Singapur’un kendisini önemli bir havacılık merkezi haline getirme vizyonu, Singapur Sivil Havacılık Otoritesi’nin (CAAS) bu ayın başlarında açıkladığı Hava Taşımacılığı Endüstrisi Dönüşüm Haritası 2025 ile ivme kazandı. CAAS, endüstri ve sendikalar arasındaki işbirlikçi çabaların bir sonucu olan bu stratejik yol haritası, Singapur’un havacılık sektörünün büyümesini ilerletmek için dört ana stratejiye odaklanıyor.
CAAS, havacılıkta her şeyden daha önemli olan emniyet ve yüksek standartları korumak için, Asya Pasifik Havacılık Güvenliği Merkezi ile el ele verdi. Ortak misyon olarak, kapsamlı araştırmalara girerek, mevcut emniyet sorunlarının anlaşılmasını geliştirmek belirlendi. Bu işbirliği, bölgedeki havacılık emniyeti standartlarını daha da yükseltmek için, teknoloji, veri analitiği ve emniyet yönetimi süreçlerinden yararlanmayı amaçlıyor.
Teknolojideki gelişmeler, CAAS’ın havalimanı operasyonlarını kolaylaştırma girişiminin öncelikleri arasında yer alıyor. Otorite, uçakların bir sonraki sefere hazırlanması (turnaround) ve bagaj taşıma gibi hayati havaalanı işlevlerini desteklemeye hazır, her türlü hava koşullarına dayanıklı robotik sistemlerle ilgili yürütülen projeleri açıkladı. Ayrıca CAAS, hava tarafında bagaj ve kargo taşımacılığı için otomatik araçların kullanıldığı denemelerdeki umut verici ilerlemenin de altını çizdi. Beklenti, 2024 yılına kadar, küçük filolar ile bu tip operasyonlara başlatmak.
İnovasyonu benimseyen CAAS, insansız sistemler konusunda bölgesel işbirliklerini geliştirmeye hazırlanıyor. Bu platform, otoritelerin, endüstri uzmanlarının ve halkın, regülasyonlarla ilgili kaygıları üzerinde müzakere etmesini, network oluşturmayı güçlendirmeyi ve daha fazla kamuoyu kabulünü teşvik etmeyi sağlayacak.
Ayrıca, sürdürülebilirliğe yönelik önemli bir adım atan CAAS, Sürdürülebilir Hava Merkezi Planı’nı hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bu plan, politikalardan operasyonel uygulamalara kadar, kapsamlı dekarbonizasyon çabalarını özetliyor. Bu çalışmalar da yenilenebilir enerjinin teşvik edilmesi, havalimanı araçları için daha temiz enerjiye geçiş, Terminal 5 gibi sürdürülebilir altyapı tasarımlarının hayata geçirilmesi, sürdürülebilir havacılık yakıtlarının teşvik edilmesi ve hava trafiği yönetiminde operasyonel iyileştirmelerin getirilmesi gibi konuları kapsıyor.
Son olarak, Air Transport ITM 2025’in kritik bir bileşeni olarak CAAS, endüstrinin yetenek hattını güçlendirme taahhüdünü ifade etti. CAAS, sektör ve sendikalarla iş birliği yaparak, kariyer fuarlarında havacılık sektörünü tanıtacak ve havalimanı operasyonlarındaki rolleri yeniden tasarlayacak. Bu hareket, otomasyon kontrolü ve emniyet gözetimi gibi alanlarda fırsatlar sunarak, yeni iş gücünü cezbetmeyi amaçlıyor. Air Transport ITM 2025 girişimi, Gelecek Ekonomi Konseyi’nin devam eden projeleri çatısı altındaki diğer 23 sektörel ITM ile de uyumlu.