Air France İlk A380’in Parçalarını Satışa Çıkardı

Air France filosuna giren ilk Airbus A380’in parçaları, Alman şirket Aviationtag tarafından, çanta etiketleri haline getirildi ve satışa sunuldu. Uçağın gövde kaplamasından yapılan etiketler, 39,95 Euro’ya satılıyor. Etiketlerin arka tarafında benzersiz bir 100 tasarımı bulunuyor. Aviationtag tarafından etiket haline getirilen altıncı Airbus A380 (F-HPJA) son uçuşunu Mart 2020’de gerçekleştirdi. Toplamda 4.942 uçuşta 41.725 saat uçan A380, Air France tarafından emekliye ayrıldı.

Air France filosuna giren ilk Airbus A380’in parçaları, uçağın son uçuşunu yaptıktan 3,5 yıl sonra satışa çıktı. Air France, COVID-19 salgınının en yoğun olduğu dönemde, A380 uçaklarının filodan çıkarılmasına karar verdi. Ardından uçak, Fransa’nın Tarbes kentinde parçalarına ayrıldı. A380’in gövde kaplamasının bazı kısımları, Aviationtag tarafından çanta etiketlerine dönüştürülerek, Alman şirket tarafından kısmen ileri dönüşüm prosedürü uygulanan 100. uçak olarak kayıtlara geçti.

Geçtiğimiz haftalarda, Emirates’in ilk A380 uçağının parçaları da Aviationtag tarafından satışa çıkarılmıştı. Ancak Air France’nin A380’lerinden üretilen etiketlerin, Emirates’in etiketlerinden farkı, bu ürünlerin Alman şirketin kendi bünyesinde üretilmiş olması.

Eski uçağın gövde kaplamasından dönüştürülen etiketler, Aviationtag’ın web sitesinde 39,95 Euro’ya satılıyor. Uçak parçalarında elde edilen bu etiketlerin Aviationtag için yeri başka. Çünkü Air France uçağından üretilen bu etiketler, şirketin kendi web sitesi üzerinden satışa sunduğu 100. etiket modeli oldu. Bunu kutlamak amacıyla, Air France uçak parçalarından üretilen etiketlerin arkasına, özel bir 100 tasarımı işlendi.

Aviationtag tarafından etikete dönüştürülen altıncı Airbus A380 oldu. Daha önce Singapur Havayolları filosunda uçak 9V-SKA, 9V-SKB, 9V-SKD ve 9V-SKE tescilli uçaklar ile Emirates filosunda uçan A6-EDA tescilli uçağın parçaları etiket haline getirilip satışa sunulmuştu.

Air France’nin İlk A380’i Hakkında

Airbus’ın A380 üretim bandından çıkan 33’ünci uçak olan F-HPJA tescilli jumbo jet, Air France tarafından Haziran 2001’de sipariş edildi ve ilk uçuşunu 12 Şubat 2008’de gerçekleştirdi. Aynı yıl, 29 Ekim’de Fransızların ulusal havayoluna teslim edildi.

Uçak, Ağustos 2020’de, son ikamet noktası olan Tarbes’teki Tarmac Aerosave tesisine götürülmeden önce, en son Mart 2020’de yolcu taşıdı. Daha sonra hiç uçmadı. Air France filosunda aktif olarak uçtuğu süre boyunca çift katlı Jumbo jet, 4.942 iniş kalkış yaptı ve toplam 41.725 saat gökyüzünde kaldı. Bu süre, yaklaşık 5 yıl boyunca aralıksız uçmaya eşdeğer. Uçak aktif olduğu sürede her uçuşunda ortalama 8 saat 26 dakikalık uçuş süresi yakaladı.

Air France, Airbus A380’i operasyonlardan çeken ilk havayolu değil. Bu unvan, Singapur Havayolları’na ait. Ancak Fransızların ulusal havayolu, A380 filosunun tamamını emekliye ayıran ilk havayolu olarak kayıtlara geçti. Air France, Ekim 2009 ile Haziran 2014 arasında toplam 10 uçak teslim aldı. En genç uçak olan F-HPJJ tescilli (MSN 117) A380, altı yıldan daha az bir süre aktif görev yaptıktan sonra, emekliye ayrıldı.


İlgili İçerik | A380’in Tarihçesi ve New York-Frankfurt Uçuş Deneyimi

adbanner