Havacılık Bülteni-134

COVID-19 İÇİN ANAL TEST DÖNEMİ

Sınırlarını yabancılara büyük ölçüde kapatan ve yurt dışından gelen herkes için sıkı bir karantina uygulaması yürüten Çin’de, 21 günlük karantina süreci aynı zamanda bu süre içinde birkaç kez tekrarlanan testleri de içeriyor.

Son dönemde Çin’in belirli havalimanlarında COVID-19 için anal swab testler yapılması, ülkeye gelen turistler, diplomatlar ve birçok farklı kesimden şikayetlere yol açıyor. Japon hükümeti, bazı Japon ziyaretçilerin bu test nedeniyle “büyük psikolojik acı” yaşadıklarını belirterek bu uygulamanın sona erdirilmesi çağrısı yaptı.

Steril bir pamuklu çubuğun döndürülmeden anüse 3-5 santimetre sokulması şeklinde uygulanan bu test, bazı hükümetlerin itirazları nedeniyle, seçkin yabancı ziyaretçilere dışkı örnekleri üzerinden gerçekleştiriliyor.

Anal koronavirüs testi, PCR testlerine ilave olarak uygulanıyor. Örneğin, 21 günlük bir karantina sürecinde hem iki nazal test hem de iki anal test yapılması normal olabilir.

Çin hükümeti, anal testlere gerekçe olarak, virüsün anüste solunum yolundan daha uzun yaşaması, bu yüzden de anal testin doğruluğunun daha yüksek olduğu iddia ediliyor.

AIRBUS A321XLR TASARIMI SORUNLU MU?

ABD’li imalatçı Boeing yetkilileri, ezeli rakipleri Airbus’ın, 2023’te piyasaya sürmeye hazırlandığı en yeni dar gövdeli modeli A321XLR’nin tasarımıyla ilgili endişelerini dile getirerek; uçaktaki ekstra yakıt tankının, yangın riski oluşturabileceğini söyledi.

Airbus A321 modelinde, kanatlarda ve merkezi yakıt tanklarda taşınan yakıta ek olarak, kargo bölmesinin içine isteğe bağlı ekstra yakıt depoları eklenmişti. En uzun menzilli dar gövdeli yolcu uçağı ünvanını ele geçirmeye hazırlanan A321XLR için ise bir ekstra yakıt tankı, doğrudan gövdeye entegre edilerek, yakıt için daha fazla alan yaratılması planlıyor.

Yolcu kabinin altında gövdeye entegre edilecek bu yakıt tankının, uçağın dış hatlarını takip edeceği ve bu sayede yakıt kapasitesinin artırılması hedefleniyor. Tasarım özellikleri belirlenirken, herhangi bir olumsuz durumda, gövdeye entegre yakıt deposunun harici bir yangına maruz kalması durumunda bile, yolcuların uçaktan güvenli bir şekilde tahliye edileceği vurgulanmıştı. Boeing tarafından, bu tasarımın, iniş takımı arızaları ve uçağın pistten çıkması durumlarında uçuş emniyetinin ciddi şekilde tehlikeye gireceği iddiaları geldi.

Airbus yetkilileri, Boeing’in iddia ettiği, ortaya çıkabilecek tüm potansiyel sorunların, otoriteler ile birlikte ele alınacağını ısrarla belirtiyor.

Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı EASA da daha önce bu ilave tanklar ile ilgili yangın riski endişelerini dile getirmiş ve yolcuların güvenliğini sağlamak için ek koşullar getireceğini duyurmuştu. Harici bir yangına maruz kalan gövdeye entegre yakıt tankının, yeterince korunmadığı durumlarda, yolcuların uçağı güvenli bir şekilde tahliye etmeleri için yeterli zaman sağlanamayacağı korkusu dile getirilmiş ve Airbus’tan yeni yakıt tanklarının tasarımında bu hassasiyetler gözetilerek gerekli değişiklikler yapılması talep edilmişti.

Ekstra yakıt tankının yolcu kabini altındaki konumunun, doğrudan bir risk oluşturacağı endişesi ile yakıt tankı ile yolcu kabin zemini arasına yalıtım panelleri eklenmesi zorunlu kılınmıştı.

Tüm bu gelişmelere rağmen, analistler Boeing’in bu açıklamasının zamanlamasını manidar buluyor. Zira Boeing, yaklaşık 2 yıldır devam eden 737 MAX uçakları ile ilgili krizi tam anlamıyla aşamadı. Başta 737 MAX’ın en büyük pazarı olarak görülen Çin olmak üzere, dünyanın birçok ülkesinde 737 MAX yeniden uçuş iznini henüz alamadı. MAX uçaklarının yerde olduğu iki yıllık süreçte, tek koridorlu uçak pazarını ele geçiren Airbus’ın, havayollarının isteği doğrultusunda daha uzun menzilli bir modeli piyasaya sürmeden önce testlere başlayacağı bir dönemde bu açıklamanın gelmesi stratejik bir adım olarak yorumlanıyor.

Endüstri uzmanları, uçağın sertifikasyon sürecini etkileyebilecek kadar büyüyebilecek herhangi bir anlaşmazlığın, A321XLR’nin hizmet girişini “2023 sonundan” 2024 veya sonrasına erteleyebileceğini söylüyor. Böyle bir senaryoda, Boeing’in, havayollarını, potansiyel sorunlara sahip yeni bir model için birkaç yıl daha beklemeye teşvik etmesi bekleniyor. O esnada da bu uçağa alternatif olarak geliştirilmesi planlanan Boeing 797 modeli için çalışmaların hızlandırılacağı sanılıyor.

Airbus ve Boeing’in geçmişte de rekabette öne geçebilmek için benzer adımları attığına şahit olduk. Örneğin Boeing, Airbus A320’nin yeni uçuş bilgisayarlarının güvensiz olduğu algısı yaratmaya çalışırken; Airbus ise Boeing 777’nin, 2 motor yerine 4 motorla daha güvenli olabileceğini iddia eden bazı çalışmalar yürütmüştü.

NEREYE İNECEĞİ BELİRSİZ UÇUŞLAR YAPACAK!

Pandemi sürecinde, birçok havayolu uçmayı özleyen yolcuları için başlangıç ve bitiş noktası aynı olan ‘hiçbir yere uçuşlar’ konseptini hayata geçirmiş ve birkaç saatlik özel uçuş turları düzenlemeye başlamıştı. Avustralyalı Qantas, bu konsepti bir adım daha ileri taşıyarak, yolcuların nereye ineceklerini bilmediği uçuşlar düzenlemeye karar verdi.

1990’larda, yolcularına uçuşlarından önceki bekleme sürelerinde, uçtuğu noktalarından herhangi birine koltuk tahsis ettiği sistem fikrinden yola çıkan Qantas, bu defa sadece uçuşu değil, aynı zamanda uçulacak gizemli bir destinasyonda bir tam gün sürecek aktiviteleri de içeren üç özel uçuş deneyimi sunacak. Bu uçuşlar Boeing 737 ile yapılacak. Bu uçuşlara katılacak yolcuların yapması tek şey bir rezervasyon yapıp havalimanına gelmek. Uçulacak tüm destinasyonlar büyük başkentlerin dışında seçilecek. Gizemli uçuşlar, Avustralyalılara unutulmaz seyahat deneyimleri yaşatmak, iç turizmi teşvik etmek ve pandemi sürecindeki seyahat kısıtlamalarından sert etkilenen bölgesel turizm operatörlerini desteklemek amacı taşıyor.

Mart, Nisan ve Mayıs aylarında, sadece 1’er defa gerçekleştirilecek uçuşlar için bilet fiyatları, yemekleri, alkollü ve alkolsüz içecekleri ve inilen destinasyondaki tüm etkinlikleri de içeren şekilde her şey dahil Ekonomi sınıfı için 737 Dolar; Business Class için 1.579 Dolar olarak belirlendi. Her üç uçuş için de yüzde 100 karbon dengelemesi gerçekleştirilecek ve uçuşlar net sıfır emisyonla icra edilecek.

Sydney, Brisbane ve Melbourne’den, sürpriz bir varış noktasına hareket edilecek olan uçuşlarda, eşsiz bir deneyim yaratma girişiminin bir parçası olarak, rotada üzerindeki önemli yerlerde hava koşullarına ve hava trafiğine bağlı olarak alçak geçişler de yapılması planlanıyor.

Gidilen destinasyondaki deneyimler için ise şarap yapımı kursundan, Avustralya’nın tropikal adalarından birinde deniz kıyısında müzikli eğlence eşliğinde gurme öğle yemeğine kadar çok sayıda alternatif planlandı. Yolculara, bilet rezervasyonu yaparken, kabin bagajlarına şnorkel veya spor ayakkabı koymaları gibi küçük ipuçları verilecek.

PARİS’TE GREENPEACE VANDALİZMİ!

Fransa hükümetinin, bir iklim tasarısını görüşmesine birkaç gün kala, Air France filosundaki Boeing 777-200ER tipi uçak, Paris’in Charles de Gaulle Havalimanı’nda güvenlik engelini aşan Greenpeace üyesi bir grup aktivist tarafından yeşile boyanarak tahrip edildi.

Beyaz tulumlu vandalların üzerindeki “yeşil yıkama devam ediyor” yazılı sloganlar dikkat çekti. Uçağın gövdesine merdiven dayayan ve kanatların da üzerine çıkan ekip, boyama için yeşil sprey boya kullandı.

Fransa’nın geliştirmeyi hedeflediği “yeşil” uçak fikrinin, biyoyakıt, hidrojen ve elektrik dahil önerilen çözümlerin hiçbirinin işe yaramayacağı görüşündeki aktivistler, teknolojik yeniliklere karşı olmadıklarını, ancak iklim krizini çözmek için atılan adımların yeterli olduğuna inanmadıklarını söylüyor.

Fransa’daki tüm havalimanı genişletme projelerinin durdurulması gerektiğini, tren yolculuklarının teşvik edilip havayolu seyahatlerinin azaltılmasını isteyen eylemciler, havacılık kaynaklı emisyonların azaltılmasını istiyor.

Aktivistlerin uçağa verdikleri hasarın yanı sıra, uçağa nasıl ulaştıkları da büyük bir merak konusu. Yaşanan olay, bir başka çevresel hareket olan Extinction Rebellion destekçisi yaklaşık 30 protestocunun, Paris Orly Havalimanı’ndaki protesto eylemlerinin üzerinden bir yıldan bile geçmeden meydana geldi.

Saldırıya uğrayan 22 yaşındaki uçak, son ticari uçuşunu, 17 Mart 2020’de Rio de Janeiro’dan Paris’e gerçekleştirdi. O zamandan bu yana havalimanında park halinde bekliyor. Eğer uçak yeniden hizmete alınmak istenirse, tamamen yeniden boyanması gerekebilir. Bu da Air France için ciddi bir maliyete yol açacak. Havayolu, mahkemeler aracılığıyla Greenpeace aktivistlerinden tazminat talep edeceğini duyurdu.

SUPERSONIC İŞ JETİNDE SONA DOĞRU!

Süpersonik uçak üreticisi Aerion tarafından tasarlanıp geliştirilen AS2, 51 yıl sonra ticari hizmete giren ilk süpersonik uçak ve dünyanın ilk süpersonik iş jeti ünvanlarını ele geçirmeye hazırlanıyor.

Takıt tasarruflu General Electric turbofan motorlarından güç alacak uçağın motorları için ilk tasarımlar başarıyla tamamlandı. Yüzde 100 mühendislik ürünü sentetik yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanan motorlar ile 1.4 Mach’a varan süpersonik hızlara ulaşılarak, saatte yaklaşık 1.000 mil yani 1600 km menzile ulaşabileceği düşünülüyor. Geleneksel iş jetlerinden yaklaşık yüzde 50 daha hızlı olan AS2’nin ses üstü hızlarda 7800 km ses altı hızlarda ise 10 bin km menzile sahip olması hedefleniyor.

Hafta içinde Aerion, özel jet firması NetJets’ten AS2 için 20 siparişler almayı başardı. Ayrıca iki şirket, yeni bir süpersonik uçak eğitim tesisi konusunda anlaştı. NetJets siparişinin de eklenmesi ile Aerion’un AS2 için küresel olarak biriktirdiği siparişlerin değeri 10 milyar Dolar’ın üzerine çıktı.

AS2’nin geniş ölçekli üretiminin 2023 yılında, şirketin Florida’daki üretim tesisinde, ilk 10 yıl içinde üretilecek 300 jet ile başlaması planlanıyor.

Ayrıca, Aerion, NetJets ve profesyonel havacılık eğitim sağlayıcısı FlightSafety International ile sivil, ticari ve askeri süpersonik uçaklar için pilotları eğitmek üzere süpersonik bir uçuş eğitim akademisi geliştirmek için çalışacak.

İNSANSIZ SAVAŞ UÇAĞI İLK KEZ UÇTU!

Dünyanın dört bir yanında ordular, kaynaklarını en üst düzeye çıkarmak için daha ucuz ve daha güvenli yollar ararken, otonom teknolojiye giderek daha fazla yatırım yapıyor.

Boeing ile Avustralya Hava Kuvvetleri ortak girişimi olan ve mürettebatlı uçaklarla birlikte çalışmak üzere tasarlanmış pilotsuz savaş uçağı Loyal Wingman ilk uçuş testini başarıyla tamamladı.

Loyal Wingman, Güney Avustralya’daki bir yer kontrol istasyonundan onu izleyen Boeing test pilotunun gözetiminde başarılı bir şekilde uçtu. Avustralya hükümeti, Boeing’in diğer küresel müşteriler için de özelleştirilebilir olduğunu açıkladığı ürünün geliştirilmesi için 31 milyon Dolar yatırım yaptı.

11,6 metre uzunluğundaki insansız savaş jeti, 3 bin 704 kilometre menzile ve çeşitli yüklere uyumlu şekilde çıkarılabilen bir buruna sahip. Silah taşıyabilen jet aynı zamanda savaş uçaklarının korunmasına yardımcı olmak için kalkan görevi de görüyor.

LUFTHANSA’DAN KRİTİK KARARLAR!

Bünyesinde Almanların milli havayolu Lufthansa, Avusturya Havayolları, Swiss ve Eurowings’i barındıran Lufthansa Grubu Başkanı Carsten Spohr hafta içinde geniş kapsamlı açıklamalarda bulundu.

25 yaşın üzerindeki tüm uçakların, kalıcı olarak yerde kalmasını sağlayacak bir politikayı ciddi olarak düşündüklerini doğrulayan Spohr, tüm Airbus A380, A340, Boeing 747 gibi uçakların da emekli edilerek maliyetleri düşürmek ve filoyu hafifletmek istediklerini söyledi.

Özellikle uzun mesafeli yolculuklara talebin azaldığı bir dönemde, boyutları nedeniyle uçurulması ve bakımı son derece pahalı olan sekiz adet Lufthansa boyalı Airbus A380’in yeniden uçmayabileceğinin sinyallerini verdi. Havayolu grubunun filosu 2023 sonunda, 113 uçak azaltılarak 650 uçağa düşürülecek.

2020’de 8,1 milyar Dolar zarar açıklayan Lufthansa yönetimi, yaz sezonu için seyahat kısıtlamalarının zamanla kaldırılması ve aşının Avrupa’da yaygınlaşması ile birlikte, COVID öncesi uçuş programının yüzde 70’ine çok kısa sürede dönebilecekleri vurgusu yaptı. Daha önce, yeni, koronavirüs mutasyonunun Avrupa’yı ele geçirmesi nedeniyle, kapasite artırma planları bu yılın başında askıya alınmıştı.

Lufthansa, daha önceki tahminlerini düşürerek, 2021 yılı boyunca COVID öncesi kapasitesinin yüzde 40 ila 50’si arasında çalışmayı planlıyor. Grup bünyesindeki işgücü 2020’de yüzde 20 azaltılarak 110.000 çalışana düşürülmüştü. Ancak 10.000 Alman’ın daha işini kaybetme riskiyle karşı karşıya olduğu toplamda ise 22.000 personel fazlasıyla çalışıldığı vurgulandı.

Zor piyasa koşullarına dayanmak için yeterli likiditeye sahip olduklarını duyuran Lufthansa yönetimi, Eylül 2020’de, 8 adet A380’i ve 10 adet A340’ı uzun vadeli storage moduna alacak. Piyasada beklenmedik bir iyileşmesi yaşanması durumunda, bu uçaklar hizmete geri dönecek.

Yakın zamanda başka bir personel azaltma hamlesi bekleniyor ve bu konuda sendikalarla görüşmeler sürüyor. Havayolu, maliyetleri düşürmek için yönetim pozisyonları yüzde 20 ve Alman idarecilerin sayısının da yüzde 30 azaltılacağı bir adım atıldı.

THAI AIRWAYS’İN KRİZDEN KURTULUŞ PLANLARI!

2012’den beri yıllık bazda hiç kar edemeyen, 2020’de 4,66 milyar Dolar zarar açıklayan ve Tayland’da iflas koruma başvurusunda bulunan Thai Airways için havayolunun yeniden yapılandırma planı mahkemeye sunuldu. Buna göre personelin yüzde 50’si, toplam uçak filosunun ise yüzde 20’sinden fazlası azaltılacak.

2019’da tam zamanlı 28.000 personeli olan şirket, 2025 yılına kadar yaklaşık 15.000 kişilik bir kadroyla faaliyetlerine devam edecek.

Personel azaltma planları ve uçak kiralama anlaşmalarının yeniden müzakere edilmesi de dahil olmak üzere maliyet azaltma girişimleri ile havayolunun önümüzdeki iki yıl içinde 1,7 milyar Dolar tasarruf edeceği düşünülüyor. Daha önce, verimliliği artırmak ve maliyetleri düşürmek için 240 yönetici pozisyonu kaldırılmış ve denetim kurullarındaki sayı sekizden beşe düşürülmüştü.

Thai ayrıca önümüzdeki dört yıl içinde filosunu 100 uçaktan 86’ya indirecek farklı uçak ve motorların sayısı yarıya indirilecek. Şirketin önümüzdeki iki yıl için maliyetlerini karşılamak adına 1 milyar Doları’ın üzerinde borç alınması hedefleniyor.

Dört adet Boeing 737-400 motoru, Bangkok’ta bir eğitim tesisi, Bangkok Aviation Fuel Services’taki hisseleri ve düşük maliyetli havayolu Nok Airlines dahil olmak üzere şirkete ait bir çok varlık da satılacak.

Mahkemeye sunulan bu raporla ilgili 12 Mayıs’ta toplanılacak ve alacaklıların kabul etmesi halinde bu hamleler Haziran veya Temmuz ayına kadar tamamlanacak.

NORWEGIAN AIRBUS İLE SİPARİŞ İPTALİ İÇİN ANLAŞTI!

Hem İrlanda hem de Norveç’te iflas koruma başvurusunda bulunan ve yeniden yapılanma sürecine giren bir başka havayolu Norwegian ise çoğu A320neo ve A321LR uçaklarından oluşan, 88 dar gövdeli uçak siparişini resmen iptal etti.

Anlaşma kapsamında Airbus’a uçaklar için verilen tüm depozitolardan vazgeçen havayolu, tazminat olarak Airbus’a 850.000 Dolar daha ödeme yapacak. 2012 yılında 100 adet A320neo için yapılan anlaşmanın şartları bir süre sonra değiştirilmiş ve siparişlerin 30 adedi A321LR uçaklarına dönüştürülmüştü. Sipariş edilen uçakların 88 adedi ise henüz teslim edilmemişti.

Norwegian Air bir yandan da Boeing ile siparişlerin iptal edilmesi konusunda müzakere yürütüyor ancak bu konuda anlaşmaya varılması pek olası görünmüyor. Havayolu, daha önce sipariş verdiği 92 adet 737 MAX uçağı da dahil olmak üzere toplam 97 Boeing uçağı siparişini iptal etme niyetini daha önce duyurmuştu.

Havayolunun bir süre önce 737 MAX ve 787 Dreamliner siparişlerinin zamanında teslim edilmemesi nedeniyle Boeing’e açtığı 1 milyar Dolarlık tazminat davasının bu süreci çıkmaza soktuğu biliniyor.

Norwegian, bir yandan eski siparişleri iptal etmeye çalışırken bir yandan da filosunu 78 uçağa kadar küçültmeyi ve kısa mesafeli Avrupa içi rotalara odaklanmayı planlıyor.

Şirketin yeniden yapılandırma müzakerelerinin sonuç vermemesi halinde Mart ayı sonuna kadar nakitinin sıfırlanması riskiyle karşı karşıya olduğu biliniyor.

UNITED’TAN 25 ADET 737 MAX SİPARİŞİ

ABD’li United, hafta içinde 25 adet Boeing 737 Max siparişi verdi. Uçakların 2023’te teslim edilmeye başlaması planlanıyor. Chicago merkezli havayolunun daha önce verdiği 40 adet 737 Max uçaklarının teslimatı 2022’ye ve diğer beş uçaklık paketin teslimatı ise 2023’e ötelendi. Yeni siparişlerle birlikte, toplamda United’ın kesin taahhüt sayısı 188’e ulaştı. 2022 ile 2023 yılları arasında bu uçakların 94’ü filoya katılmış olacak.

