Yörünge Tabanlı Teknoloji ADS-C EPP Nedir?

Yörünge tabanlı bilgi yeteneklerinin uçaklara entegrasyonu konusunda öncü olmaya odaklanan Lufthansa Grubu, bu özelliği, gelecek yıl teslim edilmesi planlanan yeni Airbus A320neo ailesi uçaklarına dahil etmeyi planlıyor.

65’in üzerinde uçağın ‘genişletilmiş projeksiyonlu profil’ (extended projected profile – EPP) teknolojisi ile donatılması bekleniyor. Bu sistem, uçağın uçuş yönetim sistemi (FMS) ile hava trafik kontrol kulesi arasında köprü oluşturan, gelişmiş ADS-C iletişimine dayanıyor.

Standart ADS-C teknolojisi, uçuş bilgilerinin hava trafik kontrolörlerine iletilmesini kolaylaştırıyor. Bununla birlikte, ADS-C EPP versiyonu ise uçuş yönetim sisteminin rota ve performans verileri tarafından beslenen gerçek zamanlı dört boyutlu bir referans yörüngeyi de sisteme dahil ederek, bunu bir adım öteye taşıyor.

Bu entegrasyon, daha akıcı hava sahası yönetimi ve rota optimizasyonu için fırsatlar yaratarak, gelecekte uçağın konumunun kesin tahmin edilebilmesinin yolunu açabilir.

Lufthansa Grubu’nun filo ve teknolojiden sorumlu yönetim kurulu üyesi Detlef Kayser, yeni Airbus uçaklarına 2028 için planlanan Avrupa sertifikasyonunda önce ADS-C yeteneğinin entegre edileceğini belirtti.

Kayser: “Bu teknoloji ile pilotlarımızın, gelecek yıl gibi oldukça erken bir tarihte, Avrupa’da daha verimli uçmalarını sağlayacağız.” şeklinde konuştu.

Başlangıçta uçaklar için, kuzeybatı Avrupa’nın bir bölümünü kapsayan, üst Maastricht hava sahasında ADS-C EPP’yi kullanma yetkisi verilecek.

Lufthansa Grubu, Avrupa genelinde hava sahası yönetimini geliştirmeye, gereksiz sapmalardan kaçınmaya ve sürdürülebilir uçuş uygulamalarını teşvik etmeye yönelik taahhüdünün hep altını çizdi. Şirket böylesi bir teknolojiye “öncülük etmek” ve “hızlı tanıtımını” kolaylaştırmak için adımlar atıyor.

adbanner