Hitit’ten 2023’ün İlk Çeyreğinde Başarılı Bilanço

Hitit, 2023’ün ilk çeyrek bilançosunu açıkladı. Finansal açıdan büyük bir başarıyla tamamlanan ilk çeyrekte, yüzde 67 gelir artışı ve yüzde 40 FAVÖK marjı elde edildi.

Havayolu teknolojileri alanında dünyanın üçüncü büyük şirketi olan Hitit’in gelirleri (HTTBT), 2023 yılının ilk çeyreğinde, geçtiğimiz senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 67 artarken, Hitit’in hizmet verdiği havayollarının yolcu sayısı da yine geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 64 yükseldi.

Aynı dönemde FAVÖK marjı yüzde 40 olarak gerçekleşen şirket, Ocak – Mart 2023 döneminde imzaladığı Türk Hava Yolları Anadolujet Yolcu Rezervasyon Sistemleri Yazılım ve Bakım Hizmetleri anlaşması ile dikkat çekti.

Hitit, 2023 yılını yüzde 33-38 aralığında büyüme ve yüzde 43-48 aralığında FAVÖK marjı ile kapatmayı öngörüyor.

Açıklanan bilançoya göre Hitit, bu yılın ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre gelirlerini yüzde 67 artırarak 6,3 milyon Dolar’a ulaştırdı. Aynı dönemde hizmet verdiği havayollarının yolcu sayısını yüzde 64 artan şirketin FAVÖK marjı ise yüzde 40 olarak gerçekleşti.

Şirketin 31 Mart 2023 itibarıyla hizmet verdiği ülke sayısının 47, partner sayısının ise 65’e ulaştığını kaydeden Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç, “Partnerlerimiz, bugün Hitit teknolojisi ile 84 ülkenin sınır ve gümrük sistemleriyle veri alışverişinde bulunarak, 700’ün üzerinde havalimanına uçuş düzenliyor ve Hitit altyapısını kullanarak 60’ın üzerinde banka ve ödeme sistemiyle entegrasyon sağlıyor” şeklinde konuştu.

 2023’ün ilk önemli kazanımı Türk Hava Yolları Anadolujet

Hitit’in 2023’ün ilk üç aylık dönemde elde ettiği en önemli kazanımı, Türk Hava Yolları’nın iştiraki olan Anadolu Jet markasının Yolcu Rezervasyon Sistemleri Yazılım ve Bakım Hizmetleri Sözleşmesi ihalesini kazanılması olarak kayıtlara geçti. 23 Şubat 2023 tarihinde Türk Hava Yolları ile imzalanan sözleşmenin ardından Hitit, sistem kurulumu için gerekli hazırlıklara başladı. Sözleşme süresi, kurulumun tamamlanarak Anadolujet markası tarafından kullanılmaya başlanma tarihinden itibaren beş yıl olacak.

Karaağaç, bu konuda düşüncelerini “Sektöründe sağlam yer edinmiş, Türkiye’den çıkan bir teknoloji firması olara,k ulusal havayolu firmamız Türk Hava Yolları ile böylesi stratejik bir projede birlikte çalışacağımız için gurur duyuyoruz”  şeklinde ifade etti.

Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç

Uluslararası havayolu taşımacılığının artık Covid-19 öncesi döneme çok yaklaştığını kaydeden Karaağaç, Hitit’in de bu yükselişten faydalanmak için satış ve pazarlama çalışmalarına hız verdiğini vurguladı.

Karaağaç, IATA’nın ilk üç aylık verilerinin, özellikle iç hat uçuşları Covid öncesi rakamların yüzde 98,9’una ulaştığını gösterdiğini belirtirken; uluslararası uçuşlarda ise, Covid öncesi rakamların yüzde 88’inin yakalandığını söyledi. Bu tablonun ortaya çıkmasında, Çin’deki seyahat kısıtlamalarının kalkmasıyla birlikte Asya pazarının yeniden çok hızlı büyümeye başlamasının etkisinin büyük olduğunu vurgulayan Karaağaç, küresel olarak artan enflasyon ve jeopolitik krizlerin olumsuz etkisinin bu şekilde dengelendiği görüşünde.

Öte yandan, Hitit’in geniş bir coğrafyaya yayılan farklı müşteri segmentlerinin, olası olumsuz gelişmeleri bertaraf edecek düzeyde olduğunun altını çizen Nevra Onursal Karaağaç, yeni sözleşmelere ek olarak geçmiş dönemlerde imzalanan sözleşmeler ve yapılan satışlar sonucunda, yılın ilk çeyreğinde 10 yeni havayolu ve ürün kurulum projelerinin tamamlanarak, ilgili sistemlerin kullanılmaya başlandığı bilgisini paylaştı.

Afrika’nın en çok noktaya uçan havayolu şirketi Nijerya menşeli Air Peace ile Surinam’ın ulusal havayolu Surinam Airways de Hitit’in yolcu hizmet sistemleri çözümlerini kullanmaya başladı. Bu iki şirket de beş yıl boyunca Hitit teknolojisi ile yolcularına hizmet verecek.

Hitit Yapay Zeka Platformu kuruldu

Hitit Mali İşler ve Satınalmadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sezer Tuğ Özmutlu ise, satışların yaklaşık yüzde 76’sının yabancı para cinsinden (USD veya EUR) oluştuğunu, buna karşılık maliyetlerin yaklaşık yüzde 60’ının TL cinsinden olduğunu vurguladı.

Hitit Mali İşler ve Satınalmadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sezer Tuğ Özmutlu

FAVÖK tutarının, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23 artarak 2,5 milyon Dolar’a ulaştığını kaydeden Özmutlu, “FAVÖK marjı ise, önceki yılın aynı dönemine kıyasla büyük oranda UFRS 15 uygulaması ve makro değerler kaynaklı yüzde 14 azalışla yüzde 40 seviyesinde gerçekleşti. Teknokent mevzuatı çerçevesinde yürütülmekte olan projelere bağlı olarak 2023’ün ilk çeyreğinde 2,1 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımı ile 200 bin dolarlık lisans, donanım ve  demirbaş yatırımı yapıldı.

Yapay Zeka Platformumuz kuruldu. Daha iyi müşteri deneyimi, operasyonel mükemmellik ve gelir artırıcı faaliyetler olarak üç alan belirlendi. Hava durumu ile gecikme tahminlemesi, dinamik fiyatlama ve kişiselleştirme alanında çalışmalar hızla devam ediyor. Dünyanın önde gelen bulut altyapı sağlayıcıları ile işbirliklerin artırılması yönünde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Söz konusu yatırımların maliyetlerimizde azaltıcı, gelirlerimizde artırıcı etkileri bu yılın üçüncü çeyreğinden itibaren gözlenmesi hedeflenmektedir” şeklinde konuştu.

Yılsonu büyüme hedefi yüzde 33 – 38 bandında

Şirketin, büyüme stratejisi doğrultusunda sürdürdüğü ürün ve hizmet üretimi ile satış ve pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra, hedeflerini gerçekleştirmek üzere yatırımlarına devam ettiğini vurgulayan Özmutlu, bu çerçevede 2023 sonu itibariyle Dolar bazında ciroda yüzde 33 ile 38 aralığında büyüme, FAVÖK’te yüzde 43 ile 48 aralığında marj ve net karda yüzde 25 ile 30 aralığında marj beklediklerini ifade etti. Özmutlu, yatırım / ciro oranının ise yüzde 30 ile 35 aralığında öngörüldüğünü söyledi.

adbanner