Uçak Rötar Yaparsa Tazminat Alabilir miyim?

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, ‘Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’ üzerinde bazı değişiklikler yaparak sektörün görüşüne sundu. Geri dönüşlere göre taslak şekillenerek yürürlüğe girecek.

Yeni taslakta yolcu hakları daha kapsamlı hale getirilirken, gecikme ve rötarlardan doğan tazminat rakamları da güncellendi.

Taslak kabul edilip yürürlüğe girerse havayolu şirketleri, iç hatlarda hareket saatinden itibaren 3 saat veya daha kısa sürede yolcuları son varış noktasına ulaştıramazsa yolculara 50 Euro tazminat ödeyecek.

Dış hat uçuşlarında ise yolculara, 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılamaması halinde 125 Euro’nun TL karşılığı tazminat ödenecek.

1500 ile 3500 kilometre arası uçuşlar için 5 saat veya daha kısa sürede ulaştıramaması durumunda da yolcuya 200 Euro tazminat hakkı doğacak.

3500 kilometreden daha uzun uçuşlar için, uçuş saatinin 2 katından daha fazla sürede, yolcular son varış noktasına ulaştırılmadığı takdirde ise yolcuya 300 Euro tazminat ödenecek.


İlgili Haber | Rötar Durumunu Herkesten Önce Nasıl Öğrenebilirsiniz?


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir