34 Yolcu Yanlış Uçağa Bindi

Geçtiğimiz günlerde, hava yolu seyahatleri konusunda bugüne kadar benzerine çok rastlanılmayan bir hata gerçekleşti. 34 yolcu yanlış bir uçağa binerek kendilerini gitmek istedikleri yerden yaklaşık 1000 kilometre uzakta buldu.

Bugüne kadar havalimanlarında yaşanan bazı aksaklıklar nedeniyle, yanlış uçağa binen, bileti olmadığı halde güvenlik zaaflarından faydalanarak uçağa binmeyi başaran yolculara dair haberlere rastladık. Ancak bu olaylar hep münferit ve bireysel vakalardı. Oysa İsveç’te yaşanan durum bunların birkaç adım daha ötesine geçti.

İsveç’in batı kıyısındaki kötü hava koşulları nedeniyle, Nextjet Havayolları, Sundsvall’dan Göteborg’a yapacağı uçuşunu iptal etmek zorunda kaldı. Ancak havayolu şirketi yolculara sadece uçuşun rötar yaptığı ve ertelendiği bilgisini verdi. Uçuşun iptaline yönelik herhangi bir duyuru yapılmadı. Saat 17:00’de gerçekleşmesi planlanan uçuşa gelen yolcular, kendilerine iptal anonsu yapılmadığı için havalimanında birkaç saat bekledikten sonra bekleme salonuna geçip biniş kartlarını kapıda taratıp, saat 20:00’de uçağa bindi. Oysa kendilerini bambaşka bir şehirde bulacakları ilginç bir yolculukta olduklarından haberleri yoktu.


Olayın aslı sonradan ortaya çıktı havayolunun Sundsvall’dan daha kuzeydeki Lulea şehrine yapacağı uçuşta yer alan yolculara uçuşun iptal edildiği söylendi. Göteborg yolcuları da yanlışlık sonucu Lulea şehrine sefer yapacak uçağa bindi. 50 kişilik CRJ-200’de 34 yolcu yerini aldı.

Ancak olaydan etkilenenler yanlış uçağa binen 34 kişiden ibaret değildi. Bazı yolcular da yanlış uçağa bile binmeyip Sundsvall Havaalanı’nda kaldı.

Nextjet, olayın ardından tüm yolcularından özür diledi ve yanlışlıkla Luleå şehrine giden yolculara konaklama imkanı sağladı.

Yaşanan olay ile ilgili en temel konunun iletişim sorunu olması ile birlikte, İsveç’te iç hat uçuşlarında, uçağın kapısında bir görevli tarafından yolcuların biniş kartlarının kontrol edilmemesi, sorunun diğer ana nedenlerinden biri olarak görülüyor.

adbanner