THY Uçağı Neden Havada 7.5 Saat Turladı? – Boarding Info

Written by 16:59 Güncel-Gündem, HAVACILIK

THY Uçağı Neden Havada 7.5 Saat Turladı?

İstanbul-Montreal seferi için havalanan Türk Hava Yolları’na ait Airbus A330 uçağı, kalkıştan sonra, epilepsi hastası 16 yaşındaki yolcunun rahatsızlanması üzerine geri dönme kararı aldı.

257 yolcusu bulunan uçak, fazla yakıtını harcamak için 7 saat 20 dakika Marmara Denizi üzerinde tur attı.

NEDEN HEMEN İNMEDİ❓

Uçakların tasarım esnasında belirlenen maksimum kalkış ve iniş ağırlıkları var.

Maksimum iniş ağırlığından daha yüksek ağırlıkta inerseniz (overweight landing) uçağın iniş takımlarının kırılması, uçağın pistten çıkması, frenlerin aşırı ısınıp alev alması, iniş takım dikmelerinin gövdeye saplanması gibi hem ölümcül hem de maddi boyutu çok yüksek yapısal hasarlara neden olabilirsiniz.

NEDEN YAKIT BOŞALTMADI❓

Bazı uçaklarda acil durumlarda fazla yakıtın atılması için kanat uçlarında fuel dumping sistemleri var. Otoritelerce belirlenmiş alanlar üzerinde, fazla yakıt atılabiliyor. Belirli bir irtifada yakıtı boşalttığınızda yakıt buharlaşıyor.


İlgili Haber | Uçaklar Havada Nasıl Yakıt Boşaltıyor?


THY’nin olaylı uçağında bu sistem yok. Uluslararası kurallar, uçağınızda bu sistemin olmasını zorunlu kılmıyor. Opsiyonel bir seçenek bu.

Pilot ve yerdeki operasyonu kontrol eden OCC görevlileri, havada tur atmanın daha mantıklı olduğuna karar veriyor.

Uçak saatte yaklaşık 6 ton yakıt tüketiyor. İstenilen ağırlığa gelinene kadar gök yüzünde turlanıyor. Bu sürede harcanan yakıt bedelinin yaklaşık 75 bin TL olduğu söyleniyor.

NEDEN YOLA DEVAM ETMEDİ❓

Uçuş personelinin görev süreleri uluslararası kurallarla belli. Yola devam edilse ve sağlık problemi nedeniyle Avrupa’da başka bir meydana inilse, ekibin görev süresi aşılacağı için Kanada’ya devam uçuşuna, İstanbul’dan başka kokpit ve kabin ekibinin gelmesi beklenmek zorunda.

Ayrıca rota üzerinde daha önce hiç inilmemiş bir meydana inmek de kendine göre bazı riskler taşıyor.

Uçak ve yolcular bu sürede inilen hava alanında beklemek zorunda. Yeniden yakıt alımı ve uçağa standartının altında bir ikram yüklemesi yapılmalı. Bu havayolu için büyük maliyet anlamına geliyor.

SONUÇ

Böyle durumlarda tüm risklerin mukayesesi yapılarak; en düşük riskli opsiyon tercih ediliyor. Tüm bunlar itibar meselesi, keyfi değil❗️

(Visited 394 times, 1 visits today)
Close