Pilot Kıtlığı Düşük Maliyetli Havayollarını Zorluyor

ABD’li United Havayolları’nın Kurumsal Geliştirme Başkanı Michael Leskinen’e göre, pilot kıtlığı, ABD’de faaliyet gösteren düşük maliyetli havayolları üzerinde ciddi bir olumsuz etki yaratacak. Bu şirketlerin, pazarda girdikleri rekabette, öne çıkmak için yararlandıkları maliyet avantajlarının, kademeli olarak aşınması muhtemel görünüyor.

Michael Leskinen geçtiğimiz günlerde, ABD’de pilotlar için yürürlükte olan minimum 1.500 saatlik uçuş kuralının, ülkenin havayolu endüstrisinde “yeni bir paradigma” haline geldiğini ve bunun değişmesi gerektiği görüşünü paylaştı.

Leskinen, Airbus ve Boeing gibi büyük uçak üreticileri tarafından karşılanamayan teslimat taahhütleri nedeniyle, havayollarının filolarını genişletme konusunda karşılaştıkları zorluklara da değindi. Leskinen, yaşanan bu sorunu, havacılık ve uzay imalat endüstrisindeki tedarik kısıtlamalarına bağladı.

Pilot kıtlığı, düşük maliyetli havayollarını zorluyor

Leskinen, sınırlı pilot arzının, ultra düşük maliyetli havayolları (ULCC’ler) ve düşük maliyetli havayolları (LCC’ler) tarafından sağlanan maliyet avantajı üzerinde, yakın vadede zararlı bir etki oluşturacağına inanıyor. Pilot eksikliği, özellikle başlangıç seviyesi maaşların artması sonucunu doğurdu. Durum böyle devam ederse, ucuz bilet satan havayollarının, full servis hizmet veren havayollarına karşı rekabet avantajlarını sürdürmesi, giderek daha zor hale gelecek.

ABD’li havayolları, özellikle bölgesel taşıyıcılar, pilot maaşlarını artırdı ve yeni pilot arayışlarında, 100.000 $’a varan ikramiye ve bonuslar sunmaya başladı. Bu arada, American Airlines, Delta Air Lines ve United gibi büyük havayolları, yeni sözleşmeler imzalamak için, pilot sendikalarıyla görüşmeler yapıyor. Öte yandan, bazı ultra düşük maliyetli havayollarında görev yapan pilotların sözleşmelerinin, yeniden gözden geçirilmesi için birkaç yılı daha var.

Leskinen, pilot eksikliğini, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki nispeten katı yeni pilot deneyimi gereksinimine bağlıyor. 2013’ten bu yana, birkaç istisna dışında bu kural, yeni pilotların bir havayolu şirketine katılmadan önce en az 1.500 saatlik uçuş süresine sahip olmasını zorunlu kılıyor. Bundan önceki gereklilik minimum 250 saatti.

adbanner