jodi jacobson/Getty Images

İniş ve Kalkışta Servis Masalarını Neden Kapatıyoruz?

Uçakla seyahatinizde, kalkış ve inişten önce kabin amiri tarafından, “güneşliklerinizi açık, koltuklarınızı dik ve servis masalarınızı kapalı pozisyona getirmeniz” gerektiğiyle ilgili bir duyuru yapılır. Sonrasında da kabin memurları tek tek durumu kontrol eder. Bunun sebebi sizin gerilmenize neden olmak ya da uykunuzu bölmek değil. Kabin memurları, resmi bir kuralı uygulamakla mükellef.

Amerikan Federal Havacılık Dairesi (FAA), iki ana nedenden ötürü bu kuralları benimsemiş durumda: Acil bir durumda uçağı tahliye etmeyi kolaylaştırmak ve bu esnada yaralanma olaylarını azaltmak. Yani bu kurallar bütünü, aslında uçakta güvenlik prosedürlerinin önemli aşamalarından biri.

Uçakla seyahatin ilk 3 ve son 8 dakikası uçuşun en riskli dönemi olarak tanımlanıyor. Boeing’in yaptığı bir araştırma ölümlü kazaların yüzde 58’inin o süreçte meydana geldiğini ortaya koyuyor. Bu yüzden, tüm personel ve yolcular bu esnada acil durumlara karşı hazır bulundurulmaya çalışılıyor. Kabin memurlarına verilen eğitimlerde, “başarılı bir tahliye işlemi en fazla 90 saniye sürmelidir” deniliyor.


İlgili Haber | Uçak Kazasında Hayatta Kalmak İçin Tüyolar


Acil durumlarda her saniyenin çok önemli olduğu gerçeğinden yola çıkarak, koltuklar dik ve servis masaları kapalı olduğunda, tüm yolcuların hızlı şekilde bulunduğu koltuktan kendisini uçağın dışına atabilme ihtimali yüksek. Aksi halde yatık bir koltuk ya da açık durumdaki bir servis masası büyük bir engel teşkil edip; zaman kaybına neden olabilir. Çarpışma durumunda ise ciddi yaralanmalara neden olabilir.

FAA, yolcuların hassasiyetini artırmak için bunu bir sağduyu çağrısı durumundan resmi bir yasaya dönüştürmüş. Lütfen siz de bu konuda hassas olmaya özen gösterin. Size yapılan tüm uyarılar ve uymanız gereken tüm kuralların uçuş güvenliği ve sizin emniyetle uçmanız için olduğu gerçeğini aklınızdan çıkarmayın…


İlgili Haber | Kalkışta ve İnişte Neden Güneşlikler Açılıyor?


adbanner