Uçak Kanadındaki Sarı Kancanın Sırrı

Aerodinamik, hareket halindeki katı kütlelerin havayla etkileşimlerini inceleyen bilim dalı.

Dolayısıyla uçak tasarımcılarının en çok üzerinde durduğu konu aerodinamik oluyor. Kanatlar, gövde ve uçağın tüm parçaları tasarlanırken havanın, ilgili parçanın üzerinden herhangi bir engele çarpmadan pürüssüz ve rahatca akabilmesi düşünülüyor.

Kanada yakın bir koltukta seyahat ederseniz uçakların kanatlarının üzerinde sarı bir parçanın yer aldığını görebilirsiniz.

Bu küçük parça, havanın kanat üzerinde akışını elbette etkileyip aerodinamik bütünlüğü kesintiye uğratıyor olabilir ancak sağladığı fayda düşünüldüğünde aerodinamikteki kayıp kesinlikle göz ardı edilebilir.

Kancaya benzer sarı parçalanın sayısı ve kanattaki konumu uçaktan uçağa değişebilir. Ancak genelde, kanat ile kapı arasını 3 parçaya böldüğümüzü düşünürsek kapıya yakın olan 3’te birlik kısımda yer alıyor.

NE İŞE YARIYOR❓✈️

Herhangi bir acil durum ve akabinde suya iniş yapılması durumunda bu küçük kancalar, yolcuların uçaktan güvenli bir şekilde çıkmalarına yardımcı oluyor.

Acil çıkış durumunda, acil çıkış koltuğunda oturan yolcular kapıyı açtıktan sonra kanadın arka ucundaki slide ismi verilen tahliye botu otomatik olarak şişer. Diğer yolcular acil çıkış kapısından çıkıp slide üzerinde kayarak güvenli bir şekilde uçaktan ayrılır.

Suya iniş senaryolarında, kanatların ıslak ve kaygan olması muhtemeldir, bu da slidelere güvenli bir şekilde ulaşmayı zorlaştırabilir.

Kabin ekibi, acil çıkışını kolaylaştırmak için, halatları acil çıkış sırasının üstündeki emniyetli dolaplardan çekebilir. Halatın bir ucu kapı çerçevesine sabitlerken diğer ucu da kanat üzerindeki küçük sarı kancaya tutturulur. Slide de uçağa daha sağlam şekilde sabitlenerek tahliye kolaylaşmış olur✈️

adbanner