Written by 20:00 Havacılık Bültenleri

Havacılık Bülteni-13

PİLOTLARIN ‘ÇIKIŞTA GÖRÜŞELİM’ POLEMİĞİ!

-THY Pilotu: Atlasjet’in kaptanının bir problemi varsa, çıkışta bekliyorum kendisini. Kendisiyle görüşelim.

-Atlas Global Pilotu: Görüşelim canım, görüşelim. Çıkışa gel.

Geçtiğimiz hafta sosyal medya bu konuşmalarla çalkalandı. İki pilotun tartışması, telsiz kayıtlarına yansıdı…

-Başka bir pilot: Arkadaşlar, ayıp oluyor.

Türk Hava Yolları uçağı 05-23 pistinden Atatürk Havalimanı’na inişini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdi. THY uçağı pisti terk ederek park yerine gitmek üzere taksi yapmaya başladı. Bu sırada Atlas Global Havayolları’na ait bir uçak, inişini tamamladıktan sonra hızlı taksi yolundan pisti terk etti. Ardından iki uçağın pilotları arasında başlayan ‘durma çizgisi’ polemiği kısa süre içinde tartışmaya dönüştü.

-Atlas Global Pilotu: Hızlı taksi çıktıktan sonra Türk Hava Yolları’nın durma gibi bir niyeti yok mu? Farklı bir durum mu var?

-Kontrolör: Yok efendim. Aslında durması gerekiyordu. Gördüğümüz kadarıyla İletelim kendisine

-Atlas Global Pilotu: Anlaşıldı. Uçuş emniyetsizliği yaratıyor. Tekrar ikaz ederseniz sevinirim.

Pilotun kuleye şikayet ettiği meslektaşı da kendisini savundu.

-THY Pilotu: Biz terk ediş çizgisini geçtiğimiz için taksi yaparak yol vermeye çalıştım. Ben de biliyorum, farkındayım. Teşekkür ederim.

– Atlas Global Pilotu: Herhangi bir şekilde de geçmediniz, farkında da değilsiniz. Lütfen bundan sonra daha dikkatli olun.

-THY Pilotu: Efendim geçip geçmediğime ben karar veririm. Siz karar veremezsiniz. Siz önce bir pisti terk edin, biz de taksimizi yapalım. Gördüm, farkındayım ne yaptığımın.

-Atlas Global Pilotu: Hiçbir şeyin farkında değilsiniz. Geçtiğiniz yeri biz görebiliyoruz. Yerde yanan ışıklar da gözüküyor. İyi uçuşlar olsun.

Kule, frekansı meşgul etmeyelim dedi ama iki pilota da dinletemedi.

-Kontrolör: Frekansta polemik yapmayalım lütfen. Anlaşıldı. Gerekli durum olursa ilgililere bildiririz. Taksiye devam edin efendim.

-THY Pilotu: Arkadaşımız ikince kez kule ile böyle konuşuyor. Durumu rapor edeceğim, bilginiz olsun. Siz de rapor edin olur mu?

-Kontrolör: Mütabık efendim. Lütfen frekansı meşgul etmeyelim.

-Atlas Global Pilotu: Bu ikinci durum değil. Ben de sizi rapor edeceğim. Bu kanalı da meşgul etmeyin, devam edin.

Tartışma ‘çıkışta görüşelim’e kadar uzandı.

-THY Pilotu: Atlasjet’in kaptanının bir problemi varsa, çıkışta bekliyorum kendisini. Kendisiyle görüşelim.

-Atlas Global Pilotu: Görüşelim canım, görüşelim. Çıkışa gel.

-Başka bir pilot: Arkadaşlar, ayıp oluyor.


İlgili Haber | Pilotlar Alkollü Uçabilir mi?


Yetkililer meydana gelen kural ihlali ve yaşanan diyaloglarla ilgili soruşturma başlattı. Türkiye Havayolu Pilotları Derneği TALPA ise konuyla ilgili yaptığı açıklamada, olayın pilotların yoğun çalışma temposunun fiziksel ve zihinsel yorgunluğa etkisi nedeniyle meydana gelmiş olabileceğini belirtti.

F-35’İN GİZLİ BİLGİLERİ KADIN PİLOTUN TINDER HESABINDAN ÇALINDI!

Kimliği belirsiz bir hacker, online arkadaşlık platformu Tinder üzerinden, İngiltere Kraliyet Hava Kuvvetleri’nde görevli bir kadın pilotla tanıştı ve hesabını hackledi. Bu sayede diğer İngiliz pilotlarla iletişim kuran hacker, F-35’ler hakkındaki gizli bilgileri ele geçirdi. İngiltere Kraliyet Hava Kuvvetleri, F-35’lere ilişkin bilgilerin üçüncü tarafların eline geçtiğini doğruladı ve bütün personele online platformların kullanımı ile ilgili bir uyarı metni yolladı.


