United 50 Adet A321 XLR Siparişi Verdi

Büyük bir filo dönüşüm programını hayata geçiren ABD’nin 3 büyük havayolundan biri olan United Airlines, Avrupalı imalatçı Airbus’a, liste fiyatı 7.1 Milyar Dolar olan 50 adet A321XLR siparişi verdi. Uçakların filodaki Boeing 757 uçaklarının yerini alacağı açıklandı. Havayolunun, Newark / New York ve Washington DC’den gerçekleştireceği transatlantik rotalarda uçurulması planlanan A321 XLR uçaklarının, 2024 ve 2025 yılında filoya katılıp hizmete başlaması planlanıyor.

United’ın Kıdemli Başkan Yardımcısı ve CCO’su Andrew Nocella: “Yeni Airbus A321XLR, kıtalararası uçuş ağımızdaki en hayati şehirlerden bazıları arasında uçurduğumuz eski ve daha az verimli olan uçaklar için birebir ideal bir ikame durumunda. Uçaklar, uçuşlarımızdaki verimliliğimizi güçlendirmenin yanı sıra, uçuş ağımızı daha da geliştirmek ve müşterilerimize dünyayı gezmek için daha fazla seçenek sunabilmek için potansiyel yeni hedeflerle birlikte gelecek.”

Airbus CCO’su Christian Scherer: ”Chicago’daki dostlarımızla tekrar bir araya geldiğimiz için çok mutluyuz ve onlara güvenleri için teşekkür ediyoruz. United Airlines’ın öncülüğünde A321XLR seçimi, Airbus’un bu son teknolojiye sahip uçağa dahil olduğu serinin, verimliliği konusundaki en önemli onaylardan biri. A321XLR’ın, çok yönlülüğü ve performans değerlerinin, havayolunun operasyonel verimliliğini zirveye çıkaracağından kuşkumuz yok”

A321 XLR Nasıl Bir Uçak

A320neo / A321neo uçak ailesinin bir sonraki evrimsel adımı olan A321XLR, tek koridorlu uçak pazarında uzatılan menzil ve taşıma kapasitesi ile pazar gereksinimlerini karşılamak amacıyla hayata geçirildi. Benzer uçaklara kıyasla daha uzun rotalarda daha ekonomik bir operasyon sunan uçak, havayolları için daha fazla değer yaratacak. ABD’nin özellikle Doğu Kıyısı’ndan Avrupa destinasyonlarına hizmet verebilecek.

İlgili Haber | United CEO’su: Kimseyi Zorla 737 MAX ile Uçurmayacağız!

A321XLR, önceki nesil rakip jetler ile karşılaştırıldığında koltuk başına yüzde 30 daha az yakıt tüketiminin yanı sıra; yaklaşık 7500 km ile dar gövde bir uçaktan beklenmeyecek kadar geniş bir menzile sahip olacak. Kalkış, tırmanış ve uçuş performansı A321neo’dan farklı olmaması beklenen A321XLR, 101 tonluk maksimum kalkış ağırlığına (MTOW) sahip olacak.

Bir Bakışta | United Filosu (Aktif filo, Depo, Sipariş)

A321XLR, A321neo uçakları ile aynı motorlardan güç alırken; aynı uçucu ekip tarafından uçurulabilecek. A321neo başta kabin olmak üzere yüzde 90’dan fazla ortak noktaya sahip olacak. A321neo’nun iki arka orta yakıt deposunu bir depoda birleştirerek yakıt kapasitesi artılan uçağın böylece yapısal ağırlığı da azaltılmış oldu. Uçakta yapılan diğer önemli değişiklikler arasında, artırılmış MTOW için yapısal takviyeler ve değiştirilmiş iniş takımları, artırılmış frenleme kabiliyeti, daha yüksek tekerlek hızı, kanatlardaki ek çıta ve yapılandırmalar sayılabilir.

Airbus Cabin Flex gövdesi ile A321XLR, daha uzun uçuşlar için uygun çeşitli oturma sınıfları ve konfigürasyonları kullanılmasına olanak tanıyacak.

2019 Ekim sonu verileri itibariyle, A320neo ailesi uçakları, dünya genelinde 110’dan fazla müşteriden 7.000’den fazla siparişi almış durumda.

Muhammed YILMAZ

adbanner