Norwegian İsveç ve Danimarka’dan Uzun Menzilli Uçuşları Kapatıyor!

Norvegian Havayolları, yaptığı açıklama ile, 29 Mart 2020’den itibaren İsveç ve Danimarka’dan yaptığı tüm uzun mesafeli uçuşlarına son vereceğini duyurdu. Düşük maliyetli havayolu karara gerekçe olarak “genel talebin azlığı ve uçuşların ticari açıdan verimli olmamasını” gösterdi.

Havayolu şuanda Kopenhag Bangkok, Boston, Buenos Aires, Miami, Orlando ve New York JFK’ya ve Stockholm’den Los Angeles’a uçuşlar yapıyor.
Havayolunun yetkilileri, yaptıkları açıklamada, büyüme ve kârlılık yönetimi konusunda, müşteri taleplerini karşılamak için rota performansının sürekli olarak ele alındığını söyledi. Global uçuş ağının durumu değerlendirildiğinde, genel talebin ve ticari olarak kazanılabilirliğin kapsamlı bir incelemesinin ardından oluşan raporlar, havayolunun Boeing 787 Dreamliner uçaklarındaki Rolls-Royce motorları ile devam eden operasyonel sorunlar ile bir araya geldiğinde, Stockholm ve Kopenhag’dan yapılan uçuşların durdurulması kararı alındı.

İlgili Haber | ABD-Avrupa Rotasında Uçuşları Artırıyor

Aynı zamanda havayolu iyi performans gösteren bir çok rotada ise talep artışı gözlemledi. Bu talebi karşılamak için, ABD’deki çeşitli şehirlere, Londra, Paris ve Barselona’dan yaptıkları uçuşlarda frekans artışı sağlanarak, Transatlantik uçuşlar için yolculara daha fazla seçenek ve uygun fiyatlar sunulması kararı alındı.

Havayolunun Ticaretten Sorumlu Başkan Yardımcısı Matthew Wood: “İskandinavya; Oslo, Stockholm ve Kopenhag üzerinden kıtalararası uçuşları sürdürmek için yeterince büyük değil” dedi. Alınan bu yeni karar, havayolunun Danimarka ve İsveç’ten yaptığı kısa ve orta mesafeli uçuşları etkilemeyecek.

İlgili Haber | Londra-New York Rotasında Norwegian Etkisi

Oslo’dan ABD’ye yapılan uçuşların şimdilik devam edeceğini biliniyor. Ancak Oslo-Bangkok rotası 2020 yaz sezonunda kapatılacak. Havayolu, gelecek yıl Amsterdam-New York uçuşlarına başlamanın planlarını yapıyor.

Hızlı bir büyüme döneminin ardından, Norwegian, 2018’de, petrol fiyatlarının yükselişi ve 787 Dreamliner uçaklarından bazılarının Rolls Royce Trent motorları ile ilgili sorunları nedeniyle yere indirilmesi gibi sebeplerle zor bir yıl geçirdi.

2019 yılında 2 Milyar Kron (186.3 milyon Sterlin) tasarruf edebilmeyi amaçlayan bir maliyet tasarrufu programına girildiği açıklanmıştı. Bu yıl yine 18 Adet Boeing 737 MAX uçağının yere indirilmesinin ardından, bazı rotaları kapatarak uçak kiralamak zorunda kalan şirketin, 787 ile ilgili motor problemleri de devam etti. Gatwick-Las Vegas, Gatwick-Singapore ile birlikte İrlanda, Edinburgh ve Belfast’ten yapılan tüm transatlantik uçuşlar da iptal edildi.

Daha az rekabetçi olan Güney Amerika pazarını fırsat olarak gören Norwegian, Gatwick-Rio de Janeiro hattını, Gatwick-Buenos Aires uçuşlarına ekledi ve alı markası Norwegian Air Argentina üzerinden uçuş ağına yeni yerel noktalar kazandırdı.

İlgili Haber | Dünyanın En Kuzeyinden En Güneyine Uçuş Ne Kadar Sürüyor?

Geçtiğimiz ay, Norwegian’ın sipariş ettiği uçakların finansmanını karşılayarak kendilerine kiralayacak olan China Leasing International Corporation (CCBLI) ile uzun süreli bir anlaşmaya imza atıldı. Havayolunun, yere indirmek zorunda kaldığı uçak sayısının fazlalığı sebebiyle, sipariş defterinin bir hayli kabarık olduğu iddia ediliyor. 2020 ve 2023 arasında teslim alınacak 27 adet A320neo’yu kapsayan sipariş paketi bunlar arasında en önemlisi olarak öne çıkıyor.

Ekim ayında Norwegian, 82.8 milyon NOK (7.7 milyon Sterlin) tutarındaki ikinci çeyrek net karını açıkladı. Boeing 737 Max uçaklarında yaşanan kriz rağmen, 2018’in aynı dönemine göre ben karın ikiye katlanması finansal olarak çok büyük bir başarı olarak yorumlandı.

Reuters tarafından yapılan bir habere göre, önümüzdeki yıl havayolunun kapasitesini yüzde 10 oranında azaltarak,  ilk kez küçülmeyi planladığı yazıldı.

Havayolunun 1 Ocak’ta yeni CEO’su Jacob Schram göreve başlayacak.

Muhammed YILMAZ

adbanner