Petrol Fiyatları Dar Gövde Uçak Pazarını Nasıl Etkileyecek?

Petrol fiyatları yükselişe geçti ve son dönemin en yüksek rakamlarına ulaştı. Fiyatların yükselmesi, havacılık endüstrisi üzerinde negatif bir etki beklentisi oluşturmak yerine, küresel mali analizlere göre yükselen petrol fiyatı, yeni dar gövde uçak teslimatlarında ciddi artışa neden olabilir.

Finans ve enerji analistlerinden gelen yeni raporlara göre, önümüzdeki beş yıl boyunca, artan petrol fiyatları ve bununla bağlantılı diğer faktörler, yeni tek koridorlu ticari uçaklara olan talebi artıracak yönde bir etki oluşturarak; güçlü bir alım talebi yaratabilir. Sektörün önde gelen uçak üreticileri ve tedarikçileri, bu durumdan yararlanarak; COVID-19 öncesindeki altın çağlarına göre daha büyük bir olumlu tablo ile karşı karşıya kalabilir.

Yakıt harcamalarından tasarruf etmek isteyen havayolları için bunun en yeni yolu, yeni nesil yakıt tasarruflu uçaklardan sipariş etmek olabilir. Morgan Stanley’e göre, petrol fiyatı üzerinden oluşacak yeni fırsat, Boeing 737 ailesinde 555 ve Airbus A320 ailesi için 630 sipariş artışı getirebilir.

Bugün için en az 3.219 uçak veya bir başka tabirle küresel dar gövde uçak filosunun % 18’i, 2000’den önce üretildi. Yani bu uçaklar, bir uçağın ortalama ömrü olarak belirlenen 20 yaşın üzerinde. 20 yaşından büyük tüm bu uçaklar, havayolları için potansiyel filo değişim ve dönüşüm programlarındaki gözden çıkarılan uçaklar kategorisinde yer alıyor.

Küresel ekonomideki yorumlar, dünya çapında sürdürülebilirlik eğilimlerinin hızlanmasının, petrolün enerji diktatörü olarak geçireceği günlerin de sayılı olduğu anlamına gelebileceği üzerinde yoğunlaşıyor. Hükümetler tarafından temiz enerjiye odaklanmanın artması, daha güçlü politikalara dönüşürse ve pandeminin neden olduğu davranış değişiklikleri derinleşebilirse, bu uçaklara olan talep, beklenenden çok daha erken zirveye çıkabilir.

adbanner