Rüzgar İstanbul Havalimanı’nda Uçuş Trafiğini Aksatıyor

İstanbul’da etkili olan yağış ve şiddetli rüzgar, hava trafiğini de olumsuz etkiledi. Hızı 45 knot’a (85 km) kadar çıkan rüzgar nedeniyle İstanbul Havalimanı’na iniş yapamayan uçaklar Marmara Bölgesi üzerinde tur atmak zorunda kaldı. flightradar24 verilerine göre İstanbul Havalimanı, bugün dünyada en fazla rötar yaşanan 5’inci havalimanı oldu. İniş yapmayı deneyen çok sayıda uçak da şiddetli rüzgar nedeniyle pisti pas geçmek zorunda kaldı.

Olumsuz hava şartları nedeniyle İstanbul Havalimanı’ndan kalkış yapacak uçaklar ortalama yarım saat rötarla havalanabiliyor.

Mayıs’ta da Sorun Olmuştu

Nisan ayında tam kapasite ile hizmete başlayan İstanbul Havalimanı’nda geçtiğimiz mayıs ayında da aşırı rüzgar nedeniyle uçakların iniş yapamadığı bir kaç saat yaşanmıştı. Uçaklar Çorlu ve kapatılan Atatürk Havalimanı’na yönlendirilirken, TMMOB, “Uyarmıştık ama bilimi değil, müteahhitleri dinlediler” şeklinde bir açıklamada bulunmuştu. Ardından gözler kış operasyonlarının nasıl yürütüleceğine çevrilmişti. İstanbul’da hava koşulları geçtiğimiz hafta sonuna kadar uçuş operasyonlarını aşırı derecede etkileyecek kadar kötü olmamıştı. Ancak cumartesi gününden itibaren etkisini gösteren şiddetli yağış ve rüzgar uçuş trafiğini ciddi şekilde etkileyip; havalimanının inşa sürecinde yaşanan tartışmaların yeniden gündeme gelmesi için yeterli oldu.

Yılın 107 günü fırtınalı, 65 günü yoğun bulutlu

İstanbul Havalimanı’nın Karadeniz’den esen sert rüzgarlara karşı korunmasız olduğuna ilişkin daha önce pek çok uyarı yapılmıştı.

Havalimanıyla ilgili 2014 yılında hazırlanan Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporuna göre de, havalimanının inşa edildiği kentin kuzey bölgesinin ‘yılın 107 günü fırtınalı, 65 günü ise yoğun bulutlu’ olduğu ifade edilmiş, buraya havalimanı yapmanın uygun olmadığı dile getirilmişti. Bazı uzmanlar da, ‘uçuş emniyetini tehlikeye düşürebilecek lodos ve ters rüzgarlar yüzünden İstanbul Havalimanı’nı çok sıkıntılı günlerin beklediği’ konusunda uyarıda bulunmuştu. Bölgede ayrıca kış aylarında çiğ ve kırağının da sıklıkla görülen doğa olayları arasında yer aldığı vurgulanmıştı.

Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı Sıtkı Erduran 2015 yılında yaptığı bir açıklamada, mevcut veriler itibariyle projenin seçildiği yerin havalimanı yapımına uygun görünmediğini söylemişti.

Ayrıca, havalimanının ‘şiddetli poyraz nedeniyle 120 gün kullanılamayacağı’ öne sürülerek, havalimanı projesinin iptali istemiyle change.org’da imza kampanyası başlatılmıştı.

İlgili Haber | Uçağınız Rötar Yaparsa Tazminat Alabilir misiniz?

adbanner