Qatar Airways’in Yeni CEO’su Al Meer’in Hedefleri Ne?

Geçtiğimiz günlerde Qatar Airways Grubu CEO’su Akbar Al Baker’ın istifa haberi, sektörde büyük bir sürpriz olarak karşılandı. 27 yıldır havayolunda CEO koltuğunda oturan Al Baker, sektördeki en tecrübeli ve en açık sözlü yöneticilerin başında geliyordu. Ülkesinde neredeyse hiçbir bürokratik zorlukla karşılaşmamış ve hükümet tarafından olağanüstü finansal destekle donatılmış olsa da Qatar Airways’i bugünkü haline dönüştüren kişinin Al Baker olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Al Baker’in istifası sonrası, Badr Mohammed Al Meer, Qatar Airways Grubu CEO’su olarak atandı. Peki hem şirket hem de havacılık sektörü ondan ne bekliyor? Al Meer’in göreve başlarken havayolu için ortaya koyduğu vizyon, pek çok kişiyi ciddi şekilde şaşırttı.

Qatar Airways’in yeni CEO’su Kim?

Badr Mohammed Al Meer, Qatar Airways Grup CEO’su olarak atanmadan önce, yirmi yıldan fazla bir süre havacılık, inşaat ve gayrimenkul geliştirme projelerinde çalıştı.

Al Meer, 2014 yılından bu yana, Hamad Uluslararası Havalimanı’nın Operasyon Direktörü olarak görev yapıyor. Hamad, son yıllarda, bölgedeki en büyük aktarma merkezlerinden biri haline geldi. Havaalanı ile havayolunun sahibinin aynı olması (devlet) nedeniyle, birlikte oldukça yakın çalışıyorlar.

Beyrut Amerikan Üniversitesi ve Colorado Üniversitesi’nden mühendislik diplomasına sahip olan Al Meer, Hamad Uluslararası Havaalanı’na gelmeden önce, Katar’ın halka açık inşaat firması olan United Development Company’de (UDC) on yıl çalıştı ve İcra Kurulu Başkanı Vekili pozisyonuna kadar yükseldi. Orada bulunduğu süre boyunca, Doha’nın en popüler işlerinden biri olan Pearl Projesi’ni yönetti.

Qatar Airways’in Yeni CEO’sunun Vizyonu

Al Baker sonrası işin başına geçen Al Meer’in, Qatar Airways için planları ve öncelikleri neler? Havayolunda neyi başarmak istiyor? Kendisinin ortaya koyduğu vizyon bildirisinden bir alıntı ile yanıt verelim:

“Ekselansları Sayın Akbar Al Baker, Qatar Airways’i sıfırdan inşa ederek, 241 uçak, 43.000 çalışan ve dünya çapında 160’tan fazla destinasyon ile bugünkü dünya standartlarında havayolu haline getirerek bu organizasyonda silinmez bir iz bıraktı. Onun rehberliği altında hizmet etmek bir onurdu. Yeni bir sayfa açarken, onu anıyorum.”

“Son 10 yıldır kariyerimi Qatar Airways Group’ta etki yaratmaya adadım ve ulusal taşıyıcımızı, güven ve yetki kültürünün başarının yapı taşları olacağı yeni bir çağa taşımayı sabırsızlıkla bekliyorum.”

“Günümüzün dinamik ve sürekli gelişen seyahat endüstrisinde, benim kuşağımın önceliklerine ve kaygılarına yatırım yapmayı planlıyorum. Gelişen teknolojiden yararlanmaya, sürdürülebilir havacılık çözümlerini geliştirmeye ve uygulamaya; müşteri deneyimimizi daha da iyileştirmeye yeniden odaklanmayı planlıyorum. Her zaman sunduğumuz agresif büyümeyi ve birinci sınıf hizmeti sürdürmek amaçlarımızın başında gelecek. Dünyaya açılan en konuksever kapı olma rolümüzden büyük gurur duyuyorum. Tercih edilen bir seyahat noktası olarak konumumuzu daha da geliştirmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.”

Al Meer Başarılı Olabilir mi?

Eski CEO Al Baker, şirketi çok sıkı politikalar çerçevesinde yönetmesiyle biliniyordu. Havayolunda, Al Meer’in işaret ettiği güven ve yetki kültürü değil, korku kültürü ve sorgulanamaz derecede katı kurallar hakimdi. Pek çok politika değişikliği, işin mantığını anlamatan ziyade, basitçe “öyle gerekiyor” şeklinde gerekçelendirildi. Al Meer’in bu gerçekliğin ne kadar farkında olduğu ve bunu gerçekten değiştirmek için çalışacak olup olmadığı büyük bir soru işareti.

Dünyanın dört bir yanındaki insanların, Körfez ülkelerinin havayolu şirketlerine iş başvurusunda bulunmaya karar verdiklerinde, ilk tercih olarak Emirates; ardından Etihad ve sonrasında da Qatar Airways’e başvurdukları inkar edilemez bir gerçek. Bunun nedeni, Qatar Airways’in iyi bir havayolu olmaması değil, şirketin Doha’da bulunan ve çalışanların konakladığı alanlarda belli saatlerde sokağa çıkma yasağı uygulamasından; sosyal medya paylaşımlarının kısıtlanmasına kadar katı kurallarıyla tanınması.

Qatar Airways’in CEO pozisyonu için doğrudan havayolu deneyimi olmayan birini seçmesi de sektör genelinde oldukça ilginç karşılanıyor. Elbette havaalanı ve mühendislik tecrübesi var ama bu yine de oldukça farklı yorumlanıyor. Şirketin en stratejik koltuğuna oturmak için bir Katarlı’nın seçilmesi kimse için sürpriz olmasa da  şirket bünyesinde görev yapan bazı üst düzey yabancı yöneticilerin olduğu da bir gerçek.

adbanner