2024’te Uçakla Seyahate Daha Fazla Bütçe Ayırmayı Planlayan 5 Ülke

Küresel ticari hava yolculuğu, pandemiye bağlı aksamaların ardından güçlü bir toparlanma kaydetti. Dünya genelinde havayolları, pandemi öncesi uçuş programlarına dönerken, yolcular da uçuşlardaki doluluk oranlarını giderek artırıyor. Büyüyen pazarlarda daha fazla pay alabilmeyi hedefleyen çok sayıda uygun fiyatlı havayolu şirketi de piyasaya dahil oluyor.

Küresel açıdan bakıldığında, uçakla seyahat edenler, hem mevcut hem de gelişmekte olan pazarlarda hava yolculuğuna olan talebi artırıyor. İnsanlar, pandemide evde geçirmek zorunda kaldıkları zamandan intikam almak istercesine, uçak yolculuğuna para harcamaya oldukça istekli görünüyor.

2023 Skyscanner Horizon Raporu, hava yolu ile seyahat eğiliminin şu anda ve gelecekte de yüksek kalacağını ve önemli bir büyümeyi teşvik edeceğini gösteriyor. Gezginler, seyahat seçimlerini, uzun süre önce yapmak konusunda oldukça motive görünüyor.

Rapora göre, “Seyahat harcamalarının dünya çapındaki tüketiciler için önemli bir öncelik olması nedeniyle, destinasyonların sektör ortaklarıyla birlikte marka değerine her zamankinden daha fazla odaklanması gerekiyor. Destinasyonun marka değerlerinin özünde yer alan şeylere odaklanmak, gezginlerin kalbini kazanmanın anahtarı. Ancak zamanında ürün teklifiyle talebi artırmak, onların kararlarını şekillendirmeye de yardımcı olabilir.”

Rapor, dünyanın dört bir yanından insanlara, gelecek yıl için yaptıkları seyahat planları ve seçimleri hakkında yapılan geniş kapsamlı anket sonuçlarına dayanarak hazırlandı. Daha spesifik olarak ankette, katılımcılara şu soru soruldu: “2024 yılında yurt dışı seyahatlerine, 2023 yılına kıyasla daha fazla veya daha az (kişi başına) para harcamak için bütçe ayırdınız mı?” Dünya çapında 18.000’den fazla kişi ankete katılarak seçimlerini iletti. Anket sonuçları daha derinlemesine incelenerek, insanların 2024’te hava yolu ile seyahat etmek için daha fazla harcama yapmayı planladığı ilk beş ülke belirlendi.

5- Güney Kore

  • 2024’te seyahate daha fazla harcama yapmak için bütçe ayıran kişiler: %43
  • 2024’te yurtdışına seyahat için daha az harcama yapacak bütçeye sahip kişiler: %8
  • 2024’te yurtdışına seyahat için yaklaşık aynı harcamayı yapacak bütçeye sahip kişiler: %37
  • Harcama planları henüz belli olmayan kişiler: %12

Genel olarak Asya-Pasifik, pandemi koşullarını en ağır yaşayan ülkelerin yer aldığı bölge oldu. Sınırlarını en son açan, salgın süresince katı seyahat yasakları ve kısıtlamaları ile dünyanın geri kalanından kendini en uzun süre izole eden bölgeler, büyük oranda Asya Pasifik ülkeleriydi. Ancak son iki yılda yolcu sayısında muazzam bir artış görüldü. Bölgenin yurt içi ve yurt dışı hava yolculuğu pazarı, salgın öncesi seviyelerin yaklaşık %90’ına yeniden ulaşmış durumda.

Uçak bileti dışındaki hava yolculuğu harcamalarının çoğu, bagaj ücretleri, koltuk seçimi ve uçak içi yemekler dahil olmak üzere, havayollarının sunduğu yan hizmetlerden elde ediliyor.

4- İspanya

  • 2024’te seyahate daha fazla harcama yapmak için bütçe ayıran kişiler: %43
  • 2024’te yurtdışına seyahat için daha az harcama yapacak bütçeye sahip kişiler: %11
  • 2024’te yurtdışına seyahat için yaklaşık aynı harcamayı yapacak bütçeye sahip kişiler: %34
  • Harcama planları henüz belli olmayan kişiler: %11

Listenin dördüncü sırasında İspanya’nın yer almasında, Düşük maliyetli taşıyıcılar sayesinde Avrupa’da oldukça uygun bilet fiyatlarıyla seyahat edebiliyor olmaları büyük bir etken. Avrupa’da yurt içi ve yurt dışı hava yolculuğu pazarı, salgın öncesi seviyelere kıyasla yaklaşık %95 oranında toparlandı.

3- Singapur

  • 2024’te seyahate daha fazla harcama yapmak için bütçe ayıran kişiler: %47
  • 2024’te yurtdışına seyahat için daha az harcama yapacak bütçeye sahip kişiler: %10
  • 2024’te yurtdışına seyahat için yaklaşık aynı harcamayı yapacak bütçeye sahip kişiler: %36
  • Harcama planları henüz belli olmayan kişiler: %7

Singapur’un coğrafi konumu, Avustralya dahil Asya-Pasifik pazarına hitap etmesine olanak tanıyor. Bu da insanların daha fazla seyahat planlaması konusunda önemli bir avantaj sunuyor.

2- Birleşik Arap Emirlikleri

  • 2024’te seyahate daha fazla harcama yapmak için bütçe ayıran kişiler: %56
  • 2024’te yurtdışına seyahat için daha az harcama yapacak bütçeye sahip kişiler: %10
  • 2024’te yurtdışına seyahat için yaklaşık aynı harcamayı yapacak bütçeye sahip kişiler: %31
  • Harcama planları henüz belli olmayan kişiler: %3

Listenin ikinci sırasında, katılımcı nüfusun yarısından fazlasının, 2024’te hava yolu seyahatine daha fazla harcama yapmayı planladığını belirten Birleşik Arap Emirlikleri yer alıyor. BAE merkezli, Orta Doğu’nun iki devi Emirates ve Etihad Havayolları, bağlantılı uçuşlara imkan veren geniş ağı ile çok sayıda yolcuyu taşıyor. Bu durum, havayollarının büyük ölçüde Asya-Pasifik ve Batı’dan gelen transit yolculara hitap ettikleri anlamına geliyor.

Ülkenin coğrafi konumu, transit yolcular için en uygun destinasyonları bünyesinde barındırmasını sağlıyor.

1- Hindistan

  • 2024’te seyahate daha fazla harcama yapmak için bütçe ayıran kişiler: %63
  • 2024’te yurtdışına seyahat için daha az harcama yapacak bütçeye sahip kişiler: %7
  • 2024’te yurtdışına seyahat için yaklaşık aynı harcamayı yapacak bütçeye sahip kişiler: %25
  • Harcama planları henüz belli olmayan kişiler: %5

Listeniz zirvesinde, en hızlı büyüyen havacılık pazarlarından biri olan Hindistan var. İnsanların yüzde 63’ü, gelecek yıl için uçak yolculuğu harcama planlarının 2023’ten daha fazla olduğunu belirtiyor.

adbanner