En Çok Uçulan Rotalar

ABD, dünyanın en büyük havacılık pazarı olmaya devam etse de, Routesonline tarafından yapılan araştırmanın sonuçları, dünyanın en yoğun 100 uçuş rotasının 70’ten fazlasının Asya Pasifik bölgesinde yer aldığını gösteriyor.

  • Dünyanın en işlek 10 rotasından dokuzu iç hat uçuşu. İlk 10’da yer alan tek uluslararası uçuş; sekizinci sırada yer alan Hong Kong – Tayvan Taoyuan (HKG-TPE)
  • En yoğun ilk 100 rotadan sadece 18 tanesi uluslararası uçuş. Geri kalan 82’si iç hat.
  • Atlanta Hartsfield-Jackson, son 20 yıldır dünyanın en işlek havalimanı olmasına rağmen, en yoğun ilk 50 uçuş rotasında kendine yer bulamadı. Havaalanının adının yazılı olduğu en yoğun uçuş hattı, 2017 yılında 2.836.474 yolcunun uçtuğu ve kendisine 58. sırada yer bulabilen Atlanta Hartsfield Jackson – Orlando (ATL-MCO) hattı oldu.
  • En yoğun ilk 100 rotada bir biletin ortalama fiyatı 170,76 Dolar ve ortalama mesafe 1,163 km olarak ölçüldü.
  • İlk 100’deki en pahalı rota, ortalama 642,41 Dolar ile New York JFK – Londra Heathrow (JFK-LHR), en ucuz rota ise koltuk başına 55.04 Dolar ile İzmir – Sabiha Gökçen (ADB-SAW) olarak ölçüldü.
  • İlgili Haber | En Çok Kazandıran Uçuş Rotaları

Top 10 | Dünyanın En Yoğun Rotaları ve Yolcu Sayıları

1 Jeju – Seul Gimpo (CJU-GMP) 13.460.306
2 Melbourne – Sydney Kingsford Smith (MEL-SYD) 9.090.941
3 Sapporo – Tokyo Haneda (CTS-HND) 8.726.502
4 Fukuoka – Tokyo Haneda (FUK-HND) 7.864.000
5 Mumbai – Delhi (BOM-DEL) 7.129.943
6 Pekin Capital – Şangay Hongqiao (PEK-SHA) 6.833.684
7 Hanoi – Ho Chi Minh City (HAN-SGN) 6.769.823
8 Hong Kong – Tayvan Taoyuan (HKG-TPE) 6.719.030
9 Jakarta – Juanda Surabaya (CGK-SUB) 5.271.304
10 Tokyo Haneda – Okinawa (HND-OKA) 5.269.481

EN YOĞUN ULUSLARARASI ROTALAR

  • 2017 yılında Hong Kong – Tayvan Taoyuan (HKG-TPE) en yoğun uluslararası rota ve en yoğun 8’inci rota ünvanlarını aldı. 802 kilometrelik hatta 2017’de 6,719,029 yolcu uçtu. Bu hattaki toplam yolcu sayısı, 2017’de, 2016’ya göre % 0,1 düştü.
  • Hong Kong Havalimanı’nın adını, en yoğun 10 uluslararası rotanın 6’sında görüyoruz.
  • En yoğun 10 uluslararası rotanın 8’i Asya kıtasında bulunuyor.
  • Londra Heathrow, ilk 10’a giren tek Avrupalı havalimanı olurken New York JFK ilk onda kendine yer bulabilen tek Amerikalı havalimanı oldu.
  • İlk 10’daki hatlar arasında, 2017’de en hızlı büyüyen rota Hong Kong – Şanghay Pudong (HKG-PVG) olurken; bu hatta yolcu sayısı bir yılda yüzde 15.5 artarak 4.162.347’ye ulaştı.
  • İlk 10’daki en uzun rota, 5,562 km ile New York JFK – Londra Heathrow (JFK-LHR). Bu hat aynı zamanda ortalama fiyatlara bakıldığında, 642.41 Dolar ile ilk 10’daki hatlar arasında en pahalı olanı.

Top 10 | Dünyanın En Yoğun Uluslararası Rotaları ve Yolcu Sayıları

1 Hong Kong – Tayvan Taoyuan (HKG-TPE) 6.719.030
2 Jakarta – Singapur Changi (CGK-SIN) 4.810.602
3 Hong Kong – Şangay Pudong (HKG-PVG) 4.162.347
4 Kuala Lumpur – Singapur Changi (KUL-SIN) 4.108.824
5 Bangkok Suvarnabhumi – Hong Kong (BKK-HKG) 3.438.628
6 Dubai – Londra Heathrow (DXB-LHR) 3.210.121
7 Hong Kong – Seul Incheon (HKG-ICN) 3.198.132
8 Hong Kong – Singapur Changi (HKG-SIN) 3.147.384
9 New York JFK – Londra Heathrow (JFK-LHR) 2.972.817
10 Hong Kong – Pekin Capital (HKG-PEK) 2.962.707

