İstanbul Havalimanı 5 Yıldızı Kaptı – Boarding Info

Written by 12:05 Güncel-Gündem, HAVACILIK

İstanbul Havalimanı 5 Yıldızı Kaptı

Havayolu şirketlerinde olduğu gibi havalimanlarında da “5 yıldız”lı olmak uluslararası arenada gelinebilecek en prestijli nokta.

İngiltere merkezli Skytrax, 1999 yılından bu yana havalimanlarını tesisin genel durumu, check-in, gelen uçuşlar, transferler, alışveriş, güvenlik, göçmenlik işlemleri ve kalkış gibi çok sayıda parametre üzerinden performans ölçümü gerçekleştirip notlandırıyor.

İstanbul Havalimanı, Skytrax’in değerlendirmesine göre “5 Yıldızlı Havalimanı” ödülüne layık görüldü. Bu ödül ile birlikte, İstanbul Havalimanı, 5 yıldıza sahip Dünya genelindeki 8 küresel aktarma merkezi arasına adını yazdırdı. Öte yandan İstanbul Havalimanı, ‘5 yıldız’ alan en büyük terminale sahip havalimanı ünvanını da ele geçirdi.


Bir Bakışta | Skytrax 5 Yıldızlı Havalimanları

  • Bakü Haydar Aliyev Havalimanı (Azerbaycan)
  • Chubu Centrair Havalimanı (Japonya)
  • Doha Hamad Havalimanı (Katar)
  • Haikou Meilan Havalimanı (Çin)
  • Hong Kong Havalimanı
  • İstanbul Havalimanı (Türkiye)
  • Münih Havalimanı (Almanya)
  • Platov Havalimanı (Rusya)
  • Quito Havalimanı (Ekvador)
  • Salalah Havalimanı (Umman)
  • Seul Incheon Havalimanı (G. Kore)
  • Shanghai Hongqiao Havalimanı (Çin)
  • Changi Havalimanı (Singapur)
  • Tokyo Haneda Havalimanı (Japonya)

İstanbul Havalimanı, Covid-19 salgınına karşı aldığı önlemler sayesinde “5 Yıldızlı Covid-19 Önlemli Havalimanı” ödülünün de sahibi olarak her iki ödülü aynı anda alan dünyadaki iki havalimanından biri oldu. Covid-19 salgını sürecine özel olarak verilen “5 Yıldızlı Covid-19 Önlemli Havalimanı” ödülünü İstanbul Havalimanı’nın yanı sıra Roma Fiumicino Havalimanı, Doha Hamad Havalimanı ve Bogota El Dorado Havalimanı kazandı.

Kısa süre önce dijital alt yapısı ve teknolojik gelişmişliği nedeniyle Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından düzenlenen “16th ACI Europe Awards” kapsamındaki Dijital Dönüşüm kategorisinde “En İyi Havalimanı” olarak tescillenen İstanbul Havalimanı, böylece ödüllerine bir yenisini daha eklemiş oldu.

Skytrax ödülleri öncesinde, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün vermiş olduğu ‘Havalimanı Pandemi Sertifikası’nı alan, ardından Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı’nın (EASA) yayınladığı “Covid-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolünü” imzalayan İstanbul Havalimanı; Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından verilen “Havalimanı Sağlık Akreditasyonu” sertifikasını ise dünyada alan ilk havalimanı olmayı başardı.

Zorlu değerlendirmeden ‘5 Yıldız’ ile çıktı!

Skytrax, 1989 yılından bu yana havalimanı ve havayollarına kalite denetimi, yıldız derecelendirmesi ve kalite kıyaslama hizmetleri sağlıyor. Kapsamlı düzenlemeler ve detaylı hazırlık süreci sonrasında 3 gün süren yoğun fiziki denetimlerin sonucunda, İstanbul Havalimanı’nın yolcu deneyimindeki mükemmelliği uluslararası bir kurum tarafından “5 Yıldız” ile onaylanmış oldu.

Denetmenler, mimarisi ve teknolojisiyle dünyanın en iyi havacılık merkezlerinden biri olan İstanbul Havalimanı’nda giden yolcu, transfer yolcu ve gelen yolcu deneyimini etkileyen otopark, toplu ulaşım, web sitesi, mobil uygulama, güvenlik/pasaport kontrol, temel yolcu hizmetleri, mağazalar, yeme içme alanları, bagaj alım gibi her temas noktasını deneyimleyerek; bu noktalarda sunulan hizmeti, hizmete erişim kolaylığını, yolcu konforunu titizlikle inceledi. Detaylı şekilde değerlendirilen 800’e yakın kritere ek olarak, salgına yönelik alınan tedbirler de notlamaya tabi tutuldu.

Yolcu seyahat deneyimini etkileyen her noktanın, kapsamlı şekilde değerlendirildiği denetimlerde güvenlik, check-in, pasaport, gümrük, temizlik, bagaj alım gibi temel süreçlerle beraber temel hizmetler, yeme içme alanları, alışveriş noktaları, lounge gibi misafirlere dokunan her nokta detaylı şekilde uzmanlar tarafından incelendi. Pandemi süreciyle beraber pandemiye yönelik alınan tedbirler de kalite denetiminde ek olarak ele alındı. Skytrax uzmanlarının uzun denetimleri sonucu 2 önemli ödüle kavuşan İstanbul Havalimanı, yolcu deneyimindeki mükemmelliğe verdiği önemi tescillemiş oldu.

(Visited 121 times, 1 visits today)
Close