ABD’nin En Yeni Havayolu Hangisi Olacak?

Son dönemde Amerika Birleşik Devletleri’nde Avelo Airlines ve Breeze Airways adında iki havayolu girişimi hayata geçirildi. Çok yakında yeni bir havayolu daha uçuşlara başlayabilir.

Airbahn, Şubat 2018’de Tariq M. Chaudhary tarafından kuruldu. Chaudhary, aynı zamanda, dokuz adet Airbus A320 ailesi uçağından oluşan bir filoya sahip olan Pakistan’ın en büyük ikinci havayolu şirketi Airblue’nun da CEO’su.

Havayolu, Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı’na (DOT) Ekim 2018’de, operasyonları başlatmak için izin başvurusunda bulundu. Başvuru sırasında havayolunun planları şu şekildeydi:

  • Havayolu, başlangıçta Güney Kaliforniya’dan Kuzey Kaliforniya, Nevada ve Batı Kanada’ya kadar olan orta seviye pazarlara tarifeli hizmet vererek. Batı Amerika Birleşik Devletleri bölgesinde uçuşlar gerçekleştirecek.
  • Airbahn, Long Beach Havalimanı (LGB) veya Orange County Havalimanı (SNA) merkezli olacak
  • Tüm uçaklar ve ekipler her gün üsse dönecek.
  • Havayolu, büyüme konusunda temkinli ve muhafazakar olmayı planlıyor. Filo oluştururken, Airblue’dan Airbus A320 uçakları kiralanması planlanıyor.
  • Airbahn, 12 ay içinde iki uçağa sahip olacak.
  • Airbahn’ın A320’leri tek sınıf konfigürasyonlu bir kabinde her biri 174 koltuğa sahip olacak.
  • Ekim 2020’de DOT, Airbahn’a Eyaletler Arası Hava Taşımacılığı için Kamu Kolaylığı ve Gerekliliği Sertifikası verdi. Bu, havayolunun Amerika Birleşik Devletleri içinde ve ötesinde insanları, yükleri ve postaları taşıyabileceği anlamına geliyor.

Airbahn, reklam videolarından birinde, AP-EDA tescilli, havayolunun renklerine boyanmış bir A320 görülüyor. Ancak kayıtlar, bu uçağın 25 Ocak 2021’de İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Storage durumuna alındığını ve henüz Amerika Birleşik Devletleri’ne uçmadığını gösteriyor.

Uçağın gerçekten yeniden boyanıp boyanmadığı veya videodaki görüntünün doğru olup olmadığı kesin olarak bilinmiyor. Zira Airblue ve Airbahn uçaklarının dış görünüşleri birbirine oldukça benziyor.

Airbahn, Kaliforniya’da personel alıyor

Airbahn’ın operasyonlara ne zaman ve nereden başlayacağı ve hangi destinasyonlara uçacağına dair akıl yürütmemizi sağlayabilecek şey, şirketin açtığı iş ilanları.

  • Airbahn, Irvine’de çeşitli kademelerde yöneticiler arıyor. Bu yüzden havayolunun genel merkezinin burası olacağını söylemek pek zor değil.
  • Airbahn, Oakland (OAK), Sacramento (SMF) ve San Jose’de (SJC) istasyon görevlisi arıyor. Yani bunlar kesinlikle havayolunun hizmet vermeyi planladığı havalimanları olarak söylenebilir.
  • Airbahn, Ontario’da (ONT) uçucu mürettebat ve bakım personeli arıyor. Bu nedenle havayolunun, esas olarak burada yerleşik olması muhtemel görünüyor.

Havayolu ile ilgili bilinen detaylar, şimdilik oldukça sınırlı. Eğer havayolunun başlangıçtaki planları değişmediyse, Ontario’dan Oakland, Sacramento ve San Jose’ye uçuşlar gerçekleştirebileceği görülüyor. Bunların hepsi, Southwest tarafından zaten uçulan güzergahlar.

Havayolunun arkasındaki kişi, sektörde çok deneyimli biri olsa da eğer planı buysa, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki havacılık pazarı hakkında yeterince ayrıntılı bir bilgiye sahip değil gibi görünüyor. Son dönemde kurulan diğer iki havayolunun yönetimine baktığımızda, eski Allegiant Air ve United yöneticisi tarafından yönetilen Avelo Air ve JetBlue, Azul gibi havayollarının kurucusu tarafından yönetilen Breeze Airways ile Airbahn’ı karşılaştırdığımızda durum pek parlak görünmüyor.

Bakalım şirket faaliyetlerine başlayabilecek mi ve uygulanabilirliği konusunda oldukça büyük şüpheler barındıran model gerçekten başarılı olabilecek mi? Hep birlikte göreceğiz.

adbanner