İlgili Haber | Türkiye ile ABD Arasındaki F-35 Krizinin Perde Arkası


İngiltere ve ABD arasında, F-35 programı kapsamında 9 milyar poundluk anlaşma var. İngiltere’nin teslim almayı planladığı 135 tane F-35 uçağının ilk 48’i haziran ayında İngiltere’ye verildi. Bu siber casusluk veya sosyal mühendislik çalışmasının arkasında Rusya veya Çin İstihbarat örgütlerinin olabileceği düşünülüyor.

SUNEXPRESS UÇAKTA DOĞAN YOLCUSUNA SÜRPRİZ YAPTI!

Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in, 16 Temmuz 2000 tarihindeki Antalya-Nürnberg uçuşunda Stephanie Eiserbir kız bebek dünyaya getirdi. Kalkıştan kısa bir süre sonra erken doğum gerçekleştireceğini anlayan genç kadın, Bulgaristan semalarında uçuş ekibinden yardım istedi. Şans eseri uçaktaki yolculardan biri jinekologtu ve doğuma yardım etti. Uçak İstanbul’a acil iniş yaptı; ardından anne ve bebek, hastanede doktor kontrolüne alındı. Üç gün sonra da anne kız evlerine döndü. Uçağın kaptan pilotu Hasan Tatar, bebeğe Jasmine adını verdi. O günden bu yana, aileyle irtibatını koparmayan SunExpress, 18. doğum günü nedeniyle Jasmine Eiser ve annesi Stephanie Eiser’eTürkiye’de bir hafta sonu tatili hediye etti.

Anne kız için bir başka sürpriz ise bu uçuşta Kaptan pilot Hasan Tatar ile tekrar uçmak oldu. Merak edenler için Jasmine’in kimliğinde doğum yeri İstanbul yazıyor.

ALMANYA HAVALİMANLARINDA GÜVENLİK ZAFİYETİ

Hafta içinde Almanya’nın hem Frankfurt hem de Münih Havalimanlarında hareketli saatler yaşandı. Frankfurt Havalimanı’nda güvenlik kontrolünden yetkisi olmayan birilerinin arındırılmış bölgeye geçmesi nedeniyle, Alman Polisi harekete geçerek Terminal 1’i boşalttı. Polis ayrıca havalimanına giriş ve çıkış yollarını da trafiğe kapatırken havalimanı 2 saat boyunca adeta ablukaya alındı.

Yaşanan güvenlik zafiyeti binlerce yolcunun uçuşunu kaçırmasına ve yüzbinlerce dolar maddi zarara neden oldu. 7 bin yolcu durumdan olumsuz etkilenirken, olaya 4 kişilik bir Fransız ailenin sebep olduğu ortaya çıktı.

Uçuşları iptal olan ve saatlerce havalimanında beklemek zorunda kalan yolcuların bir kısmı uzun bekleyişlerin ardından otellere yerleştirilebildi. Bu esnada Lufthansa uçaklarının çoğu, uçuş planında çok daha büyük aksamalar yaşanmaması için Frankfurt’tan yolcularını alamadan kalktı. Olayla ilgili soruşturma sürüyor.


İlgili Haber | Uçakta Aileleri Ayırmak Güvenlik Riski Oluşturuyor


Münih Havalimanı’nda da bir kadın yolcunun makyaj çantası 300’den fazla uçuş iptaline neden oldu. Güvenlik taramasına geldiğinde, el bagajında limitlerin çok üzerinde sıvı tespit edilen yolcu, şişeleri çöpe atmak yerine, check-in bankosuna gidip uçak altına verdiği bagajına koyacağını söyledi. Yaklaşık 15 dakika sonra, geri gelen kadın, hiç kontrolden geçmeden güvenliği aşmayı başardı. Durum fark edildiğinde kadın çoktan uçağa binmiş ve Münih’ten ayrılmıştı. İşte o anda binlerce insanı etkileyecek zincirleme bir reaksiyon başladı. Terminalin tamamı kapatıldı ve herkes tahliye edildi. Uçuşlar yedi saatten daha uzun süre durduruldu. 330 uçuş iptal edildi ve yüzlerce insan geceyi havaalanında yerde yatarak geçirdi. Olayın, güvenlik görevlilerinin birbirleriyle sohbet ederken, kadının bundan faydalanmasıyla gerçekleştiği ortaya çıktı. Yolcu için herhangi bir yasal işlem yapılması öngörülmüyor. Ancak üç güvenlik görevlisinin işine son verildi. Münih Havalimanı yetkilileri tüm sürecin maliyetinin yaklaşık 1,2 milyon dolar olarak tahmin edildiğini açıkladı.

