İtalya’nın Yeni Ulusal Havayolu İlk Ne Zaman Uçacak?

İtalyan Hükümeti ve Avrupa Komisyonu, iflas eden Alitalia’nın yerine, İtalya’nın bayrak taşıyıcısı olarak, Italia Transporto Aereo isimli şirketin, 15 Ekim’de operasyonlara başlayacağını resmen duyurdu.

Yapılan anlaşma ile ITA, selefinin yükümlülüklerini üstlenmekten kaçınacak ve tamamen yeni bir varlık olarak tanınacak. Devlete ait Alitalia, 2017’den iflas ettikten sonra yalnızca devlet kredileriyle ayakta kaldı.

Yeni kurulan ve devlete ait bir havayolu olan ITA’nın, 2025 yılına kadar 3,3 milyar Euro’nun üzerinde gelir elde etmesi ve 2023’ün sonunda başa baş noktasına gelerek faiz ve vergi hariç 209 milyar Euro’luk bir değere ulaşması bekleniyor.

İtalyan hükümeti, uzun süredir Avrupa Komisyonu ile yaptığı görüşmelerde, Avrupa kuralları açısından gerekli garantileri sağladı. Yapıcı ve dengeli bir çözüme ulaşılabildi. Böylece ITA’nın operasyonlarını hızlandırarak yaklaşık 5.000 çalışanı ile operasyonlara başlamasının önünde herhangi bir engel kalmadı.

Anlaşma kapsamında izin verilen maksimum limit uyarınca, Alitalia bünyesinde görev yapan yaklaşık 11.000 personelin 3000’e yakını ITA’ya transfer olacak. Bu kişiler, sektördeki diğer operatörlere kıyasla daha fazla rekabet gücü ve esneklik sağlayan yeni bir iş sözleşmesi ile işe alınacak.

Ülkedeki dört ulusal sendika, ITA’nın planını başından beri reddediyor ve işe alım sürecini kabul edilemez buluyor. Ancak bakanlık, toplumsal yansımaların sorumluluğunun üstleneceğini ve yeni şirkette yer bulamayan çalışanların desteklenmesi için gerekli güvencelerin verileceğini belirtiyor.

Yeni şirket ITA, Milano Linate Havalimanı’ndaki Alitalia slotlarının yüzde 85’ini ve Roma Fiumicino’daki slotların yüzde 43’ünü üstleneceği için şirketin uçuş ağında önemli değişimler yaşanması bekleniyor. Her iki havaalanından Paris, Londra, Amsterdam, Brüksel ve Cenevre gibi uçuşlar bu kapsama dahil:

ITA ayrıca Roma ve Milano’dan New York’a ve Roma’dan Tokyo, Boston ve Miami’ye uçuşlar düzenlemeyi planlıyor. Şirket, başlangıçta yedi geniş gövdeli ve 45 dar gövdeli uçaktan oluşan bir filo işletecek. Bu yıl içinde 26 uçak daha satın alınacak. 2025 yılına kadar şirket filosunun 105 uçağa çıkarılması hedefleniyor.

Alitalia’nın kalan varlıkları ihale ile satılacak ve ITA’nın sermayesi 700 milyon €’ya kadar artırılarak, Alitalia’nın varlıklarını satın almak için teklif verilmesi planlanıyor.

Yeni Uçaklar İçin Airbus ve Boeing Savaşıyor!

Şirket filosuna önümüzdeki dört yıl içinde katılması planlanan 81 uçak için, potansiyel bir sipariş paketi ile ilgili olarak Airbus ile görüşülüyor.

Corriere Della Sera’nın haberine göre, Avrupalı ​​imalatçı, yeni havayoluna 5,3 milyar Dolar değerindeki bir ihale ile yeni nesil uçaklar satmak konusunda epey yol katetti.

ITA yönetimi, farklı üreticilere ait uçaklar ile operasyon yapmaktan kaynaklanacak karmaşıklığı ve verimsizlikleri ortadan kaldırmak için yalnızca bir “stratejik ortak” prensibi ile ilerlemeyi planlıyor. Bu sebeple Airbus ve ABD’li rakibi Boeing’i anlaşma için yarıştırmayı planlıyor.

Airbus şu anda bu yarışı kazanacak taraf gibi görünse de, Boeing’in de ITA yönetimine, yüzde 70’e varan indirim ve garantili bakım opsiyonu sunduğu iddia ediliyor.

adbanner