Iron Maiden Grubu’nun Uçaklarına Ne Oldu? – Boarding Info

Written by 20:33 SEYAHAT, Seyahat Öyküleri

Iron Maiden Grubu’nun Uçaklarına Ne Oldu?

Müzik gruplarının dünya tuneleri oldukça heyecan verici hikayelerle doludur. Ama hiç bir şey turneye çıkan müzik grubunun üyelerinden birinin pilot olması ve turneye tüm ekibi kendisinin uçurması kadar ilginç olamaz. Gelin hep birlikte “Iron Maiden” Grubu’nu dünya turnelerine çıkaran uçaklarını Berkcan Mertoğlu araştırdı…

Her Şeyi Bir Uçakta Toplamak

1975 yılında Londra’da kurulan “Iron Maiden” grubunun vokalisti Bruce Dickinson, 1993 ile 1999 yılları arasında gruptan ayrı kalarak, ilgi alanlarından havacılığa yöneldi ve pilot lisansı aldı.

Fotoğraf: TOBIAS SCHWARZ/AFP – Getty Images

Tarihler 2008’i gösterdiğinde Iron Maiden Grubu, turne planlarını sürdürürken grubun solisti ve aynı zamanda pilot olan Bruce Dickinson, çok daha fazla kişiye ulaşmak için gruba ilginç bir plan sundu. Plan, tüm ekipmanları bir uçağa toplayarak turneye çıkmaktı. Uçağı da elbette grubun vokalisti Bruce Dickinson kullanacaktı. Bu kararın alınışını yıllar sonra Bruce Dickinson şöyle açıklıyor: “Bir gün düşündüm ki her şeyi tek bir uçağa atarsanız kıtalar arası bir turne planı yapabilirsiniz.” Ancak, bu teklifi sunan Dickinson; “Aman tanrım ne yaptım, ya benim yüzümden her şey ters giderse” diye düşünmekten de kendini alamadığını söylüyor.

Boeing 737 ve 757 için pilot lisansı alan vokalist, grubunu 2008, 2009, 2011, ve 2016 yıllarında yaptıkları turnelere kendisi uçurdu.

Bu turnelerin ilki “Somewhere Back in Time” için ekip “G-OJIB” kuyruk tescilli bir Boeing 757 uçağıyla yola çıktı. Turne öncesi hayranları arasında bir yarışma düzenleyen grup, onların oylarıyla uçağı “Ed Force One” olarak adlandırıp; grubun maskotu Eddie’nin resmiyle süsledikleri kendi tasarımlarını Ed Force One’a giydirdi. Bu uçak, grubu Avustralya’dan Hindistan’a, Japonya’dan Güney Amerika’ya, 2 yıl içinde tam 4 kıtaya uçurdu.

Foto: Wikimedia Commons

Iron Maiden Grubu 2011’de “Final Frontier” adlı turneye çıkmaya hazırlandı. Ancak planlar değişti. Turneye, Dickinson’un 2002 yılında kurulan İngiliz charter havayolu “Astraeus”’ta bulunan arkadaşlarının desteğiyle “G-STRX” kuyruk tescilli başka bir Boeing 757 ile çıkılmaya karar verildi. Özel olarak konfigüre edilen bu uçakla Iron Maiden, 100 farklı konser gerçekleştirdikleri 39 ülkeden oluşan bir tura çıktı.

2016 yılında adeta seviye atlayan grup, turnelerini Air Atlanta Icelandic filosundaki gökyüzünün kraliçesi Boeing 747-400 ile gerçekleştirdi. Tabii ikinci turneden sonra Dickinson, 747-400 lisansı almayı da ihmal etmedi. “TF-AAK“ kuyruk tescilli jumbo jet ile Çin, Japonya, Avustralya, Güney Afrika, Kuzey ve Güney Amerika ülkeleri de dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanına Dickinson’un kontrolünde uçan grup, turneyi Temmuz 2017’de Brooklyn’deki bir konser ile tamamladı.

Foto: TOBIAS SCHWARZ/AFP – Getty Images

Iron Maiden’i Uçuran Uçakları Tanıyalım

Grubun ilk göz ağrısı olan G-OJIB kuyruk tescilli B-757, 1989 yılında Boeing fabrikasından çıktıktan sonra 2004 yılında iflas eden İngiliz charter hava yolu Air 2000 bünyesinde uçtu. Sonrasında tıpkı Air 2000 gibi iflas eden; Kanada’nın zamanında en büyük ikinci havayolu olan Canada 3000 filosunda uçtuktan sonra Skyservice Airlines ve devamında TUI’nın charter havayolu olan First Choice Airways’te de uçup Astraeus’a satıldı. 2013 yılında günümüz kargo devlerinden biri olan FedEx bünyesine girip dönüşüm geçiren 757, Isabella adını aldı. Isabella aktif olarak hala FedEx bünyesinde uçuyor.

İkinci turnede grubu taşıyan G-STRX kuyruk tescilli 757 için süreç biraz farklı işledi. 1992’de fabrikadan çıkan ve Canada 3000 şirketinin filosuna giren uçak, havayolunun iflas etmesinin ardından; 2003-2008 yıllarında charter havayolu Omni Air tarafından işletildi. Devamında Londra-Gatwick merkezli Astraeus’a satılan 757, 2011 yılında Astraeus’un faaliyetlerini durdurmasıyla 20 yaşında Phoenix Havalimanı’nda parçalarına ayrıldı.

Grubun en ünlü uçağı 747-400 ise 2003 yılında Air France ile yolcu taşımaya başladı. 12 yıl Air France bünyesinde görev yaptıktan sonra; 2015 yılında Air Atlanta Icelandic filosuna katıldı. Dünyanın en büyük 747-400 filolarından birine sahip olan Keflavik merkezli charter havayolu Air Atlanta Icelandic bünyesinde hala TF-AAK kuyruk tesciliyle uçan 747-400’ü Ağustos 2016’da Suudi Arabistan’ın milli havayolu Saudia kiraladı. Pandemi sürecinin getirdiği olumsuzluklarla beraber Mart ayında yere indirilen 17 yaşındaki gökyüzünün kraliçesinin geleceği hala belirsizliğini koruyor.

(Visited 375 times, 1 visits today)
Close