Almanya’da Ucuz Uçuş Dönemi Bitti

Ryanair CEO’su Eddie Wilson, yüksek vergiler ve havaalanı ücretleri ile düşük kapasite gibi sorunlar nedeniyle, Almanya’da ucuz uçuş döneminin sona erdiğini düşünüyor. Almanya’da havacılık endüstrisinin, bu sebeplerle rakiplerinin gerisinde kadığını söyleyen Wilson, artan maliyetler ve bilet fiyatları nedeniyle, ülkedeki siyasileri eleştirdi. Ryanair, Almanya merkezli filosunun dörtte birini geri çekme kararı aldı. easyJet gibi diğer havayolları da Alman pazarına olan güvenini kaybediyor.

Alman medya kuruluşu Frankfurter Rundschau‘ya konuşan Eddie Wilson, ülkede havalimanı ücretlerinin pahalı olması ve yüksek vergileri eleştirerek; sektöre yönelik siyasi müdahalelerin, bu maliyetlerin ve bilet fiyatlarının artışında büyük rol oynadığını iddia etti.

Wilson yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Alman pazarı, siyaset tarafından yapay olarak kısıtlanıyor. Bu yüzden fiyatlar tavan yapıyor. Avrupa’nın diğer bölgelerinde ise işler daha farklı yürüyor. Elinizdeki şey piyasada azalırsa; fiyatı artar. Şu anda Almanya’da yaşanan şey tam olarak bu”

Almanya, pahalı havaalanı ücretleri ve güvenlik giderlerinin yanı sıra %19 ile Avrupa’nın en yüksek yurt içi uçak bileti vergilerinden birine sahip. Wilson, Alman hükümetinin ücretleri düşürmek için hiçbir şey yapmaması halinde, ülkenin tahmini olarak 8,5 milyar Euro’luk GSYİH kaybı yaşayacağına inanıyor.


İlgili İçerik | Fransa’da Ucuz Uçak Bileti Satmak Yasaklanıyor!


Almanya’nın hava yolu ile seyahat eden yolcu kapasitesi, 2023’te salgın öncesi seviyelere göre yaklaşık %20 daha düşük olacak. Bu kayıp özellikle iç hat uçuşlarında ciddi şekilde hissedilecek. Dış hat kapasitesi de 2019’un yüzde 16 gerisinde kalacak olsa da yurt içi koltuk kapasitesi, neredeyse yüzde 50 daha düşük olacak. Tam tersine, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık gibi diğer büyük Avrupa pazarları, COVID öncesine göre daha yüksek bir trend izliyor.

Almanya artık çekici değil!

Almanya pazarına güvenini kaybeden tek havayolu Ryanair değil. Bir başka düşük maliyetli havayolu easyJet, filosunun yaklaşık yarısını ülkeden çekmeyi, bunun yerine uçaklarını daha uygun teşviklerin olduğu ülkelerde yeniden konumlandırmayı planlıyor.

Ryanair’in gelecekteki büyüme öncelikleri açısından Wilson, işler bu şekilde devam ederse Almanya’nın “listenin en altında” olacağını söyleyerek; diğer ülkelerde maliyetlerin çok daha ucuz olduğunu belirtiyor. Havayollarının, Almanya’da kapasitelerini artırmayacağını eklemeyi ihmal etmiyor.

Almanya’nın Havacılık Endüstrisi Neden Zorlanıyor?

2022’nin başlarında Ryanair, havalimanında fahiş şekilde artan ücretler ve Almanya’nın yüksek yolcu vergilerini gerekçe göstererek, en popüler noktalardan biri olan Frankfurt (FRA) merkezinin kapatıldığını duyurdu. Şirketin, Almanya’da hâlâ birkaç merkezi bulunuyor. Ancak 2019’da Ryanair’in en büyük dördüncü pazarı olan Almanya; bu yıl altıncı sıraya geriledi.

Havayolunun genel rakamları ise Almanya’daki düşüşe rağmen gayet iyi gidiyor. Rekor üstüne rekor kırılmaya devam ediyor. Mart 2024’e kadar, hizmet verilen yıllık yolcu sayısının 183,5 milyon hedefine ulaşacağına inanılıyor.

Alman yetkililerin ise önümüzdeki yıl için, havaalanı güvenlik ücretlerini artırma planı üzerinde çalıştığı biliniyor. Wilson böylesi bir kararın, Almanya’daki uçak yolcuları için gerçek bir “felaket” olacağına inanıyor.

Ryanair’in Almanya üzerindeki ekonomik etkisine ilişkin bir araştırma, ücretleri artırmak bir yana; azaltmak için hiçbir şey yapılmazsa, ülkenin her yıl 16 milyon civarında yolcuyu kaybedeceğini gösteriyor.


İlgili İçerik | Tren mi Uçak mı? Hangisini Tercih Etmeliyiz?

adbanner