Kokpitte Konuşmak Yasak mı?

11 Eylül 1974… Eastern Airlines’e ait, 212 uçuş numarası ile Charleston’dan kalkan, DC-9 tipi uçak, Charlotte Douglas Havalimanı yakınındaki ormanlık alana düştü.??
〰〰〰
Uçakta bulunan 82 kişiden 72’si hayatını kaybetti. Başlangıçta kazanın “sis” nedeniyle gerçekleştiği düşünülse de yapılan araştırmalar kazanın gerçek sebebinin “kötü kokpit disiplini” olduğunu ortaya koydu.?

İniş esnasında kokpitte bulunan kaptan ve yardımcı pilotun pist yakınlarında bulunan Carowinds Eğlence Parkı’nın yerini belirlemeye çalışırken dikkatleri dağılmıştı❗️
〰〰〰
Bu ve buna benzer başka küçük kazalar sebebiyle 1981’de FAA “Steril Kokpit Kuralları”nı yürürlüğe koydu. Buna göre uçuşun taksi, kalkış, iniş gibi aşamaları ile 10 bin feet altındaki uçuş yüksekliğinde, mürettebatın temel görev ve faaliyetlerini eksiksiz yerine getirmesi için birbirleri ile uçuşla alakalı konular haricinde konuşmaları yasaklandı❌(uluslararası tabiriyle chit-chat yasak)

Kuralın sebebi basit. Havacılık tarihine bakarsanız, çoğu kazanın kalkış veya iniş esnasında gerçekleştiğini görürsünüz. Kokpit ekibi uçuşun bu aşamalarında sadece uçuşa odaklanmalı.
〰〰〰
Ancak yönetmelik, bu sebeple meydana gelen kazaları durdurmadı.
Steril Kokpit Kuralları, hala en çok sohbet nedeniyle deliniyor. Diğer delinen nedenler ise “kokpitten ayrılmak”, “kabinden kokpite yapılan gereksiz aramalar” ve “anonslar”

Steril Kokpit Kuralları’nın kabin ekibini bağlayan kısmı da; kokpite girmeseler bile yapacakları aramalara oldukça dikkat etmeleri yönünde. Örneğin uçağın havalandırması ile ilgili bir sorun sebebiyle yolcular rahatsızsa bu biraz bekleyebilir. En azından kalkış prosedürlerine yoğunlaşmış olan kokpit ekibinin algısı bu sebeple dağıtılmamalı❗️

Kokpitte başka ilginç yasaklar da var:
Hem kabin hem kokpit ekibinin uçak içerisinde cep telefonlarını kullanmaları yasak.

Kokpitte pilotların uyuması da yasak. Uzun uçuşlarda ekip dönüşümlü olarak özel dinlenme odasına geçip uyuyabiliyor.

adbanner