En Genç Filoya Sahip Havayolları

Havacılık sektörü ile ilgili analizler yapan ch-aviation, her yıl “En Genç Uçak Filosuna Sahip Havayolları Ödülleri” dağıtıyor.

Dünya çapında genç, modern ve verimli uçaklara sahip olan havayollarını ödüllendiriyor.

Yeni nesil uçaklar ile operasyon yapan havayolları, daha iyi yakıt verimliliği elde ederken, gezegenimizi kirleten CO2 emisyonlarının azaltılmasına da önemli ölçüde katkıda bulunuyor.

Her yıl verilen bu ödüller, hiçbir şekilde manipüle edilmesi mümkün olmayan uçaklara ait verilere göre dağıtılması nedeniyle, sektördeki diğer dağıtılan ödüllerden ayrışıyor. Ödüllerin dağıtılmasında, jüri veya başka herhangi bir sübjektif parametrenin etkisi bulunmuyor.

2023’ün En Genç Filoya Sahip Havayolları:

  1. Starlux Airlines (Tayvan) Havayolunun filosundaki 18 uçağın yaş ortalaması 1.22 
  2. flydeal (Suudi Arabistan)
  3. Lynx Air (Kanada)
  4. SKY Airline (Şili)
  5. Uganda Airlines (Uganda)

Avrupa’da 2023’ün En Genç Filoya Sahip Havayolları:

  1. Play Airlines (İzlanda) Havayolunun filosundaki 8 uçağın yaş ortalaması 3.17
  2. airBaltic (Letonya) Havayolunun filosundaki 41 uçağın yaş ortalaması 3.8
  3. Norse Atlantic Air (Norveç) Havayolunun filosundaki 9 uçağın yaş ortalaması 4.15
  4. Pegasus Havayolları (Türkiye) Havayolunun filosundaki 96 uçağın yaş ortalaması 4.4
  5. Helvetic Airlines (İsviçre) Havayolunun filosundaki 16 uçağın yaş ortalaması 4.87

100’den Fazla Uçağı Bulunan Havayolları Arasında En Genç Filoya Sahip Olanlar:

  1. IndiGo Airlines (Hindistan) Havayolunun filosundaki 297 uçağın yaş ortalaması 3.57
  2. Wizz Air (Macaristan) Havayolunun filosundaki 169 uçağın yaş ortalaması 4.31
  3. Frontier Airlines (ABD) Havayolunun filosundaki 119 uçağın yaş ortalaması 4.52
  4. Volaris (Meksika) Havayolunun filosundaki 116 uçağın yaş ortalaması 5.49
  5. Spring Airlines (Çin) Havayolunun filosundaki 119 uçağın yaş ortalaması 6.68

İlgili Haber | Yaşlı Uçaklar Tehlikeli mi?

adbanner