Avrupalılar Çinli Turistleri Yeniden Ülkelerine Nasıl Çekebilir?

COVID-19 öncesinde, her yıl yaklaşık 5 milyon Çinli turistin geliyor olması nedeniyle, Avrupa kıtası için uluslararası turizm konusunda en hızlı büyüyen kaynak pazarı Çin’di. Fransa, İtalya ve İspanya, Çinlilerin tatil için en sevdikleri yerler arasında. Ayrıca Çinli turistler dünya çapında yılda 250 milyar Euro’nun üzerinde para harcıyor.

Pandeminin dramatik bir şekilde etkilediği turizm sektörde operatörler, büyük bir aşılama programı gerçekleştirildiğinde, toparlanmanın aşamalı olarak başlayacağından emin. Şimdiden Uzakdoğu’dan milyonlarca yolcuyu karşılamaya hazırlanıyorlar.

Turizm kuruluşlarının Çinli tüketicilerle etkileşim kurmasına yardımcı olan şirketlerden biri olan Dragon Trail Interactive’e göre, Çinli gezginler zaman içinde tercihlerini ve tatil anlayışlarını değiştirdi. Çinli turistler Avrupa gezilerinden en iyi şekilde yararlanmak istiyor. Çok fazla izinleri yok ve çoğu insan için Avrupa’ya uzun mesafeli bir yolculuk yapmak, o kişinin ömrü boyu bir kez yapılacak bir aktivite. Bu yüzden, mümkün olduğunca çok şeyi görebildiklerinden ve deneyimlyebildiklerinden emin olmak istiyorlar.

Çin turizminde son beş yıldır ortaya çıkan en ilginç trendlerden biri çiçek turizmi. Bunu daha önceleri yoğunluklu olarak Asya’da görüyorduk; ancak Fransa’nın güneyinde lavanta çiftliklerine gitmek ve orada fotoğraf çektirmek veya Hollanda’da laleleri ziyaret etmek, Çinliler arasında giderek popülerleşmeye başladı.

Yeni Fırsatlar

Çin turizm sektörü, pazarda artan bir segmentasyon ve niş alanlar üzerinden yeni fırsatların doğuşuna şahit olduğu bir dönemi yaşıyor. Bugün Çinli bir turistin vizyonu, geçmişe göre oldukça farklı. Bu nedenle ülkenize ya da bölgenize Çinli bir turisti çekmek için turizm konusunda seçenekleri çeşitlendirmek artık daha zaruri bir hale geldi.

Çinli turistler Avrupa’ya gittikçe daha fazla bireysel olarak veya aileleriyle geliyor. Gruplar halinde Avrupa’ya gelenlerin oranı giderek düşüyor. Bu nedenle onlara sunulması gereken teklifler ve seçeneklerin bu doğrultuda bir dönüşüm geçirmesi de şart. En ünlü turistik şehirleri sular altında kalma tehlikesiyle karşı karşıya bırakan Çinli turistlerin ilk dalgasından sonra; şimdi artık pek çoğu, daha küçük iller ve bölgeler olmak üzere daha az bilinen destinasyonlarla ilgilenmeye başladı.

Aynı zamanda Çinliler artık tatilde dinlenebilecekleri yerlerle de ilgileniyor. Çünkü bazı turistler sadece tarihi ve turistik yerleri, anıtları ziyaret etmekle kalmıyor, aynı zamanda Çin’dekinden tamamen farklı bir doğal ortamda dinlenmek istiyor.

Dijital Teknoloji ve Turizm

Çinli turistler dijital teknolojiyi kapsamlı bir şekilde kullanıyor ve WeChat onlar için en çok kullanılan platformlar arasında yer alıyor.

Kapsamı ve erişimi oldukça etkileyici olan bu platformun aylık ortalama aktif kullanıcı sayısı yaklaşık 1,2 milyar. Çevrimiçi ödemelerden mesajlaşmaya ve diğer pek çok hizmete kadar farklı hizmet türleri için Çinlilerin çok büyük bir kısmı bu uygulamayı kullanıyor.

Dijital anlamda, bir turist destinasyonunun tanıtımının yapılacağı en doğru adres WeChat. İtalya’nın Milano şehri, WeChat’te ‘Yes Milano’  adında özel bir promosyon kampanyası başlattı. İtalya’nın Toskana bölgesi için de benzer bir girişim devam ediyor.

Bu reklam kampanyası Çinli turistlerin Milano şehrinin resmi hesaplarına katılmalarına, şehirle ilgili merak duygularını harekete geçirmek konusunda müthiş sonuçlar verdi. Kampanya kapsamında turistler, ortalama haftada bir kez, Milano şehrini ziyaret etme arzularını harekete geçiren, son derece gelişmiş ve çok ilgi çekici dijital içerikler ve bildirimler alıyor.

Uzmanlar, turizm pazarındaki ilk toparlanma işaretlerinin, 2023’te beklenen tam toparlanmadan önce, önümüzdeki ilkbahar ve yaz sezonunda kademeli olarak kendini göstereceği görüşünde.

adbanner