British Airways’ten 8 Milyar Dolarlık Yatırım

İngilizlerin ulusal havayolu British Airways’in 8 milyar dolarlık yeni yatırım planı, havayolunun “dünya standartlarında bir müşteri deneyimi sunma” taahhüdüne katkıda bulunmak için; şirketin her noktasını kapsayan 600’den fazla modernizasyon girişiminin hayata geçirilmesini sağlayacak.

British Airways, 5 Mart 2024’te Londra’da düzenlediği ‘In the Skies’ etkinliğinde, 8 milyar Dolarlık yeni yatırımının detaylarını duyurdu.

Şirkette yaşanacak geniş kapsamlı dönüşümün öne çıkan özellikleri arasında, yeni kısa mesafeli uçuşlarda kullanılacak koltuklar ve Airbus A380 uçaklarının first class süitlerin yanı sıra web sitesi ve mobil uygulamada yapılacak büyük değişiklikler yer alıyor.

British Airways Yönetim Kurulu Başkanı Sean Doyle, “Önümüzdeki iki yıl içinde, işimizde devrim yaratmak üzere, 7 milyar Sterlin yatırım yapmamızı sağlayacak bir dönüşüm programıyla desteklenen; çalışanlarımız ve müşterilerimiz için daha iyi bir BA yolculuğuna çıkıyoruz” şeklinde konuştu.

Koltuklar ve Süitler

British Airways’in yeni nesil Airbus A320neo ve A321neo uçaklarında, yeni koltuklar ve kabin iç mekanları yer alacak. Bu konsept ile donatılan sekiz uçak Mayıs 2024’ten itibaren filoya katılacak.

Airbus uçaklarında kullanılacak olan, kısa mesafeli uçuşlardaki ekonomi sınıfı koltukları (Euro Traveller) ve business class alanları (Club Europe) Birleşik Krallık’ta üretilecek ve “modern ama klasik bir İngiliz iç mekanını” yansıtacak. Business class koltuklarda ayrıca koridor ile pencere koltuğu arasındaki boşlukta özel yapım bir deri tepsi bulunacak ve şarj noktalarıyla donatılacak.

A320neo ve A321neo uçaklarındaki yeniden tasarlanan kabinler, baş üstü dolaplar için ekstra geniş dolaplarla da donatılacak.

British Airways ayrıca, A380 filo modernizasyonunun bir parçası olarak, 2025’in sonu ile 2026’nın başlarında piyasaya sürülmesi beklenen yepyeni ve özel bir first class süiti de tanıtacak.

Web Sitesi, Mobil Uygulama ve Wi-Fi

British Airways, düzenlenen etkinlikte web sitesi ve mobil uygulamasına da multi-milyon dolarlık bir yatırım yaptığını duyurdu. Yapılan ilk değişiklikler, 2024’ün sonunda uygulamaya alınacak.

Yeni hizmetler sayesinde artık yolcular, seyahat planlarını değiştirmek için havayolunun müşteri hizmetlerini aramak zorunda kalmayacak. İsterlerse almak istedikleri hizmeti kolaylaştıracak ve rezervasyonları hakkında çevrimiçi değişiklikler yapabilmelerine olanak tanıyacak imkanlar sunulacak.

3 Nisan 2024’ten itibaren British Airways Executive Club Üyeleri, hangi kabinde seyahat ettiklerine bakılmaksızın, havayolunun uçak içi internet hizmetini kullanarak, tek bir cihaz üzerinden ücretsiz mesaj gönderebilecek.

Yerdeki müşteri hizmetleri ekipleri ayrıca günde 300’den fazla uçuşta görev yapan kabin ekibi meslektaşlarıyla bağlantı kurabilecek ve personelin beklenmedik sorunları uçak inmeden, havadayken çözülmeye çalışılacak.

Upgrade ve İstihdam

British Airways, bu yılın sonuna doğru, öDubai Uluslararası Havalimanı’ndaki (DXB) zel yolcu salonunu, daha geniş bir alana taşıyacak ve geliştirecek.

Yeni dinlenme salonu, British Airways’in yeni tasarım konseptinin ilk kez sergileneceği mekan olacak. Ardından 2025’te Miami’de özel yolcu salonunun açılışı yapılacak.

Havayolu ayrıca, Londra Heathrow’un Terminal 3 ve 5’i ile Edinburgh Havalimanı’ndaki son iyileştirmelerin ardından, Lagos ve Seattle’daki dinlenme salonlarında da yenileme çalışmaları yapılacağını duyurdu.

British Airways ayrıca kendi ana ve merkez havaalanındaki müşteri deneyimini geliştirmek için Heathrow’da yaklaşık 350 yeni iş gücü oluşturacak. Bagaj römorkörleri ve çekici araçlar gibi yeni ekipmanlara yatırım yapılacak.

Sean Doyle konuyla ilgili yaptığı açıklamalara şunları ekledi: “Yeni uçakları teslim alacağız, yeni kabinler sunacağız, müşteri hizmetlerimizi geliştireceğiz, operasyonel performansa odaklanacağız ve emisyonlarımızı azaltarak, sürdürülebilirlik kültür yaratacak ve çevresel etkimizi ele alacağız. Ayrıca yeni bir web sitesi ve mobil uygulama geliştirilmesine de büyük yatırımlar yapıyoruz. İşimizi dönüştürmeye ve müşterilerimiz için sorunlu noktaları düzeltmeye odaklanmış durumdayız.”

adbanner