Dünyanın En Güzel Havaalanı

2017’de dünya genelinde 4.1 milyar yolcu uçakla seyahat etti. Bu yolcuların 632 milyonu ABD, 555 milyonu Çin ve 161.5 milyonu Hindistan’dandı. Ancak Hindistan, bir çok alanda olduğu gibi havacılık sektöründe de geleceğin başrol oyuncusu olacak. Önümüzdeki 20 yıl içinde, Hintli uçak yolcusu sayısının yılda 1 milyar seviyesine ulaşarak; ABD ve Çin’i geride bırakacağı öngörülüyor.

Son dört yılda Hindistan’da havacılık sektörü yüzde 20 civarında büyüdü ve şu an sektörün cirosu, Hint Demiryolları ile aynı seviyeye ulaştı. 2017’de ülke havacılıktan 2,7 milyar dolar gelir elde etti.

Bu gelişim ve yolcu artışı, elbette uçak ve havalimanı sayısı ile doğru orantılı. Havacılığın Hindistan’ın en büyük endüstrisi olacağını, havayollarının imalatçılara verdiği 900 yeni uçak siparişi üzerinden okumak mümkün. 2018’in en hızlı büyüyen havayolları listesinin zirvesinde GoAir’in; dokuzuncu sırasında ise IndiGo’nun yer alması durumun bir başka özeti. Bugün için Hintli havayollarının filolarında bulunan 500 civarındaki uçak sayısı 20 yıl içinde 2000’e yükselecek. 2014’te 75 olan havalimanı sayısı; 100’e ulaştı. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise 60 milyar dolar değerinde yaklaşık 100 yeni havalimanının daha hizmete açılması planlanıyor.

Ben de bugün size, birkaç gün içinde ticari uçuşların başlayacağı ve pek çok insan tarafından dünyanın en güzel havalimanı olduğu iddia edilen Hindistan’ın en yeni havalimanını anlatacağım.

Geçtiğimiz hafta Hindistan Başbakanı Narendra Modi, Sikkim Eyaleti’nde ülkenin 100. Havalimanını açtı. Böylece Hindistan’da havalimanı olmayan eyalet kalmadı.

Bir dağ oyularak inşa edilen Hindistan’ın en yeni havaalanı, güzelliğinin yanında adeta bir mühendislik harikası.

Bir zamanlar Himalayalar’da eski ve küçük bir krallık olan Sikkim, bugün dünyanın en yüksek üçüncü dağı olan Kanchenjunga’ya da ev sahipliği yapan Hindistan’ın doğusunda bir eyalet. Eyaletin ilk havaalanı adını, inşa edildiği 1,371 rakımlı Pakyong köyünden alıyor.

Ekim 2008’de 37 Milyon Dolar bütçe ile onaylanan, Ocak 2009’da temeli atılan havalimanı, bölgenin topoğrafyası ve sert hava koşulları nedeniyle 9 yılda tamamlandı. Dar dağ yollarını kullanmak zorunda olan hafriyat kamyonlarının, Nisan – Eylül ayları arasındaki Muson mevsimi nedeniyle çalışamaması süreci uzatan bir başka faktör oldu. Gecikmeye yerel halkın protestoları, tazminat davaları gibi faktörler de eklenince havalimanının maliyeti 84 Milyon Dolar’ı buldu.

Pakyong Havaalanı’nın, 1.75 kilometre uzunluğunda ve 30 metre genişliğindeki pisti; derin vadilerin tam ortasına inşa edildi. 5 Mart 2018’de Hindistan Hava Kuvvetleri’nin Dornier 228’i piste ilk inişi yaptı. 10 Mart’ta ise Spice Jet’in Q400’ü pistte iniş kalkışı test etti.

Mütevazı havalimanında aynı anda 100 yolcuya hizmet verebilecek bir terminal binası, hava trafik kontrol kulesi ve itfaiye ofisi bulunuyor. Apron ise sadece 2 tane ATR-72 uçağını barındırabilecek büyüklükte park alanına sahip.

Havaalanı, pisti de dahil olmak üzere heyelan etkilerine karşı 80 metrelik dünyanın en uzun istinat duvarılarından biri ile güçlendirildi.

Havaalanının, zirveler, buzullar ve yüksek göllerin yer aldığı Sikkim eyaletinde turizmi canlandırması bekleniyor. Havalimanı açılmadan önce Sikkim’i ziyaret etmek isteyenler için en yakın havaalanı 124 km uzakta bulunan Batı Bengal’in Bagdogra bölgesinde yer alıyordu. Yeni havalimanı eyaletin başkenti Gangtok’a 33, Çin sınırına ise 60 kilometre uzakta.

8 Ekim itibariyle Spice Jet Havayolları, Pakyong Havalimanı’na her gün Delhi, Kalküta ve Guwahati’den karşılıklı sefer düzenleyecek. Havayolu uçuşlarını 78 koltuk kapasiteli Bombardier Q400 uçaklarıyla icra edecek. Druk Air de 1 Ocak 2019’dan itibaren Pakyong ile Paro arasında uçuşlara başlamayı planlıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir