Delayed aeroplane concept. Tired passenger is awaiting airplane arrival in airport terminal.

Uçuştan Önce Mutlaka Bunu Yapın!

Havayolu seyahatlerinizde, koltuğunuza oturduğunuz ana kadar hiçbir bitmiş sayılmaz!

Aylar öncesinden uçak biletinizi aldınız; özel olarak oturmak istediğiniz koltuk için ekstra ödemeyi de yapıp seyahat gününün gelmesini bekliyorsunuz. Rezervasyonunuzu tamamladığınız andan itibaren uçaktaki yerinizin onaylanmış ve garantili olduğuna inanıyor olabilirsiniz. Ancak, havayolları koltuğunuzu istediğiniz zaman değiştirebilir; siz peşin olarak ödemeyi yapmış olsanız bile!

Bir uçak bileti aldığınızda, hukuken havayolu şirketi ile yolcu arasında bir taşıma sözleşmesi imzalanmış olur. Bu sözleşmenin satır aralarında yazan bazı detaylar uyarınca, havayolu şirketinin size bildirmeden uçuşa dair pek çok detayı değiştirebilme hakkı bulunuyor.

İlgili Haber | Uçağınız Değişirse Tazminat Alabilir misiniz?

Örneğin havayolu şirketi o sefer için planlanan uçağın kendisi veya uçağın tipini değiştirebilme hakkını elinde tutuyor. Uçuşlarda çeşitli gecikmeler, rötarlar yaşanabileceği veya seferin iptal edilebileceği, yolcuların belirlediği koltuk atamalarının değiştirilebileceği veya çeşitli hallerde bu hakların ihmal edilebileceği hakları, bu sözleşmeler kapsamında çoğunlukla havayolunun inisiyatifine bırakılıyor. Yani bu da sizin o koltuğu satın aldığınız için o koltukta uçacağınızın garantisi olmadığını gösteriyor.

Havayolları, sefer için uçak değişikliğine gittiğinde, kabin düzeni de değişebiliyor. Bu da yolcuların oturma düzenini etkileyebiliyor. Mevcut uçakta sizin bilet aldığınız sınıfta daha az koltuk olabileceği gibi; yeni uçakta size ayrılan koltukta daha az diz mesafesi ya da daha dar koltuk aralıkları gibi sorunlarla karşılaşmanız olası. Bazen de havayolu personeli, birlikte seyahat eden aileleri bir arada tutabilmek için kabin içindeki oturma düzenlerini de değiştirebiliyor.

Genelde havayolu şirketlerinin yetkilileri bu konuda, yolcuların biletlerini ne kadar önceden; ne kadar ücret ödeyerek ya da hangi kanaldan satın aldıklarına bakılmaksızın müşterilerin belirledikleri koltukta ve şartlarda uçmalarını sağlamak için her türlü çabayı gösterdiklerini iddia ediyor. Koltuklarınızın değiştirildiğini keşfederseniz yardım için müşteri hizmetlerine başvurmalısınız.

İlgili Haber | Uçakta Koltuk ve Pencere Neden Eşleşmiyor?

Koltuğunuz hakkında ön araştırma yapıp, parasını önceden ödediyseniz ve o koltukta oturmayı çok istiyorsanız, satın aldığınıza dair  kayıtlarınızı seyahat anına kadar ulaşabileceğiniz bir yerde tutun. Kalkışa kadar uçuş bilgilerinizi düzenli olarak kontrol etmeye devam edin. Herhangi bir değişiklik olursa, müşteri hizmetleri ile iletişim kurun. Büyük olasılıkla size yaşadığınız sorun için tazminat teklif edeceklerdir. Tabii özellikle bunu kanıtlarda ispat edip; onlara kibarca yaklaşım sergilerseniz.

adbanner