BermudAir’in İlk Uçağı Adaya İndi

Kısa süre sonra Amerika Birleşik Devletleri ile Bermuda arasında sıradışı operasyonlarına başlamaya hazırlanan BermudAir’in 30 yolcu kapasiteli lüks uçağı Embraer 175, Kanada’dan Bermuda’ya geldi. Bermuda Adası’nda turizmi canlandırma hedefiyle yola çıkan ve gökyüzünde birinci sınıf hizmet vermeye hazırlanan BermudAir, adanın uluslararası bir iş ve turizm merkezi olma hedefini geliştirmeyi amaçlıyor.

Bermuda’nın ilk bağımsız havayolu, faaliyetlerine başlamaya hazırlanıyor. BermudAir’in, 30 yolcu taşıma kapasitesine sahip lüks Embraer 175 uçağı, Kanada’nın Muskoka Havaalanı’ndan kalktıktan sonra, Bermuda Adası’nda bulunan LF Wade Uluslararası Havalimanı’na indi. Bu gelişme, havayolu için önemli bir dönüm noktası anlamına geliyor.

Filoya katılan ve Bermuda kıyılarını süsleyen uçağın, adanın ruhunu özetleyen, BermudAir’in canlı su temalı dış görünümü de oldukça dikkat çekici.

BermudAir yöneticileri, ilk uçağın adaya ulaştığını doğruladı ve bu gelişmenin, BermudAir’in lansmanı için bir başka önemli kilometre taşı olduğunu belirtti. Uçak, kısa bir süre adada kalacak ve son operasyonel  hazırlıklarını tamamlamak üzere Kanada’ya dönmeden önce bir kaç uçuş gerçekleştirecek.

Havayolu, geçtiğimiz aylarda Bermuda Sivil Havacılık Otoritesi-BCAA’dan hava operatörü sertifikasını (AOC) aldı. Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı-DOT’tan yabancı hava taşıyıcısı izni de alındıktan sonra, operasyonlara başlamanın önünde bir engel kalmadı.

BermudAir Yönetimi

Havayolunun arkasında kimin olduğu en çok merak edilen konuların başında geliyor. Şirketin CEO’su Adam Scott, CFO’su ise John Bavister. Her ikisi de Airbus A220 uçaklarını kullanarak, London City Havalimanı’ndan (LCY) tamamen business class transatlantik uçuşlar gerçekleştirmeyi amaçlayan bir havayolu şirketi olan Odyssey Airlines fikrinin de arkasındaki isimler olarak biliniyor. Bu konsept, ilk olarak on yıldan fazla süre önce tanıtılmış olsa da havayolu hâlâ faaliyetlerine başlayamadı.

Adam Scott, BermudAir CEO

Kanadalı bir bankacı olan Adam Scott, havayolunun hem bir iş merkezi hem de önemli bir turizm destinasyonu olarak Bermuda’nın, uluslararası şöhretini güçlendirmek konusunda çok önemli bir rol oynayacağını öngörüyor. Onun vizyonu, projenin potansiyeline inanan önde gelen Bermudalılar tarafından destekleniyor. Yakın zamanda düzenlenen bir basın toplantısında Scott şunları söyledi: “Hem BCAA hem de BermudAir ekipleri, bu noktaya ulaşmak için yorulmadan çalıştı. Bermudalıların, organizasyonumuzda önemli roller oynamasını da içerecek şekilde, Bermuda’nın havacılık sektöründe vücut bulmuş hali olmaya kararlıyız.”

Ayrıca Scott, BermudAir’in üst düzey hizmete olan bağlılığını vurguladı ve şunları kaydetti: “Bu benzersiz pazarda birinci sınıf bir uçuş deneyimi sunmak ve böylece daha fazla premium iş ve tatil amaçlı seyahat eden yolcuyu Bermuda’ya çekmek için altın bir fırsat görüyoruz. Amacımız yolculara, uçaktaki benzersiz hizmetlerden, adamızın meşhur misafirperverliğinin sıcaklığına kadar otantik bir Bermuda deneyimi yaşatmak.”

BermudAir’in Filo Yapısı

Bermudair’in filosu, başlangıçta leasing şirketi Azorra’dan kiralanan iki adet Embraer E175 uçağından oluşacak. Uçaklar, VQ-BLU ve BQ-BLW kayıt tescilli. Uçakların ikisi de, yaklaşık 10 yıl boyunca Flybe için yolcu taşıdı. İngiliz bölgesel havayolu Flybe, iki kez iflas etmişti

Bermudair Uçaklarının Kabin Konfigürasyonu

Bermudair, uçakları tamamen business class koltuklardan oluşan bir havayolu olarak faaliyetlerine başlayacak.

1 Kasım 2023 itibarıyla Bermudair uçakları, 1-1 konfigürasyonunda, 15 sıraya yayılmış toplam 30 koltukla konfigüre edilecek.

İlginç bir şekilde uçaklarda baş üstü dolapları olmayacak. Ancak havayolu, koltuklarda el bagajları için özel bir alan bulunacağının sözünü veriyor.

Havayolu, ücretsiz Wi-Fi ve ücretsiz yiyecek – içecek ikramıyla, yolcularına her şey dahil business class deneyimi sunmayı planlıyor. Havayolunun Dark ‘n Stormy adında özel bir kokteyli bile olacak.

