Avrupa Birliği Türk Havayolunu Neden Kara Listeye Aldı?

Finlandiya Ulaştırma ve İletişim Ajansı (Traficom) tarafından yürütülen bir soruşturma, Antalya merkezli Southwind Havayolları’nın sermaye yapısının, büyük oranda Rus hissedarlardan oluştuğunu ortaya çıkardı. Bunun üzerine Southwind Havayolları’nın Avrupa Birliği hava sahasında faaliyet göstermesi yasaklandı.

Şubat 2022’de, Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmek üzere harekete geçmesinin ardından, Avrupa Birliği hava sahasına Rus havayollarının girişi tamamen yasaklandı. Bu karardan çok kısa bir süre sonra, Nisan 2022’de, Antalya merkezli Southwind Airlines kuruldu.

Havayolunun başlangıçtaki hedefi, Türkiye’nin Akdeniz kıyısındaki tatil beldelerine Rus turistlerin getirilmesini sağlamak olarak açıklandı. Ancak kısa süre sonra, Almanya ve diğer AB ülkelerindeki farklı destinasyonlara da uçuş yapılmaya başlandı.

1 Nisan 2024 itibarıyla Southwind Havayolları, Airbus ve Boeing üretimi, hem dar gövdeli hem de geniş gövdeli uçakların yer aldığı karışık bir filoya sahip. Havayolunun filosunda 3 adet Airbus A321, 2 adet Airbus A330, 3 adet Boeing 737 MAX 8 ve 4 adet Boeing 777 olmak üzere toplam 12 uçak bulunuyor.

Southwind Havayolları, aynı zamanda bir Rus charter havayolu şirketi olan Nordwind Airlines’ı da yöneten Türk tur operatörü Pegas Touristik ile de organik bir bağlantıya sahip.

Finlandiya’da yürütülen bu soruşturma, Southwind’in Helsinki ile Türkiye arasında uçuş gerçekleştirmek üzere yaptığı başvurunun ardından başlatıldı. Ancak görünen o ki bu başvuru Antalya merkezli havayolu için oldukça pahalıya mal oldu.

Traficom Genel Müdür Jarkko Saarimäki: “Yapılan başvuru sonucunda yürüttüğümüz soruşturma tamamlandı. Southwind Havayolları’nın mülkiyeti ve etkin kontrolünün büyük kısmının, belirtilen Türk kişi veya şirketlere ait olmadığı sonucuna ulaştık. Havayolunun  Rus paydaşlarla bağlantısı nedeniyle başvuruyu reddettik” ifadelerini kullandı..


İlgili HaberHavayolları Hangi Yolcuları Kara Listeye Alabiliyor?

adbanner