Written by 00:45 DESTİNASYON, Şaşırtan Bilgiler

Instagram’da En Çok Fotoğraf Hangi Şehirden?

Seyahat sitesi Wego tarafından yapılan bir araştırmayla, Instagram’da en çok fotoğraflanan şehirler belli oldu.

Geniş kumsallarından, göz alıcı mimarisine ve birinci sınıf restoranlara kadar her köşe başında, bir fotoğraf çekme fırsatı sunan Dubai, en çok fotoğraflanan 5’inci şehir olarak tüm dikkatleri üzerine çekti.

Gurme turları, Dubai’yi ziyaret etmenin temel nedenlerinden biri oldu. Dubai’de paylaşılan fotoğrafların yüzde 26’sında hashtag olarak ‘food’ kullanıldı.

Sadece bu yaz Instagram’da Dubai ile ilgili 79 milyon hashtag kullanılırken; şehrin en çok fotoğraflanan noktalarının başında, dünyanın en büyük çiçek bahçesi olan kentin Mucize Bahçesi geliyor. 50 milyondan fazla çiçek bulunan 72.000 metrekarelik alan Dubaili turistleri adeta kendinden geçiriyor.

Dubai şehirindeki Mucize Bahçesi’nin yanı sıra, aynı zamanda kentin en çok fotoğraf paylaşılan beş yerinden biri de Burj Khalifa.

Şehrin merkezi bir yerinde bulunan Zabeel Park’ta, mimari bir simge yapı olan Dubai Çerçevesi’ni bulmak ve fotoğraflamak mümkün. 150 metre yüksekliği ve 93 metre genişliğiyle, dünyanın en büyük fotoğraf çerçevesi olan yapı, ziyaretçilerin güneydeki modern Dubai ve kuzeydeki eski Dubai’nin manzarasının aynı anda görülebileceği şekilde konumlandırılmış.

Dubai, bu sıralamada ilk beşe giren ilk ve tek Arap şehri olurken; çok iyi tasarlanmış turizm destinasyonlarına kıyasla; bu sıralamayı alması çok büyük bir başarı olarak yorumlanıyor.

LİSTEDE KİMLER VAR?

Instagram fotoğraflarında kullanılan şehir hashtagleri açısından zirvede 118 milyon ile Londra yer aldı. Ardından 101 milyonla Paris, daha sonra sırasıyla 87 milyon ve 83 milyon hashtag ile Nice ve New York yer aldı.

Listenin devamında İstanbul, Cakarta, Los Angeles, Barselona, ​​Moskova ve Tokyo kendilerine yer buldu.

INSTAGRAM FOTOĞRAFLARI NEDEN ÖNEMLİ?

Seyahat gazetecisi ve sosyal medya içerik üreticisi Sarah Hedley Hymers. Instagram’a fotoğraf koymanın tamamen sosyal sermaye ile ilgili olduğunu düşünüyor.

“Heyecanla bir şeyler sunmak istiyorsun. İyi bir kadraja sahip olması, renklerin güzel olması gerekiyor. Karanlık fotoğraflar Instagram’da pek ilgi çekmiyor. Öyleyse, parlak, gerçekten çektiğiniz şeyi ortaya çıkaran ve gören insanların, keşke orada olsaydım diye düşünmesini sağlayan, kartpostal benzeri bir şeyler arıyorsun diyor.

Sosyal medya uygulamaları ve özellikle Instagram, seyahat endüstrisini yeniden dizayn ediyor. Birçok araştırma, ‘Instagramın kabiliyetinin’ özellikle genç gezginlerin, tatile nereye gidip nerede para harcayacaklarını seçerken dikkate aldıkları çok önemli bir faktör olduğunu gösteriyor.

Sarah Hedley-Hymers, dijital bir neslin geldiğini, gençlerin sadece teknoloji meraklısı değil; teknolojiye bağımlı olduklarını düşünüyor. WiFi’yi oksijenleri olarak görüyorlar, bu nedenle kararlarının tümü sadece seyahat etmek için değil aynı zamanda hangi yiyeceklerin tüketileceği gibi konulara da internet ve sosyal medya üzerinden karar veriyorlar diyor. Milyonlarca kişinin uzun zamandır Instagram’da olması şaşırtıcı değil. Çünkü Instagram, aynı zamanda çok fonksiyonel.

Araştırmalar 33 yaşın altındaki kişilerin yüzde 41’inin hedeflerini seçerken ‘Instagramability’ durumuna öncelik verdiğini doğruluyor. Ayrıca Instagram, endüstrinin de faydalanmaya istekli olduğu bir pazar durumunda.

Muhammed YILMAZ

(Visited 86 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info