Rusların Yeni Kargo Uçağı An-124’ün Yerini Alacak – Boarding Info

Written by 22:27 HAVACILIK, Sektörden Öne Çıkanlar

Rusların Yeni Kargo Uçağı An-124’ün Yerini Alacak

Rusya’da geliştirilmekte olan Slon (fil) ismi verilen ağır nakliye uçağı, şu an kullanılan, An-124 Ruslan uçağının taşıma kapasitesini 60 ton daha artırarak 180 tona yükseltmesi bekleniyor.

Masif uçak, ağır ve büyük hacimli kargoları saatte 850 km hızla, 7.000 kilometrelik menzile ulaştırabilmesi için tasarlandı. Kalkış ve iniş için üç kilometre uzunluğunda bir pist gerekiyor.

Central Aerohidrodinamik Enstitüsü’ndeki bilim adamları, uçağın aerodinamik modelini henüz yeni bitirdi. Bu yüzden Slon’un gökyüzüyle buluşması için daha çok uzun bir yol katetmesi gerekiyor.

Kanat açıklığı 1,75 metre ve ağırlığı 120 kilogram olan model, elbette gelecekte inşa edilecek olan nakliye uçağından ve hatta gerçek bir filden çok daha küçük boyutta. Ancak alüminyum alaşımlarından ve yapısal çelikten üretilen mock-up, gelecek yıl için planlanan rüzgar tüneli testleri sırasında mühendisler için hayati bilgiler sağlayacak.

Slon’un, 1980’lerde Sovyet Ukrayna’daki Antonov tasarım bürosundan çıkan ikonik An-124 Ruslan ağır kargo uçaklarının yerine geçmesi planlanıyor. Bu uçakların üretimi 2004’te sona erdi. Ancak Rusya hala askeri ve sivil amaçlarla operasyonlarını sürdürüyor.

İlgili Haber | Uçak Taşıyan Uçaklar

Ruslan, 120 ton yük taşıma kapasitesine sahip olmasıyla, farklı ülkelerin imalatı olan çeşitli rakipleriyle uzun süre rekabeti başarıyla sürdürdü. Ancak, bugün hala dünyanın en büyük kargo uçağı ve şimdiye kadar hava yoluyla en fazla yük taşıyan uçak ünvanları, Antonov’un eşsiz An-225 Mriya uçağında. Bir uuzay gemisini taşımak gibi eşsiz bir görev için tasarlanan Mriya’nın, Sovyetler’in Buran uzay mekiğini, gökyüzünde gezdirdiği görüntüler, 20 yıl sonra bile hala insanın hayal gücünü zorluyor.

An-124 Ruslan

Antonov An-124 Ruslan, stratejik özelliklere sahip dört motorlu kargo uçağı. 1980’lerde, daha sonradan Sovyetler Birliği’nin bir parçası haline gelen Ukrayna’daki Antonov tasarım bürosu tarafından tasarlandı.

Boeing 747-8F’ye kadar, An-124, otuz yıl boyunca, dünyanın en ağır kargo uçağı ve sadece bir tane üretilen Antonov An-225 Mriya’nın ardından en ağır ikinci kargo uçağı ünvanlarını elinde tutuyordu. An-124, aktif hizmete devam eden en büyük askeri nakliye uçağı ünvanını elinde bulundurmayı sürdürüyor.

(Visited 230 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info