Pakistan Havayolları’nın Banka Hesapları Neden Donduruldu?

Pakistan vergi kurumu, devlete olan vergi borçlarındaki anlaşmazlık nedeniyle, Pakistan Uluslararası Havayolları’nın (PIA) kullandığı banka hesaplarını dondurdu. Havayolunun, Pakistan Federal Gelir Kurulu’na (FRB) ciddi bir vergi borcu bulunuyor. Geçmişte birkaç kez aynı şekilde havayolunun hesapları dondurulmuştu.

Havayolu yönetimi, vergi ödeme anlaşmazlıkları nedeniyle hesaplarının dondurulduğunu doğruladı. Havayolunun, FRB’ye 2,8 milyar Pakistan Rupi’si (yaklaşık 9,8 milyon Doler) vergi ödemesi gerektiği bildirildi. Ancak havayolu, yalnızca 1,3 milyar Rupi (4,5 milyon Dolar) borcu olduğunu iddia ederek, talep edilen miktara itiraz ediyor.

PIA, artan yakıt maliyetleri ve fonların kötü yönetimi de dahil olmak üzere bir dizi sorun nedeniyle birkaç aydır mali zorluklarla karşı karşıya. Bu da banka hesaplarının FRB tarafından birçok kez dondurulmasına neden oldu. Benzer bir durum en son Şubat ayında yaşandı. Ödemenin yapılmaması durumunda, şirketin genel müdürünün tutuklanması için bile girişimler yapıldı.

Bu sert hamlenin ardından PIA, borçlu olunan fonların belirli bir kısmını ödedikten sonra, banka hesaplarına yeniden kavuştu. Şirketin sözcüsü Abdullah Hafeez Khan, hesapların yakında yeniden açılmasını umduğunu belirtti.

PIA’ya Pakistan hükümeti tarafından, mevcut kredi borçlarını ödemesi ve nakit akışını iyileştirmesine yardımcı olması için, Haziran ayında 4 milyar Rupi (14 milyon $) verildi. Normalde PIA 45 milyar Rupi (157.1 milyon $) talep etmişti. Ancak bu miktarın yalnızca bir kısmını alabildi.

Uçaklarına Yakıt Alamadı!

PIA operasyonları, geçtiğimiz günlerde, ödeme sorunları nedeniyle, Pakistan State Oil’in (PSO) havayolunun uçağına yakıt ikmali yapmayı reddetmesinin ardından kesintiye uğradı. Hesapları dondurulan PIA, üç uçuşta kullanacağı yakıt için (PK-309 İslamabad-Karaçi, PK-330 Karaçi-Multan ve PK-739 Multan-Jeddah) ödeme yapamadı.

Ancak sözcü Khan, banka hesapları bloke edilmiş olmasına rağmen, havayolunun operasyonlarının normal şekilde devam edeceğini söyledi. Havayolu yetkililerinin, sorunu çözmek için Pazartesi günü hükümet yetkilileriyle görüşmesi bekleniyor. Geçtiğimiz haftalarda, havayolu şirketinin mali sorunları, Suudi Arabistan’a kadar ulaştı. Riyad Havalimanı’na birilen 2 milyon Dolar’a yakın borcun ödenmemesinin ardından konu tatlıya bağlandı.

Yeniden Yapılandırma Planı Reddedildi!

Pakistan’ın Havacılık Bakanı Khawaja Saad Rafique, ülkenin ulusal havayolunda yeniden yapılanma konusunda oldukça hevesli. Bu plan, PIA’nın ikiye bölünmesi ve özel yatırımcılar çekilmesini içeriyor. Rafique, geçtiğimiz günlerde “PIA yeniden yapılandırılmazsa bir buçuk yıl içinde kapanabilir” yorumunu yaptı. Ancak, PIA Çalışanları Derneği, bu talebi reddediyor ve şirket çalışanları için acil bir maaş artışı talep ediyor.

PIA ayrıca, uzun mesafeli uçuş ağını büyük ölçekte genişletecek bir hamle olan, Avrupa Birliği hava sahasında faaliyetlerine yeniden devam edebilmek için onay almaya adım adım yaklaşıyor. Havayolunun EASA emniyet denetimini geçtiği ve Eylül ayında İngiltere Sivil Havacılık Otoritesi (CAA) tarafından da bir denetleme geçireceği biliniyor.

adbanner