Rolls-Royce Dar Gövde Uçak Motoru Pazarına Dönüyor

İngiliz motor üreticisi Rolls-Royce, geliştirdiği UltraFan teknolojisini kullanarak, potansiyel bir ortakla işbirliği halinde, dar gövdeli uçak motor pazarına yeniden girmeyi hedefliyor. 2012 yılında bu pazardan çıkan şirket, CFM International ve Pratt & Whitney’in dominasyonuna meydan okumaya hazırlanıyor. Rolls-Royce, pazara yeniden girişi için temel strateji olarak, mevcut motorların yenilenmesi ve motor ömrünün uzatılması da dahil olmak üzere kârlılık ile teknolojik ilerlemeyi vurguluyor.

Motor üreticisi Rolls-Royce, UltraFan prototipindeki gelişmeler ışığında, dar gövdeli uçak motorları için rekabetçi pazara yeniden girme stratejisini doğruladı. V2500 programındaki hisselerini Pratt & Whitney’e sattıktan sonra, 2012 yılında bu pazardan çıkan Rolls-Royce, tek koridorlu uçak motoru pazarındaki mevcut ikilinin tahtını sallamaya hazırlanıyor. Rolls-Royce, son olarak geliştirdiği UltraFan teknolojisinin ortaya koyduğu önemli performans iyileştirmelerinin verdiği özgüven ile kendisini daha önce çıktığı pazara yeniden tanıtmak için bir ortaklık araştırıyor.

Şirketin CEO’su Tufan Erginbilgiç, kısa süre önce, sermaye piyasası etkinliğinde Rolls-Royce’nin, tek motorlu uçak pazarında CFM International ve Pratt & Whitney’in hakimiyetine meydan okumaya hazırlandıklarını söyledi. Erginbilgiç, şirketin pazara potansiyel girişinin karlılığa ve doğru ortaklıklara bağlı olacağını vurguladı. Ortaklık yaklaşımının gerçekleşmemesi halinde Rolls-Royce’nin alternatif stratejilere de açık olduğunu belirterek, pazara yeni teknoloji getirme konusundaki kararlılıklarının da altını çizdi.

Mevcut Motor Yeteneklerinin ve Gelecek Planlarının Geliştirilmesi

Rolls-Royce, dar gövde segmentine dönüş stratejisini geliştirirken; aynı zamanda mevcut motor projelerini de geliştirmeye odaklanmış durumda. Rolls-Royce, UltraFan prototipi üzerinden elde edilen bilgilerden yararlanarak, yakıt verimliliğini artırmak ve çalışma ömrünü uzatmak için mevcut motorları yenilemeyi planlıyor. UltraFan’ın dişli fan mimarisi ve gelişmiş sistemleri, geniş bir itki aralığını kapsayan hem dar gövdeli hem de geniş gövdeli uygulamalar için uygunluk gösterdi.

UltraFan prototipi, kısa süre önce yer testleri sırasında maksimum itki kapasitesine ulaşarak önemli bir kilometre taşına ulaştı. Bu gelişmeler, yalnızca gelecekteki motor tasarımlarının temelini oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda Rolls-Royce’nin mevcut motor portföyünde iyileştirmeler uygulamasına da olanak tanıyor.

Örneğin, Airbus A330neo’da kullanılan Trent 7000 motoru için geliştirilen yeni bir yüksek basınçlı türbin kanadı, performansı artırmak üzere geliştirildi. Yakında Boeing 787’lere güç veren Trent 1000-TEN motoru için de kullanıma sunulacak. Ayrıca Rolls-Royce, Trent 1000 ve 7000 motorlarının kanatta kalma süresinde %8’lik bir iyileşmeyi hedefleyerek, ömrü sınırlı parçaların ömrünü uzatmak için de çalışıyor.

adbanner