Neredeyse son yüzyıldır şehir planlamacıları ulaşımla ilgili: “Bu caddeye nasıl daha fazla araba sığdırabiliriz❓” sorusunun yanıtını arıyor.
Sorunun cevabını aramaktan yorulmuş modern şehirler ise “Nasıl daha fazla insanı buradan gönderebiliriz❓” sorusunu kendine sormakla meşgul.
Bisikletin modern kent ulaşım paradigmasına geri dönüşü kesintisiz devam ediyor. Tüm dünyada vatandaşlar bisikletin avantajlarını yeniden keşfediyor.
Bisiklet sayısını ve şehir hayatının kalitesini artırmak için yapılan tüm hareketler küresel kentçiliğin en büyük hareketi olarak yorumlanıyor
Ancak elbette, tüm şehirler bu konuda eşit yol kat etmiyor. Bazıları önde giderken bir kısmı geriden geliyor.
Bisiklet dostu kentler endeksinin 2017 sıralaması da geçtiğimiz günlerde açıklandı. 136 küresel şehir 14 ayrı parametre üzerinden değerlendirildi ve ilk 20 açıklandı.
Bisiklet kültüründen, imkanlara, altyapıdan, paylaşımlı bisiklet programlarına, cinsiyet ayrımından, , güvenliğe, kentsel planlamadan, trafiği sakinleştirici etkisine kadar tüm kriterler göz önünde bulunduruldu.
2 yılda bir açıklanan sonuçlarda bu yıl, bir önceki rapora göre büyük değişimler söz konusu. Bisikletin bir nakliye aracı olarak kullanılması konusunda yapılan büyük yatırım nedeniyle Kopenhag, zirveden Amsterdam’ı indirdi. 2015’e göre ilk 20’de yer alan 9 şehir yükseliş gösterirken; Münih, Helsinki ve Tokyo yeniden listeye geri döndü.
İşte bisiklet dostu şehirler:
1️⃣Kopenhag
2️⃣Utrecht
3️⃣Amsterdam
4️⃣Strazburg
5️⃣Malmö
6️⃣Bordeaux
7️⃣Antwerp
8️⃣Ljubljana
9️⃣Tokyo
10-Berlin