Bermudair, bahsedilen yeni uçuş deneyiminin 1 Kasım’dan itibaren geçerli olacağını iddia ediyor. Şu anda uçakların içinde bulunan 88 koltuk,  2-2 konfigürasyonuna sahip durumda. Havayolu, her yolcunun koridor ve pencere kenarında bir koltuk seçmesinin dışında, uçaktaki diğer tüm koltukları bloke edecek.

Sektörde, BermudAir’in vadettiği 1 Kasım tarihine kadar uçak içi konfigürasyonlarını tamamlamasına şüphe ile yaklaşılıyor.

BermudAir Nerelere Uçacak?

Bermudair, başlangıçta Bermuda’dan (BDA) üç farklı noktaya uçmayı planlıyor:

  • Boston (BOS) — 31 Ağustos 2023 itibarıyla haftada 6 kez
  • White Plains (HPN) — 31 Ağustos 2023 itibarıyla haftada 6 kez
  • Fort Lauderdale (FLL) – 22 Eylül 2023 itibarıyla haftada 6 kez

Uçuş programına göre, frekansların oldukça yoğun olduğu görülüyor.

BermudAir Uçak Bileti Fiyatları

Havayolu hizmete başladığında (uçak içi konfigürasyonu yenilenmeden önce), bilet fiyatları tek yön 299 Dolar‘dan başlayacak.

Havayolunun söz verdiği Kasım 2023 tarihiyle, yeni uçak içi konfigürasyona geçildiğinde ise fiyatlar, tek yön 999 Dolar’dan başlayacak şekilde revize edilecek.

Yolcular için bilet alırken “Light, Classic ve Flex” olmak üzere, üç farklı paket oluşturuldu. Tüm paketlerde ortak overilen hizmetler, el bagajı ve en az bir uçak altı bagajın yanı sıra ücretsiz koltuk seçimi. Paketler arasındaki farkları, uçak altına gönderilecek bagaj sayısı hakkı ve bilet ile ilgili yapılacak değişiklik ücretleri belirliyor.

Böyle bir hizmet karşılığında talep edilen fiyatların makul olduğunu söylemek mümkün.

BermudAir Başarılı Olabilir mi?

  • 30 business class koltuğa sahip uçaklarla operasyon yapılması kararının arkasında havayolunun Part 135 operatörü (JSX’e benzer) olmak istemesi yatıyor olabilir. Bunun avantajları, pilotların daha az tecrübe ve uçuş saatiyle işe alınabilmesi ve regülasyonlarla içinde nispeten daha az engelin aşılmak zorunda olması şeklinde özetleniyor.
  • BermudAir’in Part 121 operatörü olmadığı göz önüne alındığında, havayolunun lansmanın ardından 44 koltuklu bir konfigürasyonda nasıl operasyon yapacağı büyük bir merak konusu.
  • Havayolunun son derece rahat ve konforlu bir uçuş vadetmesi etkileyici. Ancak ortaya konulan zaman çizelgesi ve uçakların kabin içi konfigürasyonu için vaat edilen tarih konusu büyük şüphe uyandırıyor.
  • Bermuda Adası’na iş seyahati yapmak için oldukça büyük bir yolcu talebi oluştuğu (sigorta, varlık yönetimi vb.) söyleniyor. Ancak bu durumun, BermudAir’in ortaya koyduğu iş fikrinin altını doldurabileceği şüpheli.
  • Amerika Birleşik Devletleri ile Bermuda arasında yıl boyunca yüksek bilet ücretleriyle günde 30-60 business class koltuğunun nasıl doldurulacağı büyük soru işareti?
  • Havayolunun kurucuların özellikle premium kapasiteyle bu rotaları para kazandıracak bir iş modeline dönüştürmek için  hangi trafik verilerine baktıkları da merak edilen konuların başında geliyor. Zira New York-Londra arasında iş seyahati talebi, bu rotalardakine göre onlarca kat fazla.
  • Özel jet benzeri bir deneyim, iş seyahati yapanlar için harika görünse de bazı dezavantajları da olabilir. Birçok işletmenin diğer havayollarıyla kurumsal sözleşmeleri var. Ancak BermudAir’in yolcularının havalimanlarında kullanabileceği özel yolcu salonları olmayabilir. Uçakların bakım süreçlerinde de BermudAir, daha büyük bir havayolu kadar dikkate alınır mı?

Havayolunun uçaklarının piyasa değeri ucuz. Şirketin Bermuda’da yerleşik olması nedeniyle, personel maliyetlerini de düşük tutabilir. Ancak yine de, uçaklarının tamamı Business class koltuklardan oluşan bir havayolu şirketi kurulacaksa, bunun Amerika Birleşik Devletleri ile Bermuda arası pazarda mı olması gerektiği sorgulanmaya değer.

Havayolunun bu kadar hızlı bir şekilde “her şey dahil” hale gelmesi ve tüm rotalarda neredeyse her gün uçuşlara hemen başlaması da oldukça şaşırtıcı. Şirketin finansal yapısı, olası bir kötü senaryoyu ne kadar destekleyip, şirketi ayakta tutabilecek, bunu da hep birlikte göreceğiz.

adbanner