Doğuştan Kolları Olmayan Pilot Çocuklara Nasıl İlham Oluyor? – Boarding Info

Written by 09:39 Güncel-Gündem, HAVACILIK

Doğuştan Kolları Olmayan Pilot Çocuklara Nasıl İlham Oluyor?

Doğuştan kolları olmayan pilot Jessica Cox, sadece ayaklarını kullanarak kontrol edebileceği bir uçak tasarlamak için Van’s Aircraft ile ortaklık kurdu. Cox: “Ayaklarla uçurulabilen, RV-10’un özel bir retrofitini tasarlayacağız” dedi. Van’s Başkan Yardımcısı ve COO’su Greg Hughes, ‘şirketinin bu iddialı projeye hazır olduğunu’ söylüyor.

Jessica Cox, 2008 yılında sadece ayaklarını kullanarak uçurduğu Ercoupe uçağında pilot sertifikası alan ilk kişi oldu ve bu başarı onun, Guinness Dünya Rekorlar Kitabı‘na alınması için yeterliydi. Cox, daha sonra Jesse Cab ismini verdiği kendi Ercoupe uçağına sahip oldu.

Cox, Ercoupe’u sevse de, onu uçurmak zorunda olduğu pozisyon -sağ ayağı lövyede ve sol ayağı gaz kolunda- onun için acı verici şekilde rahatsız edici. Cox, bu kadar uzun süre aynı pozisyonda kalmanın gerçekten çok yorucu ve zor olduğunu; çoğu zaman bacaklarına kramp girdiğini söylüyor. Bunu spor salonunda egzersiz yapmaya benzetiyor.

Bu sebeple Cox’un uçuşları bir buçuk saatlik süre ile sınırlı. Ayrıca, Ercoupe 50 yılı aşkın süredir üretilmiyor. Bu da Cox’un uçağına yedek parça bulmasını zorlaştırıyor. Geçtiğimiz haftalarda, havacılık organizasyonu AirVenture’ye katıldıktan sonra Cox, bakım sorunları nedeniyle uçağı Oshkosh’ta bırakmak zorunda kaldı.

Cox, Ercoupe’un saatte yaklaşık 145 km hızla gittiğini; bu nedenle Arizona Eyaleti’ndeki Tucson şehrinden, Wisconsin Eyaleti’ndeki Oshkosh’a 2400 km menzilde uçmanın zor olduğunu söylüyor. Bu yüzden, Wisconsin’e ulaşması neredeyse iki haftasını almış.

Bu uzun yolculuğu sırasında Havacılıkta Uluslararası Kadınlar isimli lokal bir organizasyonda pilot olan Lindsey Laukaitis‘ten yardım alsa da Cox’un hayali, günün birinde AirVenture organizasyonu için Oshkosh’a tek başına uçağıyla gidebilmek.

Cox, bu yılki gezi sırasında, Illinois Eyaleti’ndeki Pinckneyville-Du Quoin Havalimanı’nda (KPJY) eksik uzuvlu doğmuş veya uzuvlarını kaybetmiş yaklaşık 200 çocuğun katıldığı bir spor kampı olan Camp Mobility’deki çocukları ziyaret etmek için mola verdi.

Cox, kar amacı gütmeyen kuruluşu Rightfooted Foundation International aracılığıyla, engelli çocuklara, yapamayacakları hiçbir şey olmadığını anlamaları için ilham vermeye devam etmeyi umuyor. Tasarlanmasına yardım ettiği bu yeni uçağın, istediği mesajları iletmesinde en büyük yardımcısı olacağını umuyor.


İlgili Haber | Pilotluk Hayalinizden Vazgeçmeli misiniz?


Cox, amaçlarının yalnızca ABD’de değil, tüm Dünya’da daha fazla çocuğa ilham vermek olduğunu söylüyor. Daha fazla çocuğa daha verimli bir şekilde ulaşabilmek için daha çok şeye ve daha hızlı olmaya ihtiyaçları olduğunu belirtiyor.

Geliştirilecek yeni uçak, hızlarını artırmanın yanında, Cox’un daha uzun süre daha rahat uçmasına yardımcı olacak.

Cox: “Bu uçak tasarımı hayata geçirildiğinde, bacaklarım uçağın zemininde dinlenme pozisyonunda olmamı sağlayacak ve daha uzun mesafeler yapabileceğim. Bu bana daha fazla çocuğa ilham vermemi ve en önemlisi tüm çocuklara, yeni nesil pilotlara ve kendilerine uçamayacakları defalarca söylenen tüm engellilere ‘uçabileceğine inan’ mesajı vermemi sağlayacak” diyor.

Cox’un eşi Patrick Chamberlain, kendisi ve eşinin, dört koltuklu bir uçak tasarlamayı hedeflediklerini söylüyor. Böylece çocuklar ve diğer yolcular gelip Cox’un nasıl uçabildiğini canlı olarak gözlemleyebilecek. Şimdi Cox, Sportif Pilot Lisansı’nı (SPL) Hususi Pilot Lisansı’na (PPL) yükseltebilmek için, üçüncü sınıf sağlık şartlarını sağladığını gösteren bir belge ve kanıtlanmış yetenek beyanı (SODA – Statement of Demonstrated Ability) almayı planlıyor.

Chamberlain, bu proje için havacılık camiasının yardımına ihtiyaçları olacağını söylüyor. Sadece finansal bağışlar değil, aynı zamanda, uçaktaki sistemleri olabildiğince mükemmel hale getirmeye yardımcı olmak için “fikir bağışları” olarak adlandırdıkları önerileri de arıyorlar.

RV-10’un, Cox’un uçabileceği hale getirilmesi için ne kadar zamana ihtiyaçları olduğu konusunda gerçekçi bir bakış açısına sahip olan çift, çalışmalarına Project 2025 adını verdi.

Van’s Aircraft şirketi, bugüne kadar bir çok uçak modeli için alternatif kontrol mekanizmaları tasarlayıp geliştirdi. Hughes: “Şirketimiz hayalleri gerçeğe dönüştürmeyi çok seviyor. Hepimiz [Jessica’nın] hikayesini bugüne kadar yakından takip ettik ve gerçekten çok heyecanlıyız. Bu meydan okuyan projenin bir parçası olduğumuz için kendimizi ayrıcalıklı hissediyoruz.” diyor.


İlgili Haber | Pilot Eğitimi Veren Üniversitelerin Ücret ve Kontenjanları

(Visited 229 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info