin önceki yıllara göre % 58,6 oranında azaldığı açıklaması bu tabloyu destekler nitelikte. Covid-19 virüsünün ‘ikinci dalgasının’ önceki kademeli iyileşmenin durmasına neden olmasıyla, bu rakamların öngörülebilir gelecekte, daha düşük kalmasını beklemek zorunda olduğumuz bir ortam bizi bekliyor. Bu sebeple de mevcut iklimde, havayolları planladıkları sınırlı sayıda koltuğu doldurmak için kıyasıya bir mücadele veriyor.

(Visited 47 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info