En Çok Uçuş Yapılan Şehirler

İngiltere merkezli havacılık araştırmaları şirketi OAG, Mart 2018 ile Şubat 2019 dönemi arasında dünya genelindeki uçuşları inceleyerek; en yoğun uçuş rotalarını ortaya çıkardı. Yılda 500’den az uçuş yapılan rotaların dahil edilmediği çalışmada;

  • 0-1500 km arasında menzile sahip uçuşlar kısa mesafeli (short haul)
  • 1500-3500 km arasında menzile sahip uçuşlar orta mesafeli (medium haul)
  • 3500 km üzerinde menzile sahip uçuşlar uzun mesafeli (long haul)

olarak değerlendirildi. İşte elde edilen bilgiler doğrultusunda dünyanın en yoğun uçuş rotaları:

EN YOĞUN ULUSLARARASI ROTALAR

OAG’nin raporuna göre, en yoğun uluslararası 20 uçuş rotasının 15’i Asya Pasifik Bölgesi’nde. Büyük Asyalı hublar olan Singapur, Hong Kong, Kuala Lumpur ve Bangkok en yoğun rotalarda öne çıkıyor. Geçtiğimiz yılın sıralamasına göre ilk iki sıranın bu yıl yer değiştirdiği görülüyor.

En yoğun uluslararası uçuş rotası Kuala Lumpur-Singapur hattında yılda 30 binden fazla uçuş yapılıyor. 8 havayolunun uçuş yaptığı güzergahta günde 82 uçuş var. Bu uçuşlarda zamanına kalkış performans ortalaması yüzde 72.8 olarak ölçüldü.

Geçtiğimiz yıl dünyanın en yoğun uluslararası rotası olan Hong Kong-Taipei bu yıl ikinci sıraya geriledi. Yıl boyunca 28 binin üzerinde uçuşun yapıldığı ve 5 havayolunun operasyon yaptığı güzergahta, yüzde 70 zamanında kalkış performansı yakalandı.

Üçüncü en yoğun uluslararası uçuş rotası ise geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Jakarta-Singapur oldu. 27 binin üzerinde uçuşun yüzde 80.7 zamanında kalkış performansı ile gerçekleştirildiği uçuş hattında 7 havayolu hizmet veriyor.

İç hat ya da dış hat fark etmeksizin Asya Pasifik’teki rotalarda ortalama 7 havayolu operasyon yaparken; ABD ve Avrupa’da bu sayı ortalama 3 taşıyıcıya kadar düşüyor.

Küresel olarak 10 uzun menzilli rotanın 7’sinin başlangıç ya da bitiş noktası ABD’de yer alıyor.

Aşağıdaki görselde 2017 yılında dünyanın en yoğun uluslararası uçuş hatları; yıl boyunca bu hatta yapılan uçuş sayısı, uçuş gerçekleştiren havayolları ve bu uçuşlarda ölçülen zamanında kalkış performansları gösteriliyor.

EN YOĞUN İÇ HAT ROTALARI

OAG’nin raporuna göre, 2018 yılında en yoğun iç hat uçuş rotası, daha önceki yıllarda olduğu gibi Güney Kore’nin Jeju Adası ile ülkenin başkenti Seul arasındaki seferler oldu. Raporun hazırlandığı dönemde, iki havalimanı arasındaki 282 mil (451 km) uzunluğundaki rotada yaklaşık 80 bin uçuş gerçekleşti ki bu da günde 200’ün üzerinde sefere denk geliyor. Bu yoğunluğun iş seyahatlerinden kaynaklandığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü Jeju, tropikal bir tatil geçirmek isteyen Kore ve Çinli turistler için oldukça popüler bir destinasyon. Jeju- Seul hattında 2018’de yüzde 72,3 zamanında kalkış performansı görüldü. Dünyanın en yoğun uçuş rotasında 7 ayrı havayolu hizmet veriyor.