IRAN AIR ATR UÇAKLARINI ÜLKEYE NASIL GETİRDİ?

Bugünlerde Trump yönetiminin ambargo kararı ile zor günler geçiren İran’ın milli havayolu İran Air, Fransız imalatçı ATR’den sipariş ettiği 20 yolcu uçağının 5’ini daha teslim alarak filodaki ATR sayısını 13’e yükseltti. ATR-72-600 tipi uçaklar Mehrabad Havalimanı’na geldi.

Trump’ın yaptırımları kapsamında Boeing ve Airbus’ın İran’a yolcu uçağı satma lisanslarının iptali de yer alıyor.


İlgili Haber | Türk İş Jeti İran’da Neden Düştü?


Teslim alınan 5 uçakla ilgili ilginç bir detay daha ortaya çıktı. Fransa’nın Toulouse Blagnac Havalimanı’ndan kalkan uçaklar hiçbir Avrupa ülkesinde yakıt ikmali yapmadan İran’ın kuzeyindeki Urmiye Havaalanı’na ulaştı. Burada gerçekleşen yakıt ikmalinin ardından Tahran’a gelebildi. ATR teslimatın gerçekleştirilme şartı olarak, hiçbir Avrupa ülkesinde İran uçaklarına yakıt verilmediği için bu sorunu İran’ın çözmesini istedi. Onlar da çareyi bu şekilde buldu ve teslimat gerçekleştirildi. ATR’nin kalan 7 uçağın teslimatını nasıl gerçekleştireceği de büyük bir merak konusu.

İran’ın, 2015’te Tahran’ın nükleer faaliyetlerini kısıtlayacağını kabul ettiği anlaşmanın ardından ticaret hatları yeniden açılmıştı. İranlı havayolları 100 Airbus, 80 Boeing ve 20 Airbus siparişi vermişti. IranAir, geçen yıl sadece üç tane Airbus uçağını teslim alabildi. Son 1.5 yıldır Avrupalı imalatçıdan uçak alamayan havayolunun, Airbus’ta 97 tane birikmiş siparişi bulunuyor. Bu sürede hiçbir Boeing uçağı da teslim edilmedi. İranlı yetkililer yaptırımların yeniden başlamasının ardından, Hindistan, Türkiye ve Çin ile işbirliği yapmayı hedefliyor.


İlgili Haber | İran’da Uçak Kazaları Devam Eder mi?


IRAKLI PİLOTLAR YEMEK YÜZÜNDEN BİRBİRİNE GİRDİ!

157 yolcusuyla İran’ın Meşhed şehrinden Bağdat’a gelmek üzere havalanan Irak Havayolları uçağının kokpitinde kavga çıktı. İki pilotun birbirine girdiği kavga sırasında yolcuların iddiasına göre uçakta ciddi bir sarsıntı yaşandı. İddiaya göre yardımcı pilot kabin görevlisinden yemek istedi. Bunun üzerine sinirlenen kaptan pilot kendisinden izin almadan yemek istediği için yardımcı pilot ile tartışmaya başladı. Kaptan pilot kabin görevlilerine yemeğin getirilmemesi talimatı verdi ve olay giderek büyüdü. Bunun üzerine birbirlerine giren iki pilotu yine kabin ekibi ayırdı.


İlgili Haber | Pilotlar Neden Aynı Yemeği Yemez?


Yaşanan kavgaya rağmen uçağı Bağdat’a güvenli bir şekilde indiren pilotlar yerde de kavgaya devam etti. Irak Sivil Havacılık otoritesi ve ulaştırma bakanlığı olayla ilgili soruşturma başlattı. Her iki pilotun da bu sürede uçuşlardan çekildiği duyuruldu. Soruşturma sonucunda pilotların lisanslarının iptal edilebileceği konuşuluyor.

Güvenlik gerekçeleri nedeniyle Irak Havayolları uçaklarının şu anda Avrupa Birliği ülkelerinin hava sahasında uçmaları yasak. Uçakların bakımları ile ilgili usulsüzlükler nedeniyle verilen yasağın üzerine pilotlar ile ilgili böyle haberlerin yayılması havayolu için pek iyi görünmüyor.

(Visited 37 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info