Kısa Mesafede Geniş Gövde Uçuran Havayolları

Çoğu yolcu için, aynı rotayı geniş gövdeli bir uçakla uçmak, dar gövdeli bir uçak ile uçmaya göre daha tercih edilebilir bir durumdur. Daha yüksek bir tavan, daha geniş ve konforlu bir kabin ve genellikle daha fazla diz mesafesine sahip koltuklar ile geniş gövde yolcu uçakları; neredeyse her zaman uzun mesafeli uçuşlarda kullanılır. Ancak, Ocak ayı ortasından itibaren, Brüksel ile Zürih arasında SWISS Havayolları ile uçacak yolcular, havayolunun Airbus A330, A340 ve Boeing 777 gibi geniş gövde uçakları ile karşılaşabilir. Bu da bu rotada uçacak yolcular için SWISS’in tercih sebebi olması anlamına gelebilir.

SWISS Neyi Planlıyor?

FlightLevel.be’ye göre, SWISS Havayolları geniş gövdeli uçaklarını 15 Ocak itibariyle Zürih-Brüksel rotasında uçurmaya başlayacak. Başlangıçta bu, A330-300, 777-300 veya A340-300 ile sadece haftada bir gerçekleşecek. LX788 sefer sayılı uçuş için 16: 40’ta Zürih’ten kalkacak uçaklar, Brüksel’e 17: 55’te varacak;  LX789 sefer sayısı ile 18: 45’te Brüksel’den ayrılarak, 20: 00’de Zürih’e geri dönecek. (Tüm zamanlar yerel saate göredir.)

Birbirine çok yakın olan iki büyük Avrupa şehri arasındaki uçuş süresi 45 – 55 dakika arasında değişiyor. Geniş gövdeli bir uçak için bu süre inanılmaz derecede kısa bir mesafe. Şu an SWISS Havayolları, Airbus A320, A220-100, A220-300 ve Embraer E190 dahil olmak üzere bu rotada çok daha küçük ve bölgesel uçakları kullanıyor. Daha büyük kapasiteli geniş gövde uçaklar ise Mart ayı sonuna kadar bu güzergahta daha fazla hizmet verecek.

SWISS Bunu Neden Yapıyor?

FlightLevel.be, uçuş ve filo programında yapılan bu değişikliğin, Covid-19 aşılarının dağıtımı ile ilgili olduğunu belirtiyor. Bu rotada oluşturulan ek kapasite, daha fazla yolcuyu taşımak için değil, kargo talebindeki artışı nedeniyle oluşturuldu.

Pfizer / BioNTech aşısının üretim tesislerine ev sahipliği yapan Belçika’nın Puurs kasabası, SWISS Havayolları dışında önümüzdeki haftalarda Brüksel’e geniş gövde ile uçan havayollarının sayısını artırabilir.

Kısa Mesafede Geniş Gövde Uçurulan Diğer Rotalar

Pandemi öncesi zamanlarda, yolcuların çok kısa uçuşlarda geniş gövde konforunun keyfini çıkarabilecekleri birkaç rota vardı. Oluşturulan ekstra kapasite, rotanın son derece popüler olmasından veya ek bir varış noktasına hizmet etmek ve uçak kullanımını artırmak için beşinci trafik hakkını kullanan bir havayolundan kaynaklanmaktaydı.

İşte bir kaç örnek:

  • KLM’nin Kuveyt ve Bahreyn arasındaki beşinci trafik hakkı, genellikle bu rotada bir Airbus A330 ile uçmaya neden oluyordu.
  • Emirates, Dubai – Muscat rotasında Airbus A380 ile uçarak “Dünyanın en kısa A380 uçuşu” ünvanını bu rotaya kazandırdı.
  • Son derece popüler bir rota olan Singapur – Kuala Lumpur,  Singapur Havayolları, Malezya Havayolları ve AirAsiaX gibi çok sayıda havayolunun hizmet verdiği bir güzergah. Etiyopya Havayolları, beşinci trafik hakkı kapsamında, bu rotada Boeing 787 Dreamliner ile uçtu.

Eyüp AYIK

adbanner