En Değerli Havayolları

1996 yılında kurulan Brand Finance, dünyanın önde gelen bağımsız iş değerleme ve strateji danışmanlığı şirketi. Merkezi Londra’da olan ve 20’den fazla ülkede faaliyet gösteren şirket her yıl pek çok sektörde dünyanın en iyilerini açıklıyor.

Havayollarının marka değerleri de düzenli olarak açıklanan verilerden. 2017 yılı raporu yayımlandı ve dünyanın en değerli havayolları belirlendi.

Emirates, son 5 yıldır dünyanın en değerli havayolu markası ünvanını elinde tutuyordu. Ancak 2017’de dramatik bir düşüş yaşadı. Geçtiğimiz yıl, Emirates’in karlılığı ciddi şekilde düştü.

Petrol fiyatlarının düşüşünün, tüm havayollarının çıkarına olması beklenirken, Körfez taşıyıcıları durumdan olumsuz etkilendi ve onlara talep azaldı.

Amerikan Doları’nın gücü, işletme maliyetlerini artırdı ve ABD dışında ikamet etmeyen tüm markalarda da FX etkisi yarattı. Tüm bunlar havayollarının marka değeri listesinde bu yıl ciddi değişimler yaşanmasına sebep oldu.

Havayolları arasında gözlenen eğilim, düşük maliyetli (low cost) ve full servis havayolları arasındaki yakınsama olarak göze çarptı.

İşte dünyanın en değerli havayolları:

  1. American Airlines
  2. Delta
  3. United
  4. Emirates
  5. Southwest
  6. China Southern
  7. China Eastern
  8. Air China
  9. British Airways
  10. ANA

Merak edenler için bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yolları, geçtiğimiz seneye göre 5 basamak gerileyerek dünyanın en değerli 16. Havayolu oldu.

İlk 50’de yer alan 7 ABD markasının yıllık ortalama büyüme oranı %68 oldu. 9,8 milyar ABD Dolar’ı değerinde bir marka haline gelen American Airlines, 2007’den sonra ilk kez dünyanın en değerli havayolu markası konumuna geldi.

Brand Finance tarafından hazırlanan raporun tamamına şu link üzerinden ulaşabilirsiniz…

adbanner