İkinci en yoğun iç hat rotası, 54,102 frekans ile Melbourne-Sidney oldu. Bu hatta günde ortalama 148 sefer düzenleniyor.

Listede üçüncü sırayı ise 45,188 frekansla Mumbai-Delhi aldı.

Dünyanın en yoğun 15 iç hat rotasında yapılan uçuş sayısı; uluslararası tüm rotalarda yapılan seferlerden daha fazla.

En yoğun 20 iç hat uçuşu; 13 ayrı ülkeden şehri ve Avrupa hariç tüm kıtaları kapsıyor. Endonezya en yoğun 20 iç hat uçuşunda 3 tanesi ile en fazla yer alan ülke olmayı başardı. Avustralya, Çin, Hindistan, Japonya ve ABD ise 2 tane iç hat ile ilk 20’de kendine yer buldu.

Aşağıdaki görselde 2018 yılında dünyanın en yoğun iç hat uçuş rotaları; yıl boyunca bu hatta yapılan uçuş sayısı, uçuş gerçekleştiren havayolları ve bu uçuşlarda ölçülen zamanında kalkış performansları gösteriliyor.

KISA MENZİLDE EN YOĞUN ROTALAR

OAG’nin raporuna göre, 2018 yılında kısa menzilli en yoğun uçuş rotasında ilk üç sıra; küresel olarak bakıldığında ortaya çıkan iç hat rotalarıyla aynı. Yani zirvede Güney Kore’den Jeju-Seul; ikinci sırada Melbourne-Sidney ve üçüncü sırada Mumbai-Delhi var.

Listenin devamı ise şu şekilde:

ORTA MENZİLDE EN YOĞUN ROTALAR

UZUN MENZİLDE EN YOĞUN ROTALAR

TÜRKİYE’DE EN YOĞUN UÇUŞ ROTALARI

Ülkemizde en yoğun uçuş rotalarının İstanbul-İzmir, İstanbul-Ankara ve İstanbul-Antalya olduğu görülüyor. Avrupa kıtası içinde en yoğun 10 iç hat uçuşundan 4’ünü ülkemizdeki bu hatlar oluşturuyor.

  • Avrupa kıtasının en yoğun üçüncü iç hat uçuşu İzmir Adnan Menderes-İstanbul Atatürk oldu. 17,685 uçuşun gerçekleştirildiği rotada 4 ayrı havayolu hizmet veriyor ve uçuşlar yüzde 80,4 zamanında kalkış performansıyla gerçekleştiriliyor.
  • Avrupa kıtasının en yoğun beşinci iç hat uçuşu İzmir Adnan Menderes-İstanbul Sabiha Gökçen oldu. 17,424 uçuşun gerçekleştirildiği rotada 2 ayrı havayolu hizmet veriyor ve uçuşlar yüzde 84,3 zamanında kalkış performansıyla gerçekleştiriliyor.
  • Avrupa kıtasının en yoğun sekizinci iç hat uçuşu Antalya-İstanbul Sabiha Gökçen oldu. 16,767 uçuşun gerçekleştirildiği rotada 3 ayrı havayolu hizmet veriyor ve uçuşlar yüzde 79,9 zamanında kalkış performansıyla gerçekleştiriliyor.
  • Avrupa kıtasının en yoğun dokuzuncu iç hat uçuşu Ankara Esenboğa-İstanbul Sabiha Gökçen oldu. 16,715 uçuşun gerçekleştirildiği rotada 2 ayrı havayolu hizmet veriyor ve uçuşlar yüzde 79,9 zamanında kalkış performansıyla gerçekleştiriliyor.

AVRUPA KITASININ EN YOĞUN UÇUŞLARI

OAG’nin hazırladığı raporun tamamına şu link üzerinden ulaşabilirsiniz…


İlgili Haber En Dakik Havayolları


İlgili Haber En Çok Kazandıran Uçuş Rotaları

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir