3,35 metre çapındaki ön fanı, Boeing 737’nin gövde genişliğine eşit olan, en büyük, en güçlü, en sessiz, en düşük emisyonlu, en çok yakıt tasarruflu gibi etkileyici bir üstünlük listesine sahip olan, Boeing 777X ailesi uçaklarının tek onaylı motoru General Electric üretimi GE9X’in, fikirden ürüne dönüşüm aşamalarında, bazı kritik dönemeçleri kısaca hatırlayalım…
Şubat 2012
General Electric, ABD’li Boeing’in en uzun menzilli, en yüksek yolcu kapasiteli çift motorlu yolcu uçağı 777X’e güç sağlamak için, GE90’dan daha verimli bir uçak motoru geliştirmek için çalışmalara başlandığını duyurdu.
Mart 2013
Boeing, 777X ailesi uçakları 777-8 ve 777-9 için, tek motor opsiyonu olarak GE9X’i belirledi.
Mart 2016
Test çalışmalarını gerçekleştirmek üzere, ilk motorun üretimi tamamlandı. (First Engine to Test: FETT)
Temmuz 2016
GE Aviation, GE9X motor programına katılan IHI Corporation, Safran Aircraft Engines ve Safran Aero Boosters ile anlaşmaları tamamladı.
Ekim 2016
GEnx olarak adlandırılan prototip motor üzerinde, GE9X CMC (seramik matris kompozit) bileşenlerinin testlerinin ikinci aşaması tamamlandı. Motor, zorlu çevre koşullarında 1.800 cycle boyunca denendi.
Kasım 2017
GE9X, Ohio’da 134.300 lb (597 kN) rekor itki gücüne ulaştı. 2002’de GE90-115 tarafından 127.900 lbf (569 kN) rekorunu kırarak yeni bir Guinness Dünya Rekoru’na imza attı.
Mart 2018
GE9X turbofan motoru ilk kez, California-Victorville’de, GE Aviation’ye ait Boeing 747 uçan test yatağının kanatları altında uçtu.
Ekim 2019
GE Aviation, 777X için Boeing’e uçuş için uygun ilk GE9X motorunu teslim etti.
Ocak 2020
GE9X’ten güç alan 777X ailesine ait uçak, ilk uçuşunu yaptı. 777-9, bu uçuşta, 3 saat 52 dk havada kaldı.
Eylül 2020
ABD Federal Havacılık İdaresi FAA, 777-8 ve 777-9 için GE9X turbofan motora uçuşa elverişlilik onayı verdi.
2023’ün sonlarında
777-9’un ilk teslimatının yapılması bekleniyor.