Yerli Uçan Otomobil Kumru

Pek çok farklı ülkede yürütülen uçan otomobil projeleri ile ilgili gelişmeler, hız kesmeden devam ediyor. Bazı projelerde prototip üretim aşaması tamamlandı, kimi projelerde insanlı test uçuşları bile yapıldı. Bir kısmında ise proje geliştirme aşamaları devam ediyor. Beklediğimizden çok daha kısa bir süre içinde jetgiller çizgi filmi gerçek olacak gibi görünüyor.

Türkiye’deki uçan araba projelerinden biri de Kumru. MEF Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Kürşad Özdemir liderliğindeki tasarım ekibi, projenin ilk tasarım onayını aldı ve patent sürecini başlattı.

Devrim otomobilinin proje ekibinde yer alan dedesi Celal Taner’den esinlenerek yola çıkan Kürşad Özdemir, ‘Kumru’ adını verdiği uçan otomobili, Cumhuriyet’i inşa eden nesle ödediği bir borç olarak tanımlıyor.

Türk Patent Enstitüsü’nden uçan otomobil için tasarım tescil belgesini alan ekipte Dr. Kürşad Özdemir’in yanı sıra, İTÜ mezunu Elif Erdoğdu Özdemir, MEF Üniversitesi 2019 mezunu Sami Yücel ve İTÜ’den Prof. Dr. Alim Rüstem Aslan yer alıyor.

CUMHURİYETİMİZİN 100’ÜNCÜ YIL PROJESİ KUMRU!

MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin’in özel ilgi ve çabasıyla, bütçe, mekan ve altyapı sağlanan proje kapsamında Kürşad Özdemir, tasarımını yaptığı uçan otomobilin tam ölçekli mock-up’ını 2023’te havalandırmayı hedefliyor. Şehir içi kısa mesafeli mobilite sunmayı amaçlayan uçan otomobil, adını İstanbul’a ait önemli bir kuş olan kumrudan alıyor.

İKİ KİŞİLİK ELEKTRİKLİ UÇAN OTOMOBİL

Kumru iki kişilik, kent içi hava taşımacılığında (Urban Air Mobility) kullanılacak otonom bir uçan otomobil tasarımı. Bu tip hava araçlarının yakın gelecekte akıllı kentlerin bir parçası olması öngörülüyor. Büyük otomotiv ve havacılık şirketlerinin üzerinde çalıştığı uçan araba projeleri var. Her gün gelişen yapay zeka ve pil teknolojisi ile bu araçların, otonom ve kişisel ulaşım platformları haline gelerek, 2030’lu yıllarda büyük metropollerin gökyüzünde uçuşlara başlayacağı düşünülüyor.

Verimli bir tasarıma sahip olan Kumru, tamamen elektrikli ve otonom şekilde tasarlandı. Damla şeklindeki gövde tasarımı, aerodinamik olarak avantaj sağlıyor. Şeffaf ve ferah kabin tasarımı ile son derece modern ve konforlu. İki yolcu ve kabin bagajları ile 50 km altı menzilde görev yapması hedefleniyor. Kokpiti saran kanopiye, ticari uçaklardaki head up display mantığıyla, uçuşla ilgili tüm bilgiler aktarılacak. Bu yüzden yolcuların manzaradan gözünüzü ayırması gerekmiyor.

Kumru projesinin fikirden ürüne dönüşüm sürecini, projenin bundan sonraki aşamalarını ve beklentileri, Dr. Kürşad Özdemir ve Prof. Dr. Muhammed Şahin, Boarding Info yayınında anlattı.

adbanner