Airbus A320’nin Kokpit Ekranları Neden Değişiyor?

Avrupalı imalatçı Airbus, American Airlines filosundaki 100’den fazla A320 uçağının kokpit ekranlarını yenilemeye hazırlanıyor. A320 uçaklarının kokpiti, sıvı kristal ekranlar ve yeni bilgisayar ekranları ile donatılacak.

Airbus, eski katot ışını tüpü teknolojisini, daha hafif aviyoniklerle değiştirerek, A320 uçaklarına, gelişmiş EEIS2 enstrüman sistemini uygulayacak. Kokpitte, her pilot için temel uçuş ve navigasyon ekranları ile motor parametreleri ile ilgili bilgileri içeren ve sistem ekranları da dahil olmak üzere altı ekran bulunacak.

Yenileme programı ayrıca, kokpit ekranlarında görüntüler oluşturmak için, sensörlerden ve diğer uçak bilgisayarlarından gelen sinyalleri alıp işlemekten sorumlu olan, aviyonik bölmesinde bulunan üç ekran yönetim bilgisayarının değiştirilmesini de içeriyor. Her bilgisayar, bir temel uçuş bilgileri içeren ekranı, bir navigasyon ekranını ve iki merkezi ekrandan birini çalıştırabilecek.

Fransız havacılık elektroniği şirketi Thales, Airbus’ın American Airlines uçaklarına entegre edeceği EEIS2 ekipmanlarını üretecek. Airbus’a göre, yüksek çözünürlüklü sistem uyarlaması, pilotlar için bilgi ekranlarını geliştirecek; ayrıca yeni özellikler ve yetenekler sunacak. Yenileme programı, aynı zamanda havayolu için filo ortaklığını da en üst düzeye çıkaracak. Bakım masraflarını önemli ölçüde azaltacak olan bu gelişme, uçak başına 50 kg ağırlık tasarrufu da sağlayacak.

American Airlines’ın filosunda, 218 adet A321, 133 adet A319, 48 adet A320 ve 68 adet A321neo olmak üzere yaklaşık 400 adet A320 ailesi uçağı bulunuyor. Bu geliştirme adımı, havayolunun filosundaki 100’den fazla eski nesil model için geçerli olacak.

adbanner