Kabin Ekibinin İsimleri Yolcularla Paylaşılmalı mı?

ABD’li Delta Hava Yolları, yolcuların, uçaktaki mürettebatı tanıması ve haklarında geri bildirim verebilmesi için yeni bir uygulamayı hayata geçirmeye hazırlanıyor. Ancak, havayolunun çalışanları, meslek örgütleri ve sendikalar bu yeniliğe şiddetle karşı çıkıyor.

Delta’nın üzerinde çalıştığı yenilik kapsamında, yolculara seyahat  öncesi gönderilen e-postada, bir web sitesine bağlantı linki yer alacak. Bu link sayesinde yolcular, uçuşlarında görev yapan mürettebat üyeleriyle ilgili olarak olumlu yorumlarını paylaşabilecek ve etkileşim sağlayacak.

Yolcunun yönlendirileceği web sitesinde, söz konusu uçuştaki pilotların ve kabin görevlilerinin sadece isimleri listelenecek ve yolcular, çalışanlar hakkında yalnızca olumlu yorumlarını iletilebilecek. Delta yönetimi, bu uygulamayı, müşterilerin seyahat deneyimini iyileştirmeye yaptıkları katkıları göstermek için bir fırsat olarak tanımlıyor.

Çalışanlar bu uygulamayı gereksiz ve ürkütücü buluyor

Delta, uçucu personelin bir sendikaya bağlı olmadığı tek büyük ABD’li havayolu şirketi durumunda. Mürettebat üyeleri, yıllardır defalarca sendikalaşmama yönünde oy kullanıyor. Havayolu da proaktif ücret artışlarından; boarding sürecinin de çalışma saatlerine eklenerek ödeme yapılmasına kadar bir çok detayı önemseyerek, kabin ekiplerinin sendikalaşmak istememeleri için oldukça iyi bir iş çıkarıyor.

Kabin Görevlileri Derneği (Association of Flight Attendants – AFA) Delta’da görev kapan uçucu mürettebatı sendikalaştırmaya çalışan en büyük grup. Bu sebeple AFA, havayolunun yeni başlatmayı planladığı uygulama ile ilgili de fikrini yüksek perdeden dillendiriyor. AFA, Delta’da görev yapan kabin görevlilerini, şirketin mahremiyetlerini ihlal ettiğini söylemeye teşvik ediyor.

AFA’ya göre:

  • Delta yönetimi, çalışanların mahremiyetini ihlal ediyor ve ekipler için potansiyel olarak riski artırıyor.
  • Başlatılan uygulama, şirket yöneticilerinin, kendileri uçakta olmadan, çalışanları yönetmeye yönelik örtülü bir girişimidir.
  • Uçuştan önce yolcularla isimlerin paylaşılması gereksiz ve ürkütücüdür.
  • Neredeyse her kabin görevlisinin, fazla ‘arkadaşça’ davranan yolcular ile yaşadıkları en az bir hikayesi vardır. Taciz, korkutma ve hatta saldırıya maruz kalınması gibi durumlar için mahremiyetin ihlali, endişe vericidir.

Uygulamayı Savunanlar da Var!

Bu uygulamanın iyi olabileceğini düşünenler, Delta’nın, kabin görevlilerinin soyisimlerini, medeni hallerini ve konakladıkları otel bilgilerini ifşa etmediğini söylüyor. Şirket uygulamada sadece çalışanların isimlerini paylaşıyor. Zaten tüm uçuş görevlilerinin, uçuş boyunca takmak zorunda olduğu yaka kartlarının üzerinde de isimleri yazıyor. Bu durumda meslek örgütleri ve sendikaların, çalışanlar için yaka kartı uygulamasının da kaldırılmasını talep etmesi gerektiğini söylüyor. Kabin amirlerinin ayrıca, uçuş öncesinde, PA sistemi üzerinden yaptıkları anonslarla kendilerini zaten tanıtıyor.

Ayrıca bu kabin ekibini tanıma sistemi, yolcuların yapacağı şikayetler için değil, sadece iltifatlar için kullanılabiliyor. Çalışanların motivasyonunu yükseltmeyi amaçlıyor. Üstelik Delta, bu uygulamada adının yer almasını istemeyen kabin görevlilerinin bu şansı da sunuyor.

adbanner