Boeing 777 ve 787’nin Kanat Uçları Neden Kıvrık Değil?

Uçak tasarımlarında, kıvrık kanat uçları yani winglet kullanımının hem avantajları hem de dezavantajları bulunuyor.

Winglet kullanma kararı, maliyet-fayda analizine dayanıyor. Wingletlerin uçağa etki eden geri sürükleme kuvvetini yenerek, uçağa sağladığı yakıt tasarrufu, kendi ağırlığından dolayı uçağın daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor mu buna bakılması gerekiyor.

Winglet kullanılan mevcut uçakların çoğu (Airbus A320’ler ve Boeing 737’ler) başlangıçta wingletsiz tasarlanıp piyasaya sürüldü. Yani winglet yapıları, bu uçaklar için sonradan yapılan iyileştirmelerdi.

Boeing 777 ve 787 gibi uçakların genel kanat yapılarına göz atıldığında, eğimli bir kanat yapısına sahip oldukları görülebiliyor.

Kanatların bu özel yapısının, havada sürtünmeyi azaltmak için wingletlerin işlevini yerine getirdiğini söyleyebiliriz. Bu sebeple ekstra winglet kullanımı gerekmiyor.


İlgili Haber | Uçakların Kanat Uçları Neden Kıvrık?


 

adbanner