EN YOĞUN İÇ HAT ROTALARI

Seul’daki Gimpo Havalimanı ile Kore Yarımadası’nda bulunan Jeju Adası (CJU-GMP) arasındaki 449 km’lik rota, 13.4 milyondan fazla insan tarafından rağbet gördü ve çok uzun zamandan beri olduğu gibi bir kez daha dünyanın en yoğun uçuş rotası ünvanını aldı. Bu yoğunluğun iş seyahatlerinden kaynaklandığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü Jeju, tropikal bir tatil geçirmek isteyen Koreli ve Çinli turistler için oldukça popüler bir destinasyon. Güzergâhta, günde ortalama 180 tarifeli uçuş var ki bu da her 8 dakikada bir sefer gerçekleştiği anlamına geliyor. Günlük yolcu sayısı ortalamasının 36.877 olduğu hatta, ortalama bilet fiyatı 94.39 Dolar. 2017’de bu hatta yapılan toplam uçuş sayısı ise 65,967.

En Yoğun 10 İç Hat Rotası
  • En yoğun 10 iç hat rotasının tamamı Asya Pasifik bölgesinde yer alırken bunların dördünde Tokyo Haneda (HND) adı yazıyor.
  • En yoğun 10 iç hat rotasında en hızlı büyüyen Jeju – Seoul Gimpo (CJU-GMP) olurken listede düşüş yaşayan tek hat Jakarta – Juanda Surabaya (CGK-SUB) oldu.

EN HIZLI BÜYÜYEN ROTA

  • Tayland’da iç hat seferi olan Bangkok Suvarnabhumi – Chiang Mai (BKK-CNX) hattı, 2017’de en hızlı büyüyen rota oldu. Bu hatta çift yönlü yolcu sayısı yıllık bazda yüzde 36 artarak neredeyse 2,4 milyona ulaştı.
  • Seul Incheon – Kansai (ICN-KIX) hattı ise hem ikinci en hızlı büyüyen uluslararası rota hem de ikinci en hızlı büyüyen rota ünvanlarını aldı.
  • En hızlı büyüyen ilk on rotanın dokuzu, Asya-Pasifik’te biri ise Orta Doğu’da yer alıyor.
  • Peru’da bir iç hat seferi olan Cuzco – Lima Jorge Chavez (CUZ-LIM)  yolcu sayısında yüzde 13,1 düşüş yaşayarak bu alanda zirvede yer aldı.

Top 10 | Yolcu Sayısı Bakımından En Hızlı Büyüyen 10 Rota

1 Bangkok Suvarnabhumi – Chiang Mai (BKK-CNX) 36.00%
2 Seul Incheon – Kansai (ICN-KIX) 30.30%
3 Jakarta – Kuala Lumpur (CGK-KUL) 29.40%
4 Delhi – Pune (DEL-PNQ) 20.60%
5 Chengdu – Shenzhen Bao’an (CTU-SZX) 16.80%
6 Hong Kong – Şangay Pudong (HKG-PVG) 15.50%
7 Bangkok Suvarnabhumi – Phuket (BKK-HKT) 14.90%
8 Cidde – Riyad King Kalid (JED-RUH) 13.90%
9 Jakarta – Kualanamu (CGK-KNO) 13.90%
10 Kolkata – Delhi (CCU-DEL)  13.40%                                               

BÖLGELERE GÖRE EN YOĞUN ROTALAR

  • Jeju – Seul Gimpo (CJU-GMP) Asya-Pasifik’in en yoğun rotası (Genel sıralamada 1.)
  • Cidde – Riyad King Kalid (JED-RUH) Orta Doğu’nun en yoğun rotası (Genel sıralamada 12.)
  • Cape Town – O.R. Tambo Johannesburg (CPT-JNB) Afrika’nın en yoğun rotası (Genel sıralamada 18.)
  • Cancun – Mexico City (CUN-MEX) Güney / Orta Amerika’nın en yoğun rotası (Genel sıralamada 19.)
  • New York JFK – Los Angeles (JFK-LAX) Kuzey Amerika’nın en yoğun rotası (Genel sıralamada 30.)
  • İzmir – İstanbul Atatürk (ADB-IST) Avrupa’nın en yoğun rotası (Genel sıralamada 32.)

Bu araştırmayı bütünsel olarak değerlendirdiğimizde, önümüzdeki 20 yıl içinde Asya-Pasifik bölgesinin yolcu talebi konusunda en büyük itici güç olacağını açık bir şekilde gösteriyor. Bölgede havacılık sektörüne dair şaşırtıcı büyüme, dünyadaki önemli havayolları için Çin pazarına girmek için mükemmel zaman anlamına geliyor.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir