Yeni Nesil Havayolları

Havayolu endüstrisinde iflaslar, küçülmeler ve krizlerin ciddi şekilde arttığı ve durgunluk yaşandığını söyleyebileceğimiz bir dönemde; bu kriz ortamını fırsata dönüştürmek için yola çıkan şirketler de yok değil.

Önümüzdeki günlerde, yolcuların adını çok daha sık duyacağı; sektörün daha yakından takip etmesi gereken; yakın gelecekte sektörün en önemli aktörleri olmak hedefiyle yola çıkan 5 havayoluna daha yakından bakalım.

Air Italy

İtalya’nın en büyük uluslararası havayolu taşımacısı olmak vizyonu ile yola çıkan Air Italy, 2018 yılının ilkbaharında resmi olarak sektörle buluştu. Her şeyden önce bu iddiaları aslında o kadar da ulaşılamaz gibi görünmüyor. Zira şuanda İtalyanların bayrak taşıyıcı havayolu olan Alitalia, son zamanlarda pek çok defa yok olmanın eşiğine geldi ve tabir-i caiz ise son anda yaşam destek ünitesine bağlanarak kurtarıldı. İtalyanların köklü havayollarından Meridiana’nın kökleri üzerine inşa edilen Air Italy’nin arkasında çok güçlü bir el var: Yalnızca nakit akışı değil, aynı zamanda yepyeni bir uçak filosu da sunan harika bir destekçi Qatar Airways.


İlgili Haber | Bayrak Taşıyıcı Havayollarının Sonu mu Geliyor?


Air Italy’nin merkezi Milano. Şirket Haziran ayı itibariyle Milano’dan New York JFK’ya her gün; Miami’ye ise haftada 4 sefer karşılılıklı uçarak gökyüzü ile buluşacak. İlk aşamada Airbus A330 ile icra edilecek uçuşlar, bir süre sonra filoya katılacak olan Boeing 787 Dreamliner uçakları ile gerçekleştirilecek. Uçuşlar, Miami için 473 Dolar ve New York için 773 Dolar ‘dan başlayacak.

Joon

Joon, Air France’nin çok güçlü durumdaki İrlandalı Ryanair ile rekabet etmek için yarattığı bir marka. Tek farkı Ryanair’e göre daha fazla stil sahibi olması. Geçtiğimiz sonbaharda, Paris-Charles de Gaulle merkezli olarak İtalya, İspanya ve Türkiye gibi ülkelere yapılan Air France uçuşlarının icra edilmesi amacıyla küçük bir Airbus A320 filosuyla hayata geçirildi. İstanbul-Paris arasındaki uçuşlara da geçtiğimiz ay içinde resmi olarak başladı.


İlgili Haber | Air France Uçurumun Kenarında


Joon şimdilik ABD’ye uçmuyor. Ancak Fransa’nın başkentinden Seyşeller gibi uzun menzilli seferler de gerçekleştiriyor. Uçak içinde sunulan hizmetten; kabin personelinin kıyafetlerine; uçak içi eğlence sisteminden kabin aydınlatmasına kadar pek alışık olmadığımız bir marka algısıyla piyasaya giren Joon’un nasıl bir noktaya geleceği merak konusu.

Level

Tıpkı Joon gibi Level de büyük bir havayolunun alt markası olarak kuruldu. Aslında iki havayolunun alt markası demek daha doğru. British Airways ve Iberia’nın oluşturduğu IAG Group bünyesinde oluşturuldu. Level,  kendisini büyük ve geleneksel bir havayolu grubu içinde butik bir havayolu markası olarak konumlandırıyor.


İlgili Haber | Havayolları Neden Partner Oluyor?


Geçen yıl mütevazı bir başlangıç ile gökyüzü ile buluşan havayolu, Barcelona ile Los Angeles, San Francisco ve Boston arasında tek yön 149 Dolar’dan başlayan fiyatlar ile yola çıktı. 4 Eylül’de New York Paris uçuşları da yine tek yön 149 Dolar’dan başlayan fiyatlar ile başlayacak. Level uçaklarında kabinde low cost yani düşük maliyetli taşıyıcı anlayışı sunuluyor. Ancak yolcuya daha fazla diz mesafesi sunulan daha geniş koltuklarla donatılmış premium ekonomi bölümü de kabinde kendine yer buluyor.

Primera

Hem Danimarka hem de Letonya merkezli Primera büyük rekabete katılmak için kolları sıvadı. İskandinav havayolunun Transatlantik uçuşları için tek yön 99 Dolar fiyatla satışa çıkardığı biletleri adeta kapışıldı. Ancak, Amerika-Avrupa arasında yaz sezonunun en yoğun olduğu dönemler için bile havayolunun fiyatları hala standartların çok altında. Bunun sebebi nedir diye merak ediyorsanız hemen söyleyelim. Yeni, uzun menzilli dar gövdeli Airbus A321 uçaklarından oluşan filo. Primera uçakları transatlantik yolculuklarda adeta yakıtı koklayarak tüketiyor. Bu durum, havayolunun bilet fiyatlarını aşağı çekmesine neden oluyor. Menzilleri ne kadar uzun olsa da filodaki uçaklar havayolunu sadece ABD’nin Doğu Yakası ile İngiltere ve Fransa arasındaki uçuşlar yapmak konusunda elini kolunu bağlıyor.


İlgili Haber | Dünyada Non-Stop Uçulmayan Yer Kalmayacak


Geçen ay havayolu New York Newark Havalimanı’ndan Londra Stansed ve Paris Charles de Gaulle’ye günlük uçuşlara başladı. Ayrıca Boston Londra uçuşlarına da start verildi. 21 Haziran itibariyle Boston Paris uçuşları da başlayacak. 22 Ağustos’ta ise Washington D.C. ile Londra arasında gidiş dönüş 199 Dolar’dan başlayan fiyatlar ile uçuşlar başlayacak. Primera ile seyahat ederken koltuk dışında aldığınız tüm hizmetler için ücret ödüyorsunuz.

French Bee

Paris merkezli French Bee, 11 Mayıs’ta ABD uçuşlarına başlamasından bu yana rakipsiz fiyat teklifleri sunuyor. Örneğin tek yön 330 Dolar ‘dan başlayan fiyatlarla San Francisco’dan Tahiti’ye uçmanız mümkün. Üstelik bu uçuşları yaşlı filolar ile değil French Bee’nin filosundaki yepyeni Airbus A350 uçakları ile gerçekleştiriyorsunuz. Geçtiğimiz ay içinde San Francisco’dan hem Fransız Polinezyası’na hem de Paris Orly Havalimanı’na haftada üç gün non-stop uçuşlar da başladı.


İlgili Haber | Non-stop ve Direkt Uçuş Aynı Şey mi?


Havayolu aslında 2016 yılından bu yana French Blue markası altında Avrupa’da uçuyordu. Ancak şirket ABD uçuşlarına başladıktan sonra, ABD’nin en büyük taşıyıcılarından biri olan JetBlue ile bir karışıklık yaşanmaması adına isim değişimi yapma kararı aldı. JetBlue’den ayrılmak için böyle bir karar alan havayolunun, fiyatlandırma stratejisinde yaptığı değişiklikler ile ABD’li bir başka low cost şirket olan Spirit’e yaklaştığı yorumları yapıldı. Havayolunun uçaklarında ekstra siz mesafesi sağlayan daha geniş koltuklar, uçak içi yemek servisi alabildiğiniz ve iki adet bagaj hakkı sunan premium sınıf seçeneği de yer alıyor.

adbanner