Mart 2019’da uçakların yere indirildiği sırada filosunda 14 adet Boeing Max 9 bulunan United, Boeing’den yeniden teslimata başlayan ilk havayolu olarak Aralık ayında uçaklarını teslim almaya devam etti. Geçtiğimiz ay 737 MAX ile ticari uçuşlara başladı.

DELTA’DAN TÜM PİLOTLARA ‘HAZIR OL’ EMRİ!

Atlanta merkezli Delta iç hatlar, tatil uçuşları ve iş seyahatleri için artan talebi göz önüne alarak, tüm pilotlarını bu yıl Ekim ayına kadar “aktif uçuş durumuna” geri döndüreceğini duyurdu.

ABD genelinde aşı uygulaması ve seyahatler için oluşan talepten umutlanan Delta yönetimi, 2023 ortasına kadar COVID öncesi kapasiteye geri dönmüş olmayı hedefliyor.

Pilotları, toparlanma senaryosu için hazır tutma kararı, Delta’nın 2020’de aldıkları maaş kesintilerini telafi etmek için üst yönetim çalışanlarına ikramiye ödeyeceği açıklamasından birkaç gün sonra geldi. İkramiyeler, havayolunun yeni devlet desteğini kabul etmesine rağmen ödenecek ve azaltılmış saatlerde çalışmaya zorlanan alt kademe çalışanlar bu ödemeye dahil edilmeyecek. Yapılacak bireysel ikramiye ödemeleri yöneticiler için 8.000 Dolar ile kıdemli başkan yardımcıları için 250.000 Dolar’ın üzerinde değişiyor.

SUUDİ ARABİSTAN HAVAYOLLARI 70 UÇAK ALACAK!

Suudi Arabistan devletine ait havayolu Saudia, Airbus ve Boeing’den 70 uçak sipariş etmeyi planlıyor. Airbus A321 ile Boeing 777 ve 787 Dreamliner uçaklarından oluşacak paket için 3 milyar Dolar’ın üzerinde ödeme yapılacak. Havayolunun 144 uçaklık filosunda A321, 777 ve 787 uçakları bulunuyor. Havayolunun 2019 ve 2020 yıllarında hükümetten en az 7 milyar dolar doğrudan ödeme ve başka finansal destekler aldığı biliniyor.

C919’UN LANSMAN MÜŞTERİSİ KİM OLACAK?

Çinlilerin tasarlayıp ürettiği tek koridorlu yolcu uçağı C919’un lansman müşterisi China Eastern Havayolları ile imalatçı COMAC arasında, 1 Mart’ta Şangay’da resmi satın alma sözleşmesi imzaladı.

İlk partide beş adet C919 uçağı hizmete başlayacak ve böylece China Eastern, C919 ile operasyon yapan ilk havayolu olacak. Bu hamle yine Çin yapımı ARJ21 bölgesel uçakların hizmete başlaması için kendi bünyesinde One Two Three Havayolları’nı kuran China Eastern Havayolları’nın, Çin havacılığının gelişimi için attığı en önemli adımlardan biri oldu.

Devlete ait en büyük havayollarından biri olan China Eastern Airlines, 750’den fazla uçaktan oluşan ve çok genç bir filoya sahip. China Eastern ana merkezleri Şangay ve Pekin’deki toplam dört havalimanından, 170 ülkede 1036 varış noktasına uçuyor. Yılda 130 milyondan fazla yolcu taşıyan havayolu, bu anlamda dünya genelinde ilk 10’da yer alıyor.

Çin tarafından geliştirilen ve bağımsız fikri mülkiyet haklarına sahip dar gövdeli bir uçak olan C919, 5 Mayıs 2017’de Shanghai Pudong Havalimanı’nda ilk uçuşunu yaptı. China Eastern, 2010 yılında COMAC ile yaptığı bir anlaşma ile C919’un lansman müşterisi olmak için bir Niyet Mektubu imzaladı.

China Eastern’in ön planına göre, ilk beş adet C919, Şangay merkezli olarak Pekin, Guangzhou, Shenzhen, Chengdu, Xiamen, Wuhan ve Qingdao’ya uçacak.

adbanner