Havayollarının bagajlar için getirdiği kilo ve boyut kısıtlamaları, hiçbir yolcunun hoşuna gitmiyor. Hele kilo sınırını aşan valizler için ekstra ücret talep edilmesi, yolcuların en nefret ettiği konular arasında. Ancak havayolları için ciddi de ciddi bir gelir kalemi bu.
Yaratıcı yolcular, bu sorunla karşılaştıklarında bazen ilginç yöntemlere başvurabiliyor. Bu yöntemler arasında en sık rastlananı; yolcunun valizinin kilo sınırını aşması durumunda içinden bazı kıyafetlerini üzerine giyerek uçağa binmesi. Ancak bu durum her zaman işe yaramayabiliyor.
Geçtiğimiz günlerde Ryan Carney Williams, British Airways ile Londra’dan İzlanda’nın başkenti Reykjavik’e gitmek üzere havalimanına geldi. Check-in sırasında valizi kilo sınırını aştığı için 124 Dolar tutarında ekstra bagaj ücreti faturası ile karşı karşıya kaldı. Bu fiyatı ödeyemeyeceğini söyleyip bazı kıyafetlerini üzerine giyerse sorunun çözülüp çözülemeyeceğini sordu ve kendi ifadesine göre, görevliden olumlu cevap aldı.
Bunun üzerine havalimanı tuvaletine yönelen Williams, 8 pantolon ve 10 t-shirtünü üst üste giyerek check-in kontuarına geri döndü. Ancak havayolu çalışanı, Williams’ın uçağa binişini onaylamadı. Hatta güvenlik görevlilerini çağırarak “yasadışı” durum oluştuğu gerekçesi ile yolcuyu dışarı attırdı ve göz altına alınmasını sağladı.
Williams durumu haksız yere böyle bir muamele gördüğü ve görevlilerin ırkçılık yaptığı şeklinde özetledi. British Airways yetkilileri, yolcunun uçağa kabul edilmemesi kararının kesinlikle ırka dayalı olmadığını söyleyerek, “herhangi bir müşteriden gelen tehditkar veya küfürlü davranışı kabul etmek mümkün değil ve durumla ne zaman karşılaşsak aynı önlemi alırız “cevabını verdi.
Havayolu, yolcuya konuyla ilgili politikalarını açıkladıklarını ve kendisi için Londra’ya alternatif bir uçuş önerdiklerini söylüyor. Bununla birlikte Williams, kendisine önerilen alternatif uçuşun ertesi gün easyJet ile olduğunu ve onların da kendisini uçuşa kabul etmediğini söylüyor. Easyjet, konuyla ilgili kaptan pilot ve kabin ekibinin, bir önceki gün British Airways’ın yolcu ile ilgili hazırladığı raporlardan ötürü endişe ettiklerini, bu yüzden yolcu için ödenen paranın geri iade edilmesine ve başka bir havayoluna yönlendirilmesine karar verdiklerini açıkladı.
Hem British Airways hem de easyJet tarafından uçağa kabul edilmeyen yolcu, bir sonraki gün Norwegian Havayolları’na ait bir uçakla İngiltere’ye uçabildi.